Podobnie jak na całym świecie, tak i w Polsce prasa technologiczna znajduje się w coraz gorszej sytuacji w konfrontacji z internetem - wszak to właśnie jej czytelnicy są najbardziej otwarci na rozmaite nowinki. I tak oto sukcesywnie sprzedaż prasy o grach i komputerach leci w dół.
Związek Kontroli Dystrybucji Prasy opublikował dane za miesiąc luty 2011 roku. Nie pojawia się tam absolutnie nic niespodziewanego - wszystkie wydawnictwa znacząco obniżyły swoją sprzedaż. Najboleśniej odczuł to lider zestawienia - czasopismo CD-Action, choć rezultatów śmiało mogłaby zazdrościć cała konkurencja.
Tytuł | Sprzedaż w lutym 2011 roku | Sprzedaż w lutym 2010 roku |
CD Action | 101 105 | |
PC Format | 84 250 | |
Komputer Świat | 49 310 | |
PC World | 41 126 | |
Chip | 38 140 | |
Play! | 17 397 |
Główny rywal wrocławskiego magazynu - warszawski Play! w chwili obecnej balansuje na cienkiej granicy opłacalności wydawania czasopisma. W trakcie ostatniego roku stracił aż 7000 czytelników i choć w obliczu 25 000 utraconych przez CD-Action wydaje się to wynikiem stosunkowo niegroźnym, to warto nadmienić, że była to prawie połowa wszystkich miłośników Play!. Straty notowały też magazyny technologiczne, które nie są związane z grami komputerowymi, jednak w ich przypadku zmiany nie były aż tak dynamiczne.
Gdy porównany wyniki w skali miesiąca, zaskakuje bardzo nierówna forma CD-Action. W przypadku tego magazynu oczywiste jest jednak to, że o wynikach sprzedaży decydują również inne czynniki, między innymi zawartość dołączanych do pisma płyt DVD.
Tytuł | Sprzedaż w lutym 2011 roku | Sprzedaż w styczniu 2011 roku |
CD Action | 93 337 | |
PC Format | 70 672 | |
Komputer Świat | 43 333 | |
PC World | 33 825 | |
Chip | 30 710 | |
Play! | 12 816 |
Przypomnijmy, że wydawnictwo Bauer na początku kwietnia do kiosków wprowadziło kolejne pismo - Playbox, czyli magazyn adresowany do posiadaczy konsol. Na wynikach sprzedaży wszystkich trzech pozycji Bauera: CD-Action, PC Format i Playbox znacząco odbić może się jednak konflikt z potężnym dystrybutorem prasy w Polsce - firmą Ruch, która swoim zasięgiem obejmuje popularną sieć kiosków, salonów prasowych, ale też między innymi Empiki.
Już od czerwca z kiosków znikną wszystkie czasopisma Bauera, poza popularnym CD-Action będą to między innymi marki takie jak Tele-Tydzień, Twój Styl czy Bravo, które mają setki tysięcy wiernych czytelników. Ruch posiada 40% udziałów w rynku dystrybucji prasy i tym razem to on wypowiedział umowę Bauerowi. Tym razem, ponieważ podobna sytuacja miała miejsce dwa lata temu. Wówczas jednak karty rozdawało wydawnictwo, chcąc uzyskać bardziej przychylną ofertę we wzajemnych negocjacjach.
- Strategia negocjacji z pozycji siły realizowana przez firmę Ruch SA może doprowadzić do destabilizacji rynku dystrybucji w Polsce - powiedział Wirtualnej Polsce Witold Woźniak, prezes wydawnictwa Bauer.
Najbardziej interesujące jest jednak to, jak wpłynie to na rynek prasy technologicznej, która i tak nie znajduje się w najlepszej kondycji. Jedyną nadzieją jest fakt, że wydawnictwa Bauera mają dość wiernych fanów (wszak oba są liderami rynku), którzy chętnie ruszą do konkurencyjnych salonów prasowych.
