Kontroler wyposażony został m.in. w krzyżak, dwa analogi oraz cztery przyciski akcji i dwa spusty.
Smartfony oferują coraz większe ekrany i wydajniejsze podzespoły, w związku z czym pojawia się na nich sporo gier. Nawet jeśli są one bardzo interesujące, to często problemem pozostaje sterowanie. Aby zwiększyć komfort zabawy przygotowywane są dodatkowe kontrolery i właśnie tego typu urządzenie wprowadza teraz do sprzedaży Samsung.
Już od kilku miesięcy temu mówiło się, że koreański producent planuje umilić użytkownikom smartfonów zabawę z grami. Swojego czasu pojawiły się nawet zdjęcia prototypu Galaxy GamePad, który wydawał się czerpać z rozwiązań znanych z pada od konsol Xbox. Po oficjalnej premierze urządzenia wiemy już jednak, że ostatecznie będzie ono wyglądało nieco bardziej oryginalnie.
Kontroler wyposażony został w krzyżak, dwa analogi oraz 4 przyciski akcji i dwa spusty. Poza tym umieszono tutaj również 3 dodatkowe przyciski - Select, Start oraz PLAY. Ten ostatni uruchamiać ma aplikację Mobile Console, która umożliwi szybki dostęp do gier kompatybilnych z kontrolerem.
A skoro o grach mowa to warto powiedzieć, iż na chwilę obecną z kontrolerem współpracować może 35 tytułów. Wśród nich są takie propozycje jak Need for Speed: Most Wanted, Prince of Persia: The Shadow czy Modern Combat 4 : Zero Hour.
Specyfikacja Samsunga Galaxy GamePad:
- kompatybilność: Android w wersji 4.1 lub nowszej, ekran od 4 do 6,3"
- łączność ze smartfonem: Bluetooth 3.0 lub NFC (smartfony Samsunga z systemem Android 4.3 lub nowszym)
- krzyżak, dwa analogi, 4 przyciski akcji, dwa spusty, przyciski Select, Start oraz PLAY
- akumulator 160 mAh
- wymiary: 137,78 x 86,47 x 31,80 mm
- waga: 195 g
Galaxy GamePad trafia już podobno do wybranych sklepów na terenie Europy. W ciągu najbliższych tygodni pojawić powinien się już w większości państw naszego kontynentu. Czekamy na dokładne informacje dotyczące ceny urządzenia.
Źródło: engadget, samsung
Komentarze
10Jeśli np. w takim Real Racing 3, żeby zaliczyć jakiś wyścig i przejść dalej, trzeba go przejechać w czasie poniżej powiedzmy 3 minut, co na ekranie dotykowym może być jako takim wyzwaniem, to jeśli podłączyć pada, lub jakąś nakładkę, która go imituje, to ten czas poniżej 3 minut robi się żałośnie prosty do zaliczenia i granie w tą grę traci jakikolwiek sens.
Standardowym kontrolerem, czyli interfejsem smartfonów jest ekran dotykowy i nikt nie będzie projektował i tworzył specjalnie gier pod takie nakładki gamepadopodobne, bo one nie są dodawane do każdego egzemplarza smartfona jaki wychodzi z fabryki.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dancingpixelstudios.sixaxiscontroller
na bank działa z S3 S4 N7, po bluetooth i np. w przypadku S3 i S4 po MHL do TV. Konsola jak marzenie, a dotyk mapuje się do gałek. NFS działa wyśmienicie jeżeli ktoś ma wątpliwości co do opóźnień. Fajnie też działa z N7 jako konsola biwakowa dla dzieciaków. Więcej czytać polecam.