Koncern AMD i studio Capcom podjęły współpracę, które zaowocuje powstaniem kolejnych gier ze wsparciem dla technologii Mantle API.
Prace nad interfejsem programowania Mantle API nabierają tempa, a kolejne firmy są zainteresowane jego implementacją w swoich grach. AMD właśnie poinformowano o podjęciu współpracy ze studiem Capcom, które planuje jego wprowadzenie do nowego silnika graficznego Panta-Rhei.
Mantle API pozwala rozwinąć skrzydła akceleratorom graficznym bazującym na architekturze GCN – zwłaszcza w przypadkach, gdzie mamy do czynienia ze słabszym procesorem i powstaje tak zwane wąskie gardło wynikające z narzutu API lub nieefektywnego dzielenia obliczeń na wątki. Rozwiązanie to najlepiej sprawdza się w konfiguracjach ze średniego i niższego segmentu wydajnościowego.
Nowa technologia pozwoli udoskonalić silnik Phanta-Rhei, dzięki czemu będzie możliwe uzyskanie większej wydajności i lepszej jakości graficznej w grach opracowywanych przez Capcom.
Mantle API jest już wykorzystywane w silnikach graficznych najważniejszych deweloperów gier, w tym Asura studia Rebelion, Cryengine studia Crytek, FrostBite 3 studia DICE, a także Nitrous studia Oxide. Niedawno lista obsługiwanych tytułów poszerzyła się o grę Dragon Age: Inquisition, natomiast wkrótce dołączy do niej jeszcze Battlefield Hardline i Star Citizen.
Źródło: AMD
Komentarze
15