• benchmark.pl
  • Gry
  • Nawet RTX 4080 opada z sił przy Unreal Engine 5.4. Zapnij pasy i zobacz demo
Gry

Nawet RTX 4080 opada z sił przy Unreal Engine 5.4. Zapnij pasy i zobacz demo

przeczytasz w 1 min.

Za nami premiera Unreal Engine 5.4. Nowa wersja silnika od Epic Games oferuje szereg nowych funkcji. Jak to zazwyczaj bywa, w sieci publikowane są rozmaite materiały pokazujące możliwości narzędzia.

To jedna z najważniejszych kwestii dla graczy: jaka karta graficzna do gier będzie najlepsza oraz jaki komputer do grania będzie odpowiedni? Wybór zależy między innymi od tego, jakim budżetem dysponujemy i czy chcemy wycisnąć z gry ostatnie soki. A skoro o wyciskaniu mowa, to warto spojrzeć na nowy materiał pokazujący możliwości Unreal Engine 5.4.

Nagranie pokazuje moc Unreal Engine 5.4

Kanał MxBenchmarkPC postanowił skonfrontować Unreal Engine 5.4 z kartą graficzną RTX 4080 i procesorem Intel Core i7-10700F. Sprzęt solidny, ale jak poradzi sobie w rozdzielczości 4K z włączonym opcjami Nanite, Lumen i “epickimi” ustawieniami graficznymi? Sprawdźmy.

Uwzględniono cztery scenariusze: dwa pierwsze to natywne 4K/Epic Settings uchwycone za dnia i w nocnej scenerii, a dwa kolejne zrealizowano w niższej rozdzielczości - 1440p. Najbardziej wymagający jest pierwszy scenariusz, gdzie w natywnym 4K karta ma problem z osiągnięciem 60 klatek na sekundę. Mimo wszystko demo technologiczne wygląda bardzo realistycznie i ma prawo się podobać.

Kiedy pojawią się gry z tak dobrą grafiką?

Czy właśnie tak będą wyglądać gry? Byłoby miło, ale podkreślamy raz jeszcze, że mamy do czynienia z demem technologicznym, które prezentuje jedynie możliwości renderowania.

Chyba najlepszym kandydatem do pokazania graczom, jak Unreal Engine 5.4 poradzi sobie w akcji będzie Marvel 1943: Rise of Hydra autorstwa Skydance New Media. Wielkie rzeczy potrzebują jednak czasu, tak więc premiera Marvel 1943: Rise of Hydra to pieśń przyszłości - gra trafi na rynek w 2025 r. Zupełnie jak... sami wiecie co.

Źródło: Wccftech, zdjęcie otwarcia: Epic Games

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    sn00p
    6
    Optymalizacja z pewnością się poprawi. Steam jest wyrocznią od wielu lat. RTX 3060 to obecnie najpopularniejsza karta wśród graczy 5,71%. Ja mam 3080 a to zaledwie 2.27% wśród graczy. Producenci/wydawcy muszą się dostosować albo nie zarobią. To jest oczywiste.
    • avatar
      PeetBoss
      1
      Z jednej strony bardzo miodne a z drugiej praktycznie żaden element obiektu nie jest jakby osobną bryłą ze swoją fizyką. Przechodził obok wielu elementów które powinny się poruszyć a jednak nie. Gdyby dodali takie coś to grafika w trakcie by siadała przy 2-4k, i dopiero by cieło. To jest tylko i wyłącznie dobre na potrzeby filmu/animacji, nie gier. Od lat wiem, że wiele gier wyczodziły na mega mocne sprzęty, tzn były tworzone, ale oficjalnie wychodziły z optymalizowane pod większość dostępnych kart graficznych dla zwykłego zjadacza chleba. Powoli troszkę poziom się wyrównuje, ale nadal jest biednie, bo producenci kart kroją jak za zboże i przez to nieliczni kupują i wiele aż tak za to im się nie zwraca. Dopiero po 1,5-2latach od wydania karty jest to już jakoś w zasięgu ręki i wielu powraca do gier które chciało pograć właśnie w tej grafice o której marzyło. Więc trudno powiedzieć gdzie leży większy problem, czy w deweloperach i ich optymalizacji, czy wydawców kart graficznych za holendernie wysokie ceny.
      • avatar
        xxx.514
        1
        Kiedy zobaczymy taką grafikę w grach? Otóż nigdy, dzięki konsolom.
        • avatar
          GejzerJara
          1
          przecież nawet w RTX40 masz albo 4K, albo RT w niższej rozdziałce. inaczej masz slideshow. technologia nadal nie dorosła do takich wymagań, ale udajemy że da się osiągnąć tego rodzaju efekt siłowo, kosztem ogromnego poboru mocy.
          • avatar
            Niemol
            0
            Alternatywny tytuł: zrobili silnik i w rzyci mają optymalizację. Kupujesz nową kartę albo grasz na najniższych biedaku!
            • avatar
              skrzypek281
              0
              Czyli jak przesiadka to na 4090
              • avatar
                arek1976
                -5
                Grafika Ok ale czekam na wersję Unreal Engine 6 i nowa generacje kart 5000 lub do tego czasu nawet karty 6000 znacznie wydatniejszych .TO JEST WIZJA MOJEJ PRZYSZŁOŚCI JESTEM PERFEKCJONISTĄ ALE MYŚLĘ ZE JUŻ NA KARTACH 5000 DA SIĘ GRAĆ PRZY OBECNEJ GRAFICE Unreal Engine 5.4 TEŻ JUŻ PRZYJEMNE DLA OKA
                • avatar
                  pawluto
                  0
                  Jeśli tak dobra karta ledwo zipie na tym nowym silniku to oznacza że jednak nowy silnik jest do bani...
                  • avatar
                    FranzMauser
                    0
                    10700kf to solidny sprzęt? Komuś chyba amnezja się przypałętała, mój 5800x robi rzeź z tego proca. Nie dość, że ten intelek ma dziadowskie IPC to i beznadziejną wydajność wielordzeniową. Toż to jest nawet nie szyjka butelki a cieniutki lejek dla tego GPU.
                    • avatar
                      rasiaknorris1
                      0
                      https://ibb.co/6r9q5Tv Mega dziwnie wygląda ta grafika. Te drzwi i okna coś skopane.
                      • avatar
                        Wasek
                        0
                        45-50 FPS na epic settings na 4K. Po artykule spodziewałem się, że będzie gorzej.