Czy nowa gra zapewni podobny klimat?
Wczoraj portale branżowe wrzały od wieści odnośnie „zamrożenia” prac nad S.T.A.L.K.E.R. 2, natomiast dziś wyjaśniło się, co się stanie z prawami do gry z GSC GameWorld. Okazało się, że markę S.T.A.L.K.E.R. przejmie prawie na pewno studio Bethesda. Czy to dobrze?
Na pewno oznacza to, że bardzo długo nie powrócimy od Zony. Warto również wspomnieć o byłych prawnikach GSC GameWorld, którzy skupili się obecnie pod szyldem nowej firmy, tj. Vostok Games. Ekipa nowosformowanego studia deweloperskiego straciła prawa do marki S.T.A.L.K.E.R., ale nie zamierza się poddać.
Czy stalkerzy nie wyruszą nigdy więcej do Zony? Niemożliwe!
Spadkobiercą strzelaniny z wątkami cRPG rozgrywającej się w cieniu Czernobyla ma być inny projekt ludzi z Vostok Games, którego robocza nazwa brzmi Survarium. Wydaje się jednak, że to zupełnie inna bajka, choćby dlatego, że gra ukraińskiego studia ma być MMO w formule free-to-play. Projekt ma już swoją stronę www, którą możecie podpatrzeć tutaj.
Na razie wiadomo tylko tyle, że nowy projekt ma dotyczyć wydarzeń w świecie zdruzgotanym przez katastrofę ekologiczną. Premiera Survarium planowana jest na 2013 rok.
Nowy projekt spadkobierców studia GSC GameWorld
Chyba nikt nie spodziewał się dramatycznej zapaści tak utytułowanej marki jaką jest S.T.A.L.K.E.R. Przypomnijmy, że jeszcze kilka miesięcy temu pisaliśmy S.T.A.L.K.E.R. 2: gra jednak powstaje - GSC potwierdza, chociaż wcześniejsze perturbacje opisywane również na benchmark.pl, m.in. w materiale pt. S.T.A.L.K.E.R. 2 anulowany. Ukraińskie studio GSC zamknięte, okazały się ostatecznie bliższe prawdy.
Survarium raczej nie zastąpi nam anomalii Strefy, pozostaje mieć tylko nadzieję, że potencjał serii S.T.A.L.K.E.R. nie zostanie zaprzepaszczony...
Więcej o grach:
- Crysis 3: wyciek informacji o grze - cena edycji limitowanej
- Dark Souls - hardcorowa produkcja zawita na PC!
- Sniper: Ghost Warrior 2 - CryEngine 3 prezentowany przez City Interactive
- Assassin's Creed 3: czy premiera gry jest zagrożona przez plagiat?
- Sniper Elite V2: pobierz demo gry na PC (download)
Źródło: shacknews
Komentarze
60a tak czekałem na stalkera 2 :((( a tu klops....
A wielka szkoda :( jakos nie widze Bethesdy jako promotora tego projektu...
A boje się tego co Bethesda może zrobić ze zona....
stalker na silniku skyrima ;]
No fail - pisać nazwę naszego serwisu jeszcze z błędem ;)
Co do tematu - fail no.2 - już widzę te oceny poniżej 30% ...
Jak oni sobie wyobrażają wpakować Stalkera do MMO - świata online?
Widok zza pleców bohatera i pewnie drętwe questy
My chcemy oryginalnego Stalkera :/
Szczęśliwa sytuacja dla ekipy GSC, że Beth było zainteresowane IP - nie muszą szukać (jeszcze) nowej pracy.
bo stalker niezle miazdzy kompy a grafika nie byla jakaś najlepsza
There is no truth to the allegations that the Stalker rights have been sold to Bethesda. The rights belong to Sergiy Grygorovych, the founder of GSC Game World.
Za: http://www.facebook.com/officialstalker
"Survarium raczej nie zastąpi nam anomalii Strefy, pozostaje mieć tylko nadzieję, że potencjał serii S.T.A.L.K.E.R. nie zostanie zaprzepaszczony..."
Zostanie, taka formuła nie ma miejsca nawet w przyszłej generacji konsol, smutne...
no bez jaj.. gdzie nie spojrzeć hamburgery ech..
Na zasadzie zrzuty jak to było z Wasteland 2.
Niech popieprzą mmo bo to dobre dla koreańców.
Bethesda niech się pałuje.
Skyrim nie był zły ale śledziłem wszystkie obietnice twórców,z których niewiele zostało. Głównie z winy konsolowych,niedzielnych graczy przez co PC zaliczyło kolosalny downgrade jakościowy produktu.
Kompletnie nie rozumiem takiej polityki. Przecież takiemu gościowi Sony75 do walenia konia wystarczy unczartyd 3.
Po co jeszcze dla takich "ludzi" niszczyć typowo PCtowe gry.
Podobnie ze STALKER'em - naobiecywali niewiadomo co a dostaliśmy średniej jakości strzelankę z dodatkiem fabuły - gdzie 90% zadań to był klasyczny FedEx - czyli zabawa w pocztowca.
W gry gram od BARDZO dawna - zaczynałem jeszcze na słynnym "gumiaku" czyli ZX Spectrum z gumową klawiaturą - WIELE mozna powiedzieć o Bethesda - ale przynajmniej WYDAJĄ gry w rozsądnych terminach i o ROZSĄDNEJ jakości. Owszem mają wady, ale przynajmniej nie czekamy na nie 20 lat.
STALKER zrobiony jak Fallout'y był by REWELACJĄ - zresztą Fallout'y nie były złe - jako miłosnik serii, który grał w pierszego Fallout'a - nie zawiodłem sie na Bethesda.
Czasy się zmieniły - gry stają się bardziej casualowe - a mimo to Fallout 3 i NV wciągnął mnie na bardzo długo. NADAL w nie gram. w STALKER'a zaś NIE - bo się mi znudził.
Poczekamy i zobaczymy - nie ma co skreślać Bethesdy - w końcy ich Fallout był fajny - więc może ze STALKER'em będzie podobnie.