Steam uśmiecha się do fanów PlayStation. Najnowsza aktualizacja platformy wprowadziła m.in. wsparcie dla kontrolerów Dualshock i DualSense. Szkoda, że tak późno, ale ważne, że w końcu udostępniono tę funkcję.
Gdyby przyjrzeć się wątkom dotyczącym wyboru kontrolera do grania na PC, w znakomitej większości historii nie znajdziemy wzmianek o padach Dualshock czy DualSense. Znacznie łatwiej jest bowiem skonfigurować na przykład kontrolery od konsoli Xbox, które są wspierane przez najpopularniejszy system operacyjny wśród graczy, jakim jest Windows. Od teraz fani japońskich konsol, którzy korzystają z platformy Steam, mogą czuć się zadowoleni.
Na Steam od dawna dało się sprawdzić listę gier, które wspierają kontrolery Xbox. Najnowsza aktualizacja platformy umożliwia filtrowanie gier według tych, które oferują także wsparcie dla kontrolerów Dualshock i DualSense od konsol PlayStation.
Dualshock i DualSense na Steam
Jak czytamy w oficjalnej informacji Steam, najnowsze poprawki dodają opcję sortowania i filtrowania produktów w Sklepie Steam w taki sposób, by gracz otrzymał jasną informację, czy dany tytuł będzie współpracować z określonym kontrolerem. Domyślnie Steam wyświetla gry według ostatnio używanego kontrolera, nie ma jednak problemu, by wybrać dany model pada, z którego mamy zamiar skorzystać. Informacje dotyczą przede wszystkim trzech najpopularniejszych padów, tj. padów od konsol Xbox i PlayStation. Oprócz tego pojawia się informacja na temat pełnego wykorzystania API Steam Input, co pozwala na działanie z dowolnym z ponad 200 urządzeń.
Informacje o obsłudze kontrolerów pojawiają się także w bibliotece gier. Jeśli Steam wykryje, z jakiego kontrolera korzystaliśmy w przeszłości, pokaże nam informacje o zgodności danego tytułu z określonym padem. Jeśli kontroler jest wymagany do danego tytułu, pojawi się na ten temat stosunkowa informacja.
Ile osób gra na padzie?
Steam podzielił się też informacjami na temat korzystania z kontrolerów przez graczy. W ostatnim roku rozegrano 3 mld sesji z udziałem kontrolera. 60 proc. gier rozegrano na kontrolerach Xbox, 27 proc. na kontrolerach PlayStation, a pozostałe sesje rozegrano na Steam Deckach, kontrolerach Nintendo Switch Pro i innych, mniej popularnych urządzeniach.
W tym samym okresie 2019 r. rozegrano 950 mln sesji na kontrolerach, z czego 76 proc. przypadało na kontrolery Xbox, a 19 proc. na kontrolery PlayStation. W ciągu czterech lat nastąpił więc 4-krotny wzrost w liczbie sesji z kontrolerami PlayStation.
Komentarze
2