Jedna nieprzemyślana wypowiedź i gracze od razu wpadają w sporą złość. Dobitnie przekonał się o tym teraz Ubisoft.
Twórcy gier to wprawdzie nie politycy, ale również oni dobierać muszą słowa bardzo dokładnie. Jedna nieprzemyślana wypowiedź i gracze od razu wpadają w sporą złość. Dobitnie przekonał się o tym teraz Ubisoft.
Po premierze komputerowej wersji Assassin’s Creed IV: Black Flag szybko pojawiły się głosy, że nie działa ona najlepiej nawet na całkiem solidnych komputerach. Nic dziwnego zatem, że temat ten poruszony został w wywiadzie z Sylvainem Trottierem, producentem gry. Niestety udzielane przez niego odpowiedzi nie były szczególnie trafne.
"Kwestią kompromisu jest zazwyczaj wygląd i działanie gry na danym sprzęcie. Na komputerze zazwyczaj tak naprawdę nie trzeba martwić się o wydajność, ponieważ jeśli dana gra nie działa wystarczająco szybko, można kupić mocniejszą kartę graficzną. W przypadku konsoli nie można już mieć takiego podejścia."
Słowa te wywołały wczoraj sporą burzę i pozostaje pytanie, czy słusznie. Ubisoft błyskawicznie zareagował stwierdzając, że jest to jedynie fragment wypowiedzi, który nijak ma się do tego, co rzeczywiście miał na myśli Trottier. Mówił on bowiem podobno jedynie o wczesnym etapie prac nad grami, bo to właśnie na nim do optymalizacji nie przykłada się dużej wagi. Później jednak jest zupełnie inaczej.
"Niewprowadzenie optymalizacji byłoby szaleństwem. Zaczyna się od wypróbowania prototypów aby zobaczyć, co jest możliwe, ponieważ trzeba pamiętać, że w trakcie dwóch lub trzech lat technologia znacząco się zmienia. Jeśli nie dbalibyśmy o komputery, to nie przeszkadzałoby nam, gdyby nasze gry wcale nie działały na tej platformie. To dopiero byłby brak troski."
Tłumaczenie wydaje się zatem logiczne, ale pewien niesmak raczej pozostanie. Poza tym problemy z działaniem Assassin’s Creed IV: Black Flag na komputerach to fakt i dobrze chociaż, że Ubisoft zdaje sobie z tego sprawę. Zapewniono, że trwają pracę nad tym, by jak najszybciej je rozwiązać.
Źródło: dsogaming
Komentarze
100to kosztuje pieniądze, a pieniądze to wy gracze macie dać nam za przywilej oglądania naszego logo
Tak serio, jaki biznes ma ubi, współparcując z dostawcą gpu w ramach jakiegoś programu, w tym, że gra działa bardzo dobrze na dość starym sprzęcie? Mega wydatki na optymalizacje kontra zero korzyści z tego? Kto w dużym biznesie by się porwał na taki altruizm?
Mam sprzęt ciut lepszy od rekomendowanych
Mam :AMD Phenom II x4 955 BE@4.0GHz,8GB RAM,HD5870
w wymaganiach jest Proc AMD x4 3.0GHz ,4GB RAM i 5850
ale do czego zmierzam,odpaliłem grę ,sama przy włączaniu sprawdziła sprzęt,dobrała najlepszy ustawienia czyli:
1920x1080,SMAA,Wszystko HIGH,SSAO
Sobie pomyślałem no okej.
Ale potem był tylko RAGE z mojej strony spadki do 16fps? WTF?
Zmiana na 1600x900 czy 1440x900 nic nie daje,zmiana ustawień graficznych wzrost FPS jest malutki.
Wkurzyłem się ustawiłem wszystko LOW I OFF + 720P, i co ?
28-50 fps !!! paranoja ,powinno być stałe 50-60,sprzęt z wymagań rekomendowanych i ma problemy z wszystkim na LOW?
Kolejna BETA od ubiszajsu,to samo było z Future Soldier,to samo z AC3.
Wracając do tematu NIE POTRZEBY OPTYMALIZOWANIA GIER NA PC
w wrześniu bądź październiku pewien pan z ubiszajsu (nawet chyba na gram.pl to pisało) wypowiedział się ,że AC4 nie będzie źle zoptymalizowane jak AC3 ,twierdził ,że odrobili lekcje właśnie widać.
