Nadchodzi era przeźroczystych dużych ekranów LCD.
Samsung oficjalnie poinformował o rozpoczęciu produkcji transparentnych wyświetlaczy LCD. Znajdą one zastosowanie wszędzie, gdzie stosuje się przezroczyste szklane panele - jako drzwi lodówek w sklepach, wyświetlacze informacyjne, itp.
W ubiegłym roku opisywaliśmy 22-calowy przezroczysty wyświetlacz LCD. Ten model jest już w sprzedaży i zbiera bardzo pochlebne opinie. Istnieją jednak zastosowania, takie jak elektroniczne tablice informacyjne (e-Signage) lub szyby pełniące rolę nie tylko wyświetlacza, ale również drzwi, które wymagają znacznie większej przekątnej ekranu. Dla tych zastosowań Samsung przewidział 46-calowy ekran LCD, który na targach CES 2012 otrzymał nagrodę CES Innovations.
22-calowy ekran dobrze sprawdza się na stoiskach sklepowych, zastępując mało atrakcyjne tabliczki informacyjne.
46-calowy transparentny wyświetlacz osiąga kontrast na poziomie 4500:1, a dzięki wykorzystaniu jako podświetlenia zewnętrznych źródeł światła (oświetlenie słoneczne, światło w pomieszczeniach) jest bardzo energooszczędny, zużywając jedynie 10% energii (moc rzędu 10 W) jaką zużywałby podobny ekran LCD z podświetleniem diodowym. Oczywiście, gdy zajdzie potrzeba można aktywować krawędziowe podświetlenie LED, które pozwoli wyświetlić obraz także w mniej sprzyjających warunkach.
46-calowy ekran może działać także jako panel dotykowy.
Przed przezroczystymi wyświetlaczami jest świetlana przyszłość. Tak sugerują badania Display Bank, które wskazują, że wartość rynku tych produktów wzrośnie z 0,9 miliarda dolarów w 2015 roku do 87 miliardów dziesięć lat później.
Nowoczesne drzwi do lodówki informują o jej zawartości.
Więcej o przezroczystych wyświetlaczach:
- CES: Lumus - nagłowny wyświetlacz HD - fantazja staje się rzeczywistością
- I Ty możesz zostać Terminatorem
- Przezroczyste wyświetlacze OLED - opis technologii
- TDK: przezroczyste wyświetlacze OLED w produkcji
- Przeźroczysty wyświetlacz Samsunga
Źródło: Samsung
Komentarze
22http://vader.joemonster.org/upload/qqi/512_720406f61c7d5eTv_Sorry.jpg
BMW już tam coś wcześniej kombinowało, ale to było zupełnie co innego.