Samyang rozszerza kolekcję stałoogniskowych obiektywów foto i filmowych
Już 29 kwietnia w sprzedaży pojawią się obiektywy foto 35mm f/1.4 Canon AE, 300mm f/6.3 Mirror DSLR oraz filmowe 10mm T3.1, 12mm T2.2 i 7.5mm T3.8.
Obiektywy Samyang to alternatywa dla dużo droższych szkieł, z których niejednokrotnie miłośnicy fotografii muszą zrezygnować. Nie są to oczywiście typowe budżetowe produkty, jakość też gra rolę, jednak cena niewątpliwie jest jedną z ich istotnych zalet. Tym razem ten producent przygotował coś dla fotografujących lustrzankami Canon, zwolenników obiektywów ze zwierciadłem oraz filmowców.
Pierwsza propozycja to Samyang 35 mm f/1,4 Canon AE, czyli odpowiednik drogich stałek, które można z racji ogniskowej uznać za jedne z najciekawszych obiektywów dla osób, które poszukują czegoś w miarę uniwersalnego. Przy ogniskowej 35 mm można sfotografować architekturę, można też pobawić się w portret, a duża jasność takiego szkła gwarantuje świetną plastykę. Wspomniany obiektyw to drugi już model o tych parametrach w wersji AE dla lustrzanek. Zgodnie z informacją prasową „najnowsza wersja obiektywu oznaczona symbolem AE, została wyposażona w mikroprocesor, dzięki któremu możliwe jest elektroniczne potwierdzenie ostrości z pozycji korpusu. Konstrukcja obiektywu została bez zmian, nadal gwarantując doskonałą jakość optyczną i mechaniczną. Samyang 35mm f/1.4 został zaprojektowany do współpracy z lustrzankami cyfrowymi Canon, wyposażonymi w matryce pełnoklatkowe i APS-C.”
Drugi obiektyw to szkło ze zwierciadłem, czyli przypominające konstrukcją teleskop. Samyang opisuje je jako „lekki i kompaktowy obiektyw lustrzany 300mm f/6.3 Mirror UMC CS w wersji DSLR z mocowaniami Canon EF, Nikon F, Sony A oraz Micro 4/3. W budowie optycznej znajduje się 8 elementów umieszczonych w 8 grupach. Soczewki zostały pokryte antyrefleksyjnymi powłokami wielowarstwowymi (UMC) nowej generacji, minimalizującymi powstawanie odblasków i podnoszącymi kontrast. Duża ogniskowa, wyjątkowo przystępna cena oraz niewielkie gabaryty (obiektyw waży zaledwie 260g) sprawiają, że szkło może stać się nieodłącznym towarzyszem użytkowników lustrzanek w terenie.”
Kolejne trzy obiektywy przeznaczone są dla filmowców. Były one już wcześniej dostępne w wersji dla fotografujących. Filmowe wersje wyposażono między innymi w zębatki na pierścieniach ostrości i przysłony (wyskalowanychw jednostkach T, czyli określających faktyczną transmisyjność szkła), które ułatwiają precyzyjne i bezszelestne dostrojenie parametrów pracy obiektywów za pomocą systemów „follow focus”. Samyang 10mm T3.1 Cine jest odpowiednikiem obiektywu Samyang 10mm f/2.8 ED AS NCS CS, a Samyang 12mm T2.2 Cine odpowiednikiem obiektywu Samyang 12 mm f/2.0 NCS CS.
Podobnie jak w fotograficznych, także i w filmowych obiektywach zastosowano „nanokrystaliczną powłokę antyrefleksyjną (NCS), która zapewnia lepszą transmisję światła, większą odporność na odblaski oraz wyższy kontrast, co pozytywnie wpływa na rozdzielczość optyczną obiektywów.” Samyang zapewnia, że 12 mm obiektyw opracowano z myślą o matrycach o rozdzielczości przekraczającej 24 Mpix, tak by nie stanowił w tym przypadku wąskiego gardła.
Ostatni z obiektywów to Samyang 7.5mm T3.8 Fish-eye Cine. Obiektyw typu rybie-oko zapewnia pole widzenia równe równe 180 stopni. Minimalna odległość ostrzenia wynosi zaledwie 0,09 metra.
Źródło: Samyang
Komentarze
5