TomTom, drugi co do wielkości producent profesjonalnych urządzeń do nawigacji (znanych również w Polsce) podniósł swoją ofertę przejęcia Tele Atlasu do 30 euro za akcję, co daje łączną kwotę wynoszącą 2.7 miliarda euro. Tele Atlas sprzedaje informacje na temat cyfrowych map takim firmom, jak TomTom, Garmin, Google i Microsoft. Garmin i TomTom wyglądają na bardzo zdeterminowane, aby przejąć Tele Atlas, ponieważ firmy te postrzegają posiadanie własności do cyfrowych map jako niezbędną część ich biznesu.
Nowa oferta jest o 22 procent wyższa od ostatniej zaproponowanej tydzień temu przez Garmin, która opiewała na 24.50 euro za akcję, co łącznie daje 2.3 miliarda euro. Garmin to w chwili obecnej największy na świecie producentem urządzeń do osobistej nawigacji. TomTom po raz pierwszy ogłosił swoją chęć zakupienia Tele Atlasu w czerwcu, gdy proponował 1.8 miliarda euro. Po tym, jak Nokia w październiku przejęła za 5.4 miliarda euro firmę Navteq, Tele Atlas pozostał jedyną niezależną firmą opracowującą cyfrowe mapy.
Oprócz podniesienia samej stawki oferty, TomTom zapewnił także, że nabędzie 28.3 procent akcji Tele Atlasu po 30 euro. Transakcja obejmuje 17.4 procent udziałów, które już zostały przewidziane jako część do przejęcia przez TomTom.
Garmin póki co nie skomentował tych informacji.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!