Co ciekawe już jest sprostowanie co do tej wypowiedzi z newsa
,że ma być patch i w ogóle dostali opiernicz od gracz to teraz będą lizać nam dupę a tak to PC to najgorsze,a co najlepsze ci co obrazili się na ubiszajs po newsie już nim wybaczyli co za miękkie pały.
trzeba się postawić tym korporacją i tyle nie pozwolić na takie coś,bo dojdzie do tego ,że zapłacimy 150zł za grę a tam jeden rozdział,już teraz masa contentu w AC4 wymaga połączenia z uplay -.-
paranoja i nabijacz kasy dla producentow, tak na prawde to wiekszosc z nas ma duzo lepsze kompy niz potrzeba, wystarczy spojrzec na konsole, jak sie chce to mozna, wychodza takie perelki jak last of us czy uncharted na 7 letnim sprzecie, cos takiego na pececie z przed 7 lat chodziliby w 10fps-ach i nie dlatego, ze byly slabe kompy tylko dlatego, ze sie nie chce im pracowac
Mój 3570@4.5 GHz i 680GTX kręcony na 1200@7000 jest już co najwyżej średnim zestawem, mimo to, z wszystkimi detalami (których nie ma na ps4) mam w 1920x1200p + SMAA 40-50 fps w lokacjach z roślinnością i drzewami, oraz 50-60 fps w miastach. W tej grze jest to bardzo dobry wynik, bo nawet 30 fps daje akurat w tej grze wrażenie płynności, włączając 1600p bez problemu byłem w stanie pograć w 30 fpsach (jakby co to używam DXtory do limitowania fps, nie vsync'a gdyż v sync dodaje tak potężnego laga, że nawet 60 fps sprawia mi wrażenie braku płynności :D )
Co więcej, po wyłączeniu good rays i tych miękkich cieni gra przez 99% czasu śmiga już w 55-60 fps'ach, jedynie w krytycznych momentach fps spadł mi czasem na 50 w miejscach z roślinnością. Także gra nie dość że wciąż wygląda znacznie lepiej, to jeszcze chodzi prawie 2x lepiej, aniżeli jak na konsoli nowej generacji, a mowa o przeciętnym kompie :), gdybym miał SLI to jest jak w banku pewne, że miałbym 60 fps ze wszystkim. Moim zdaniem jest to bardzo dobra optymalizacja, a jeszcze Nv ma wydać poprawione sterowniki, skalowanie na komputerowe GPU z detali konsolowych jest tak dobre, jak gdyby na konsolach wcale dużo nie pomagał brak Windowsa i narzut api.
Wypowiem się jeszcze co do MSAA i TXAA w tej grze. MSAA nie działa tu normalnie bo w silnikach opartych na deffered renderingu ta funkcja nie eliminuje aliasingu na shaderach, to więc twórcy AC4 wraz z tą funkcją dodali dodatkowy filtr rozmazujący, przez co gra nie ma już aliasingu na shaderach ale minus tego jest taki, że nie wygląda wcale ostro. Jeszcze gorsza sytuacja jest z TXAA, to badziewie rozmazuje już tak bardzo obraz, że przypomina to już 720p rozciągnięte na ekranie 1080p, zero ostrości na drugim planie. Testowałem różne tryby AA w tej grze i bezapelacyjnie najlepszy wynik daje 15-20% downsampling z dodatkiem SMAA. Ubytek wydajności jest mniejszy niż z MSAA4 a gra wygląda sto razy lepiej.
Pozdrawiam :)
Why so serious?
Jeszcze piszecie że macie 32-61FPS, to też świadczy o skopanej optymalizacji- Spadek płynności o niemal 50%? To ma być komfort?
Hmm czyli masz tu pecetowcu ochłap a jak sie nie podoba to sie bujaj bo pc to my mamy w dupie i najwyżej możesz liczyć na bycie dla nas beta testerem i nam jeszcze za to zapłacisz kupując nasz badziew.
No to ja was też serdecznie pozdrawiam korporacje z branży elektronicznej rozrywki.
http://i.imgur.com/frJPMAD.jpg
Jak by ktoś zauważył to optymalizacja serii AC nie jest najlepsza ale i najgorsza też nie, jest po prostu przeciętna. Ale jak się samemu nie myśli tylko jak zombie czyta arty bez namysłu to co się dziwić...
Mam nadzieję tylko, że nie będzie tak samo jak z battlefieldem, który już jest miesiąc na rynku i wciąż nie można liczyć na godzinę rozgrywki bez zawiechy (nie licząc serwerów 100% ticket z jedną mapą która najmniej buguje, gdzie przy podstawowej ilośći ticketów czas jednej rundy wacha się od 2 do 7 minut...)