Underworld Ascendant: kontynuacja klasyka z „inteligentnymi łamigłówkami”
Ultima Underworld doczeka się duchowego następcy po ponad dwóch dekadach.
Studio Otherside Entertainment pracuje nad duchowym następcą serii Ultima Underworld. Zapowiedzi gry Underworld Ascendant, bo taki będzie nosiła tytuł, brzmią naprawdę kusząco.
Pierwsze Ultima Underworld ujrzało światło dzienne w 1992 roku, a jego kontynuacja pojawiła się na rynku zaledwie rok później. Klasyk wreszcie doczeka się kontynuacji. Co należy podkreślić – nad grą Underworld Ascendant pracuje między innymi Paul Neurath, który był współzałożycielem odpowiedzialnego za oryginalne części serii studia Looking Glass.
„Gdy ukończyliśmy Ultima Underworld II w 1993 roku, nigdy nie sądziłem, że to RPG pójdzie w cień na dwie pełne dekady” – przyznał Neurath.
„Underworld było prawdopodobnie pierwszą tak wciągającą grą z perspektywy pierwszej osoby. Nie tylko jako pierwsza wykorzystała silnik renderowania 3D w czasie rzeczywistym, ale też zaoferowała graczom otwarty świat” – dodał Neurath. –„Obie części miały wpływ na całą generację gier: Doom, Thief, Deus Ex, Skyrim, BioShock…”.
W dalszej części rozmowy Neurath przyznał, że od lat próbował wskrzesić tę markę. Wreszcie ze studiem Otherside Entertainment stało się to teraz możliwe. Underworld Ascendant ma zachować charakterystyczną mechanikę rozgrywki, a jednocześnie zaoferować sporo nowatorskich rozwiązań.
Wśród projektantów gry Underworld Ascendant znalazł się także Warren Spector, odpowiedzialny wcześniej za takie tytuły jak Deus Ex czy Epic Mickey. Według niego jednym z najważniejszych, ale też najciekawszych elementów nowej produkcji będzie „silnik improwizacji” (Improvisation Engine).
„Większość gier, nawet dzisiaj, właściwie całkowicie kręci się wokół zaprojektowanych przez twórców od początku do końca zagadek. Niektóre mają wprawdzie wiele rozwiązań, ale naprawdę pionierskim pomysłem jest stworzenie symulowanych środowisk, w których gracze otrzymają niewielki zestaw narzędzi mających logiczne zastosowania, a świat reaguje na ich wykorzystanie w logiczny, ale nie zaplanowany wcześniej sposób” – powiedział Spector. – „Wymyśliło to Looking Glass, a my mamy teraz narzędzia i moc obliczeniową do stworzenia znacznie bardziej zaawansowanych symulacji”.
Obecnie trwa zbiórka pieniędzy na platformie Kickstarter. Twórcy proszą o 600 tysięcy dolarów i już udało im się zgromadzić ponad połowę tej sumy. Do końca pozostały jeszcze 24 dni i jeśli chcesz się dorzucić, odwiedź Kickstarter / Underworld Ascendant. Za wpłatę co najmniej 20 dolarów otrzymamy cyfrową kopię gry.
Premiera gry Underworld Ascendant planowana jest na listopad 2016 roku.
Źródło: GameSpot, Kickstarter, Rock Paper Shotgun, Underworld Ascendant
Komentarze
6