Gra Rust w dwa tygodnie od premiery wersji Alpha sprzedała się w ponad 150 tysięcy egzemplarzy.
Twórcy popularnej gry Garry's Mod są zdziwieni wysokim zainteresowaniem ich najnowszą produkcją zatytułowaną Rust, która wciąż znajduje się jeszcze na wczesnym etapie rozwoju.
Ekipa z Facepunch Studios, na której czele stoi nie kto inny jak sam Garry Newman ma na swoim koncie taką perełkę jak Garry's Mod, a więc komercyjną wersję jednej z najpopularniejszych modyfikacji silnika Source, pozwalającą na niemalże dowolne manipulowanie postaciami i elementami z gier działających na tym silniku, a także na swobodną rozgrywkę w trybie sandbox, czyli tak zwanej piaskownicy, na której gracze mogą toczyć zabawę w rozgrywkach sieciowych.
Co ciekawe twórcy nie wierzyli dotąd, że kiedykolwiek będą w stanie stworzyć grę, która choćby zbliży się popularnością do Garry's Mod. Ich zdaniem sukces wspomnianej gry to był zwykły fart, którego już nigdy nie uda im się powtórzyć. Teraz jednak wszystko zaczyna się zmieniać. Otóż studio zajęło się produkcją gry Rust, będącej w zasadzie rozwinięciem idei sandboxu połączonego z elementami budowania znanego z serii Minecraft czy też przetrwania jak w DayZ.
Twórcy opracowując grę, postanowili udostępnić jej wczesną wersją Alpha w serwsie Steam w ramach usługi Steam Early Access, gdzie można ją nabyć za 18,99 euro. Jak się okazuje gra umożliwiająca rozgrywkę zarówno w trybie dla pojedynczego gracza, jak i zmagania wieloosobowe w sieci, dostępna dla systemów Windows, Linux i Mac, pomimo tego, że nie została ukończona nawet w połowie, już przyciąga do siebie tłumy graczy – co w szczególności, pozytywnie zaskakuje twórców.
Twórcy udostępniając grę, informowali, że jest ona jeszcze na bardzo wczesnym stadium prac i polecali zainteresowanym jej zakupem, aby wstrzymali się z tą decyzją do premiery gry, gdyż aktualna wersja jest póki co z uwagi na wczesny etap prac jest przeznaczona jedynie dla największych zapaleńców. Jak się okazało, w ciągu pierwszych dwóch tygodni sprzedaży gra znalazła ponad 150 tysięcy nabywców, co w porównaniu do ich poprzedniej gry – Garry's Mod, która w analogicznym okresie sprzedała się w jedynie 34 tysiącach stanowi olbrzymi sukces.
Sprzedaż gier Rust i Garry's Mod przez pierwsze dwa tygodnie
„Zawsze powtarzałem, że nigdy nie zrobimy już gry tak samo popularnej co Garry's Mod, że to był fart, którego nigdy nie uda się powtórzyć. Sprzedaż 150 tysięcy egzemplarzy gry jest niesamowita. Zostaliśmy niemalże powaleni sprzedażą Rust tym bardziej, że gra jest dostępna w ramach wczesnego dostępu jako nieskończona jeszcze Alpha, zwłaszcza, że nakłanialiśmy graczy, aby nie kupowali jeszcze gry, gdyż Rust nie jest nawet w setnej części produkcją, którą chcemy stworzyć" - Garry Newman.
Jak sądzicie, co przełożyło się na dobry start sprzedaży gry Rust?
Źródło: Facepunchstudios, onrpg, neogaf
Komentarze
10Mechanika wydaje się bardzo przyjemna, kto wie jeśli zrównoważą wszystkie elementy rozgrywki tj. sandbox, survival oraz crafting może być całkiem całkiem:)