SMS-y nie tracą na popularności i wciąż są znanym i lubianym narzędziem komunikacji biznesowej.
Dziś coraz rzadziej wysyłamy SMS-y. Krótkie wiadomości tekstowe swój najlepszy czas mają już za sobą, przynajmniej według indywidualnych użytkowników. W świecie biznesu, SMS-y trzymają się mocno i są podstawowym narzędziem komunikacji biznesowej.
Według badania przeprowadzonego przez firmę RingCentral wśród 509 użytkowników serwisu internetowego Instantly, krótkie wiadomości tekstowe ciągle są popularne w komunikacji biznesowej. Aś 80% respondentów wskazało, że wykorzystuje SMS-y w komunikacji z kontrahentami i partnerami biznesowymi, a 15% przyznało, że ponad połowa otrzymywanych lub wysyłanych przez nich wiadomości dotyczy kwestii zawodowych.
Ponad połowa spośród biorących udział w badaniu internautów przyznała się do używania codziennie 2-3 komunikatorów mobilnych. Respondenci najczęściej korzystali z Facebook Messengera (51%), WhatsApp (14%) oraz Snapchat (12%). Co ciekawe, aż 42% twierdziło, że męczy ich nadmiar aplikacji przeznaczonych do sprawdzania nowych wiadomości.
Choć mobilne komunikatory wydają się dość popularne, aż 72% ankietowanych zadeklarowało, że lepszym narzędziem komunikacji są SMS-y. 74% uważało też, iż SMS-y są prostsze w użyciu, a 56% było przekonane, że docierają one do odbiorcy szybciej niż wiadomości wysyłane przez komunikatory mobilne. Spośród wszystkich uczestników badania, jedynie 4% przyznało, że korzysta z planów taryfowych nie uwzględniających darmowych pakietów SMS-ów. Prawie połowa badanych przyznała, że otrzymuje do 20 wiadomości dziennie, zaś 31% przekracza dziennie liczbę 20 SMS-ów.
W badaniu brali udział użytkownicy serwisu Instantly. 34% respondentów zadeklarowało wiek 25-34, 26% mieściło się w przedziale wiekowym 35-44, a 17% było w wieku 45-54 lat.
Żródło: In Fact PR
Komentarze
1