Samochody elektryczne

Można ładować auto EV z mobilnej ładowarki. A efekt? Sam zobacz, to jakaś kpina

przeczytasz w 1 min.

Gdy kończy się prąd w naszym "elektryku", dzwonimy po kolegę (lub serwis). Przywozi nam mobilną ładowarkę, ucinamy sobie krótką pogawędkę lub idziemy na kawę i możemy jechać dalej. No dobra, koniec żartów. Sprawdźmy, jak przenośne ładowarki sprawdzają się w rzeczywistości.

Autor testu opublikowanego w serwisie Toms Guide - John Velasco- przetestował kilka przenośnych ładowarek. Sprawdził, jak przebiega ładowanie z ich użyciem samochodów elektrycznych. Nie każdy sprzęt sprawdził się w tym zadaniu dobrze. Różnice w pojemności między różnymi typami przenośnych ładowarek są bowiem bardzo duże.

Przenośne stacje ładowania - czy nadają się do aut EV?

Bez dwóch zdań możliwość skorzystania z mobilnej stacji ładowania mogłoby sprawdzić się podczas używania auta elektrycznego. Problemem może być natomiast pojemność. Bateria w pojazdach EV ma zwykle pojemność baterii wynoszącą od 40-50 kWh (auta miejskie i małe) do nieco ponad 100 kWh (auta z dużym zasięgiem). Mobilne ładowarki mają natomiast nie kilkadziesiąt, a kilka kilowatogodzin pojemności. Nawet bez uwzględniania strat w przesyle energii moglibyśmy liczyć zaledwie na podładowanie “elektryka” o kilka procent.

Co więcej, niektóre przenośne stacje ładowania w ogóle nie nadawały się do tego zadania. Problemem okazało się uziemienie. Jedynie ładowarka Anker Solix F3800 (pojemność 3850 Wh, wyjście 240 V) dała jakiekolwiek (ale wciąż skromne) efekty. Ma jednak dedykowany tryb do ładowania auta elektrycznego.

Jest to jednak rozwiązanie wyjątkowo “awaryjne”. Trzy godziny ładowania przy pomocy najskuteczniejszej ze sprawdzanych ładowarek dały zaledwie 10 km zasięgu (6 mil).

Chevrolet Blazer EV

Wykorzystany do testu samochód to niedostępny na naszym rynku Chevrolet Blazer EV z 2024 roku. Nie należy do najtańszych aut elektrycznych. W USA cieszy się jednak rosnącą popularnością.

Źródło: Toms Guide.

Komentarze

9
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Witalis
    3
    No i? Są dostępne takie magazyny w formie kanistra i przy masie 50 kg za jedyne 20.000 zł i pozwalają przejechać 16 Mil... Nie wiem jaki to ma wszystko sens bo już lepiej wrócić do korzeni Tesli i zakupić sobie spalinowy agregat prądotwórczy XDDD
    • avatar
      AntyRut14
      2
      W/w Chevrolet zużywa 20 kWh/100km. Ponieważ wiedza autora newsa "to jakaś kpina", więc pewnie przypuszczał, że taka bateryjka naładuje samochód przynajmniej do połowy. No i jest zaskoczony, że tak nie jest. Być może przypuszczał, że taki bank energii rozmnaża kilowaty. No i się zawiódł.

      Taka stacja energii dała tyle energii, ile miała, więc gdzie tu jest kpina?
      • avatar
        cattani43
        1
        Zwolennicy elektryków wykupili już prawie wszystkie power banki z marketów i na Allegro. Pewnie będzie dzięki temu mniejszy efekt cieplarniany i ocieplenie klimatu świata się zatrzyma.?
        • avatar
          sabaru
          1
          Takie pytanie. Czy ta ładowarka została przywieziona samochodem ekologicznym czy spalinowym. XD.
          • avatar
            assistant
            0
            Tak. Dlatego wolę kolegę z kanistrem
            • avatar
              igor2010
              -1
              Ja używam mobilnej ładowarki od Green Cell i jeszcze nigdy mnie nie zawiodła więc nie zgdzę się że nie zdają egzaminu
              • avatar
                anonymous login
                0
                kpina to jest tutaj niewiedza autora
                • avatar
                  GejzerJara
                  0
                  elektryki rządzą hehehe :P tak nawiasem, skończyły się dotacje rządowe w różnych krajach, i skończyły się zakupy elektryków. dealerzy też niechętnie schodzą z ceny. jestem całym sercem za elektrykami, ale ludzie! nie w taki sposób! to co zrobili, jest jedną wielką masakrą.

                  porównajmy sobie choćby samochód elektryk z ....... piecem/kotłem elektrycznym do ogrzewania domu (instalacja wodna, piec elektryczny zamiast np. gazowego).

                  jaką moc ma napęd samochodu elektrycznego? pewnie coś z 50 - 100kW. A jaką moc ma piec elektryczny zdolny do ogrzania w największe mrozy typowego domu 150m2 ? no ..... jakieś ...... 11kW . Ale za takie ogrzewanie to się płaci jak za zboże.

                  A teraz sobie to wyskalujcie do kosztów ładowania elektryka w domu z sieci, ile licznik nabije.

                  Witaj!

                  Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
                  Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

                  Połącz konto już teraz.

                  Zaloguj przez 1Login