Jak donosi serwis PCGamesHardware.com, wszystko wskazuje na to, że najnowsza strategia firmy Creative Assembly, twórców słynnej serii Total War, nosząca tytuł Stormrise będzie pierwszą grą wymagającą do jej uruchomienia karty graficznej wspierającej DirectX 10 i Windows Vista. Fakt ten został potwierdzony w rozmowie przeprowadzonej przez redaktorów serwisu z głównym projektantem Stormrise – Artem Kulakov’em, który jednoznacznie wskazał, że gra została stworzona wyłącznie pod Vistę i DirectX 10.
Powodem takiej decyzji miały być zalety i kompatybilność DX10 z konsolami nowej generacji oraz większe możliwości uproszczenia silnika renderującego. Stormrise został bowiem od początku pomyślany jako gra multiplatformowa, która oprócz komputerów PC ma pojawić się również na konsolach Xbox 360 i Playstation 3. Stąd też owa wspomniana wyżej kompatybilność była jednym z ważniejszych czynników takich a nie innych decyzji studia Creative Assembly.
Cóż, jak widać producenci powoli szykują się do „podnoszenia poprzeczki” wymagań sprzętowych w nowych grach. O tym jednak czy dla Stormrise będzie warto o pomyśleć o ewentualnych zmianach sprzętowych w naszych komputerach przekonamy się niebawem, gdyż premiera gry zapowiedziana została na koniec tego miesiąca.
Komentarze
15Empire at war jest fatalne pod względem optymalizacji. Gra ciągnie z 1 rdzenia korzyści i dlatego działa najlepiej na i7.
Biorąc pod uwagę, że gra będzie działać na Xboxie 360, który ma w trzewiach coś na wzór Dx9c, to pewnie ktoś wcześniej czy później dopatrzy się jak to przerobić na pececie, żeby działało pod DirectX 9. Ale poczekamy, zobaczymy. Mam nadzieję, że grafika będzie warta tych wymagań, bo IMO DX10.1 ma (niewykorzystany póki co..) potencjał.