Nvidia zorganizowała konferencję dla programistów Vulkan API - premiera lada moment
Vulkan API to otwarty interfejs programowania nowej generacji, który ma być konkurencją dla DirectX 12.
We wtorek Nvidia zorganizowała pierwszy w historii Vulkan Developers Day, a więc imprezę dla programistów wykorzystujących interfejs programowania Vulkan. Na spotkaniu ujawniono kolejne szczegóły oraz zaprezentowano pierwsze aplikacje wykorzystujące nowe API.
Nowy standard został opracowany przez konsorcjum Khronos Group, które zajmuje się otwartymi standardami API, umożliwiającymi tworzenie i odtwarzanie multimediów na wielu różnych platformach i urządzeniach. Jego najnowszym dziełem jest Vulkan - otwarty interfejs programowania nowej generacji, który zapewnia szybki niskopoziomowy dostęp do obliczeń. Z nowego standardu będzie można korzystać na nowoczesnych kartach graficznych wszystkich znanych producentów i pod obsługą wszystkich najpopularniejszych systemów operacyjnych (Windows, Linux, SteamOS i Android).
Wprawdzie premiera Vulkana miała nastąpić pod koniec ubiegłego roku, ale najwyraźniej została opóźniona. Producent zapowiada jednak, że nastąpi ona lada moment.
Spotkanie zorganizował Neil Trevett – prezes Khronos Group i zarazem jeden z pracowników Nvidii. Na konferencji udowodniono, że nowy standard to nie tylko papierowe specyfikacje. Programiści mogli posłuchać wykładów na temat najlepszych sposobów wykorzystania Vulkan ze sprzętem Nvidii, a także wysokiej wydajności programowania w nowym API. Ponadto uczestnicy spotkania mogli zwrócić się po indywidualne porady do ekspertów Nvidii.
Nagrania z poszczególnych sesji zostaną udostępnione na portalu Nvidia dla deweloperów, gdy tylko Vulkan zostanie oficjalnie zaprezentowany.
Źródło: Nvidia
Komentarze
29Dodam że gry to nie wszystko. W niektórych zastosowaniach jest na odwrót, tzn. wydajność kart AMD w programach do obróbki wideo (np. Sony Vegas) jest dużo lepsza niż kart nVidii. W kompresji wideo OpenCL jest wydajniejszy od CUDA.
Nie rozumiem dlaczego do tego API do tej pory nie ma dostępnej dokumentacji ani SDK dla programistów.
Nie pamiętam takiej historii nigdy. Zawsze jak wychodziło coś nowego to wchodziłem na stronę, ściągałem SDK, ściągałem dokumentacje i samemu mogłem sobie potestować nową bibliotekę/API/cokolwiek.
Nie wiem kto ma dostęp - jakieś wybrane grono firm partnerskich. Ale zwykli programiści, którzy by chcieli sobie po godzinach hobbystycznie pobawić tym API to nie mogą...
Nie rozumiem dlaczego Mantle/Vulkan jest objęty taką tajemnicą.
Może po konferencji w końcu coś udostępnią by każdy programista mógł się pobawić nowym API i zobaczyć o co całe halo.
Moje zaufanie do nV jest tak małe że samo to iż maczają w tym paluchy daje mi powód do obaw o 'otwartość' całego tego rozwiązania.
Ten projektowany jest pod kątem testowania i porównywania wydajności urządzeń korzystających z nowego API od Khronos Group, a oprogramowanie przygotowywane jest we współpracy z takimi firmami, jak AMD, Imagination Technologies, Intel, Nvidia, Qualcomm i Renesas. Po ujawnieniu wstępnej specyfikacji Vulkana w sierpniu tego roku, do pracy nad programem do testowania zaprzęgnięto branżowych ekspertów oraz wiodących na rynku producentów, co według twórców zapewni jego wiarygodność oraz obiektywność.