Analitycy twierdzą, że rynek składanych smartfonów rośnie wolniej niż oczekiwano, ale widzą światełko w tunelu.
Według najnowszego raportu firmy analitycznej TrendForce, w 2023 roku na całym świecie rozeszło się 15,9 mln składanych smartfonów, czyli o 25 proc. więcej niż rok wcześniej. Podział na urządzenia poszczególnych marek wygląda tak:
- Samsung - 66,4 proc. (10,6 mln);
- Huawei - 11,9 proc. (1,9 mln);
- Xiaomi - 5,3 proc. (0,8 mln);
- inni - 16,4 proc. (2,6 mln).
Niekwestionowanym liderem rynku pozostaje Samsung, który sprzedaje dwa razy więcej składanych smartfonów niż wszystkie pozostałe marki razem wzięte. Trzeba jednak odnotować, że mowa o relatywnie małym rynku. W 2023 rozeszło się łącznie 1,167 mld smartfonów, co oznacza, że na każdy 1000 sprzedanych urządzeń przypada jedynie 14 modeli składanych.
Jako jedną z głównych przyczyn niewielkiej popularności składaków analitycy wskazują wysokie ceny. Przewidują jednak, że chińscy dostawcy komponentów będą kusić producentów coraz korzystniejszymi warunkami współpracy, co docelowo powinno się przełożyć na zauważalny spadek cen.
Proces ten chyba już się zaczął, bo dopiero co zaprezentowany ZTE Libero Flip jest wręcz nierealnie tani jak na składany smartfon. Pozostaje mieć nadzieję, że takich telefonów pojawi się więcej i będą one dostępne globalnie.
Źródło: TrendForce
W artykule znajdują się linki afiliacyjne, przekierowujące do zewnętrznych stron zawierających produkty i usługi, o których piszemy. Otrzymujemy wynagrodzenie za umieszczenie linków afiliacyjnych, jednakże współpraca z naszymi Partnerami nie ma wpływu na treści zamieszczane przez nas w serwisie, w tym na opinie dotyczące produktów i usług Partnerów.
Komentarze
3Autor zapomniał dodać na jakim rynku jest TYLKO dostępny