Brytyjska sieć supermarketów od jakiegoś czasu wprowadza elektroniczne innowacje. Pisaliśmy już o systemie nawigacji umożliwiającym dotarcie do wybranego produktu. Choć udogodnienie to nie zostało jeszcze wprowadzone do wszystkich placówek Tesco, szefowie firmy testują kolejne rozwiązanie - darmowe WiFi dla klientów sklepu.
Mike McNamara pełniący funkcję CIO korporacji przewiduje, że po przetestowaniu sieci w 4 brytyjskich placówkach, darmowy internet zostanie wprowadzony do każdego ich marketu. Firma ma sporo placówek na polskim rynku, więc innowacja prawdopodobnie dotyczyć będzie też klientów z naszego kraju.
Co wiąże się z uruchomieniem sieci WiFi? Z pewnością porównywanie cen produktów i czytanie ich opisów. Na to przynajmniej liczą twórcy idei. Według nich, Tesco ma bezkonkurencyjną ofertę, więc bezproblemowy dostęp do internetu tylko umożliwi klientom utwierdzenie się w tej opinii.
Wraz z nieograniczoną siecią możliwe stanie się także odpalenie komunikatora i otrzymywanie informacji od domowników o tym co jeszcze wrzucić do sklepowego wózka. Mając jednak na uwadze czas, jaki upłynie na takich "okołozakupowych" pogaduszkach, może jednak lepiej przygotować tradycyjną listę?
Z pewnością znajdą się też głosy sprzeciwu powyższego rozwiązania. Mało kto lubi przepychać się wózkiem po zatłoczonym sklepie, a dostęp do internetu niewątpliwie przyciągnie klientów polujących na darmowe łącze. Poza tym - czy zamiast umilić stanie w długich kolejkach Tesco nie powinno zadbać, żeby otwartych było więcej kas, a ludzie mogli być zadowoleni z zaoszczędzonego czasu?
Więcej elektronicznych innowacji:
- Podręczniki szkolne zastąpione tabletami - w Korei
- Tilto - rewolucja w transporcie?
- Polskie cmentarzysko komputerów dziełem sztuki
- Japoński robot podniesie wszystko - nawet mięso
- Tokyoflash: zegarek, który wie ile wypiłeś
Źródło: Daily Mail
Komentarze
62A co do kolejek to nie wiem jak w innych Tesco, ale u mnie są (4) kasy samoobsługowe i przy nich są na oko 3x mniejsze kolejki niż do normalnych kas ;]
resztą i tak tam nie kupuje...
większość to z firm pośredniczących, które samemu pracownikowi płacą znacznie mniej, zabierając swoją dolę, ci pracownicy nie mają takich samych świadczeń, zabezpieczeń itd, pracują po 12h i więcej
dlatego tak mało tam jest kas otwartych, gdyż mają mało chętnych do pracy na takich warunkach, a ci co już pracują nie mają powodów do radości i rzadko na ich ustach gości uśmiech
Ale darmowy internet się przyda :).
jaskas
U mnie w PoloMarkecie jest to samo. Wiele takich sklepów ma kiepski system kasowy, braki w obsłudze.
takie soczyste :D
Gdzie Tesco w UK wyglada jak Lidl ?? To zwykly tutaj market Lidl dyskontowy sprzedawany praktycznie z palet...
W mojej miejscowosci kase jest blisko 40 + 14 stacji do samoobslugi i praktycznie kazde Tesco ma min. 6 stanowisko do samoobslugi + min. 10-15 kas...
Wezcie sie ogarnijcie... Tak jakby ktos tutaj szukal darmowego neta, dzeeez ale ignoracja wieje z Waszego newsa... Jak FAKT...