Niesamowite możliwości nowego Unigine Engine - zobacz możliwości silnika na filmie
Unigine Corp pręży muskuły
Unigine Corporation jest firmą zajmującą się rozwojem autorskiego silnika graficznego Unigine, benchmarków oraz gier wykorzystujących wspomnianą technologię. Niedawno zaprezentowano materiał wideo prezentujący nowe możliwości silnika.
Silnik Unigine wiele osób może kojarzyć z produkcji popularnych benchmarków, wykorzystywanych najczęściej do testowania wydajności układów graficznych. Na tym polu firma zaproponowała do tej pory wykorzystywany w prawie każdym profesjonalnym teście benchmark Heaven oraz nieco mniej popularne, aczkolwiek oferujące duże możliwości Sanctuary i Tropics.
Z silnika korzysta kilka gier, ale już w kolejce po najnowszą odsłonę ustawia się coraz więcej twórców gier. Z poprzedniej jego wersji korzystano w takich produkcjach jak: Syndicates of Arkon MMORPG, Tryst, Cradle, Relics of Annorath czy też Dilogus: The Winds of War. Nawet sami twórcy silnika przygotowali atrakcyjną wizualnie grę Oil Rush dla systemów Windows, Mac i Linux.
Sam silnik prezentuje się całkiem nieźle. Jego zaletami oprócz zaawansowanych opcji graficznych, nowych technologii, niemalże rewelacyjnej grafiki, wysokiej szczegółowości jest również multiplatformowość. Silnik może być wykorzystywany do tworzenia produkcji dla systemów Windows, Mac OS, Linux, mobilnego Androida, iOS oraz konsoli PlayStation 3.
Unigine Engine obsługuje takie interfejsy programowania jak DirectX 9, 10, 11, OpenGL 4.X, OpenGL ES oraz PS3. Co ważne, twórcy przygotowali silnik w ten sposób, aby prezentował on takie same możliwości niezależnie od wybranego interfejsu.
Unigine obsługuje zaawansowane technologie jak shader model 5.0, sprzętowa tesselacja, wbudowany silnik fizyczny z obsługą ciał stałych, miękkich, tkanin, płynów, wiatru oraz materiałów zniszczalnych. Obsługuje ponadto SSAO, real-time global illumination, Bokeh DoF, czy też OpenAL.
Twórcy w nowej wersji dodali ponad 33 nowych funkcji do silnika renderowania, zwiększono szybkość przetwarzania skryptów do 20%, usprawniono działanie silnika we wszystkich systemach wykorzystujących jądro Linuksa, dodano usprawnienia dla urządzeń mobilnych w tym obsługę ekranów Retina w urządzeniach Apple iPhone.
Dodano wiele nowych efektów graficznych, trybów, filtrów, dodano poprawki i nowe funkcje dla technologii Flash, wzbogacono dokumentację, przyśpieszono działanie, poprawiono stabilność oraz dodano kompatybilność z interfejsem Metro UI w Windows 8.
Pełna lista zmian dostępna na stronach Unigine.
Jak oceniacie nową wersję silnika?
Więcej o Unigine:
- Pliki: Unigine Heaven 3.0 - benchmark do testowania wydajności
- Pliki: HWBOT Unigine Heaven Benchmark
- Pliki: Heaven Benchmark 2.0.
- Heaven - pierwszy benchmark korzystający z DirectX 11
Źródło: Unigine, Guru3D, Thegamefanatics
Komentarze
62Nie widziałem ani jednego dema Unigine prezentującego zachowanie NPC albo działania fizyki. Chciałbym wiedzieć czy da się na nim zrobić remake Preya albo Portala, bo strategię ze stateczkami (OilRush) to na wszystkim da się zrobić.
A co za tym idzie- gdyby pokazał na konsolach swoje pełne możliwości przy okazji Crysis 3, to konsolki zaczęłyby się chyba jarać :P
Serio- UnrealEngine i CryEngine są obecnie wystarczające, tworzenie nowego silnika nie ma najmniejszego sensu, szczególnie, że o ile w ogólnych landscape'ach spisuje się nieźle, to przy szczegółowych scenach po prostu ssie. I to bardzo kiepsko...
Deweloperzy projektują gry pod możliwości konsol a na PC co najwyżej dodawane jest dziś lepsze oświetlenie lub dokładniejsze tekstury. Czyli takie elementy które można tanio dodać lub usunąć bez wpływu na samą rozgrywkę i grywalność. Nowe konsole staną się nowym minimum dla twórców gier. A specyfikacja zapowiada się ciekawie: Xbox 720 to PowerPC 12 rdzeni (po 4 wątki), 5GB pamięci, GPU AMD typu GCN.
Za rok czeka nas przełom w grafice równie duży jak w roku 2006 gdy pojawił się Xbox 360 oraz Unreal Engine 3 razem z Gears of War.
UE3 był słaby nie wspomnę o niskim FOV i doczytujące się tekstury
Crysis vs dowolna gra na UE3 wiadome ,że wygra Crysis
UE3 też promowali super demami ,po przecenie gaciami z logiem UE3 i wyszedł słabeusz na tle innych silników(Framework,RED Engine,Cry Engine itp.) nawet dodanie DX11 nic nie pomogło
Crytek wydał upgrade do CE3 czyli CE3+ (a.k.a 3.5) i są już na finishu w pracach nad enginem który jest za potężny na na next geny nawet.
Pierwsza gra na U.E 4 (super duper EX dla PC) wygląda cukierkowo
animowana szata graficzna zawsze ukryje nie dociągnięcia i niską jakość ,nie popisali się zbytnio twórcy
Epic Games ( jak po uju robią epic gry)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KppTmsNFneg
Możliwości tego silnika są olbrzymie.
A tak z innej beczki moglibyście napisać jakiegoś newsa o tym, że Chmielarz odszedł z PCF, a samo PCF zostało przejęte w całości przez Epic.