[Aktualizacja] Wygląda na to, że redakcje prasy technologicznej od Bauera mają o jedno zmartwienie mniej. Dosłownie kilka godzin po publikacji naszej wiadomości serwis Wirtualne Media poinformował, że wydawca porozumiał się z Ruchem.
Więcej ze strefy gier:
- CoD: Modern Warfare 3 - zwiastun i III WŚ
- Spore wymagania ArmA III, nie dla XP
- Modern Warfare 3 vs Battlefield 3 - porównanie grafiki
- Ezio trafi do Konstantynopola
Źródło: ZKDP, Gry-OnLine, Wirtualna Polska
Komentarze
30i dalej... "Już od czerwca z kiosków znikną wszystkie czasopisma Bauera, poza popularnym CD-Action będą to między innymi marki takie jak Tele-Tydzień, Twój Styl czy Bravo, które mają setki tysięcy wiernych czytelników."
prosze o wyjasnienie bo ja z tego nic nie rozumiem...
Nie dziwię się że sprzedaż leci na łeb na szyję.
Natomiast wygląda, że już się dogadali więc możecie też już pisać sprostowanie zarówno co do powodu jak i samego faktu wycofania ;)
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/czasopisma-bauera-nie-znikna-z-kioskow-ruchu
Trzeba bardziej sprawę badać zanim się wyciągnie własne wnioski. Tak jak ostatnio wszyscy pisali, że podobno Wisła Kraków chce ściągnąć Ruuda van Nistelrooya :P
Dzięki wysokim podatkom miała kwitnąć przedsiębiorczość a to co nieopłacalne dzieki wysokim ceną w Polsce miało się opłacać. Dlatego w imieniu ludu pracującego żądam powołania sejmowej komisji śledczej, wydania niepotrzebnie paru milionów zł i rozwiązania afery prasowej.
Zdarza mi się podróżować po Polsce i czasem najdzie mnie chęć na pogranie w coś. I nachodzi mnie chęć na kupienie jakiejś gazetki z grami. W kioskach jest kilka tytułów zazwyczaj.
I tu szok na okładce nie ma jaka gra jest na płycie, CD Action ma to jako jedyna gazeta. A gazeta w folii, płyta lata w środku.
Ba niekiedy w większych sklepach jest tak iż jest gazeta a o płytę trzeba pytać w BOK.
Ze 3, 4 razy zawzięłam się przewertowałam dany miesięcznik od A do Z.
I nic, wzmianka iż razem z nim powinna być płyta DVD to wszystko.
O zawartości nic. Nie kupiłam.
Nie wiem może ktoś mnie uświadomi, czy wydawca to debil, czy bierze mnie za Boga ????
Parę razy miałam chęć kupić dany tytuł ze względu na grę, ot żeby się odprężyć. Ale sorki w ciemno nie kupię.
A to z gazetki kupiłam Two Worlds a później już wersję pudełkową 2 i jestem happy.
Także drodzy wydawcy jak nie chcecie przejść na bezrobocie piszcie na okładce co dany numer ma na płycie. Uwzględnijcie iż prasę się foliuje - nawet jeśli nie u Was to "po drodze"
W dużych miastach macie silną konkurencję w postaci przecen gier w marketach w cenie 6-12 zł. A nawet na wsiach jest net i np. Allegro.
Także nie Wy nam łaskę robicie, jeśli jesteście na to za głupi - nie rozumiecie tego to .... bye.
Gazety BEZ PLYT DVD jakos moga kosztowac 8-10zl. Mi nie zalezy na DVD bo sobie moge sciagnac z netu. A papierowa gazete chetnie czytam np w pociagu.
Jakby to zrozumieli tworcy magazynow komputerowych i zrezygnowali z dolaczonego DVD i obnizyli cene do takiej jak magazynow bez DVD to by sprzedaz skoczyla w gore.
Dzis kazdy ma net. Nikomu nie zalezy na dolaczonym DVD.
".....Mi nie zalezy na DVD bo sobie moge sciagnac z netu....."
Bez komentarza
Po co płacić za papier, skoro w internecie jest 100% to samo, tyle tylko, że za darmo?