Samochody elektryczne

Kiedyś był VW Golf I GTI, a teraz? Volkswagen pokazał model ID3 w wersji GTX

przeczytasz w 2 min.

Sportowe osiągi, kilka charakterystycznych akcentów i umiarkowana cena. To cechy Volkswagena Golfa GTI pierwszej generacji. Znajdziemy je też w usportowionej odmianie elektrycznego ID3 GTX.

Volkswagen pokazał następcę popularnego Garbusa w 1974 rok, czyli 50 lat temu. Miłośników motoryzacji najbardziej jednak interesuje odmiana pokazana dwa lata później. Mowa oczywiście o VW Golfie GTI, który pokazał, że z pozoru nudny kompakt może mieć naprawdę dużo charakteru. Czy jedno z tańszych aut elektrycznych, czyli VW ID3, w mocnej wersji pokazanej w 2024 roku ma jakieś cechy wspólne ze słynnym hot-hatchem?

Premiera VW ID3 GTX Performance

Volkswagen ID3 to oczywiście samochód elektryczny. Jeśli Europejczycy (i mieszkańcy innych części świata) przerzuciłbym się na takie pojazdy z takim zasilaniem, ID3 mógłby stać się kolejnym rewolucyjnym modelem VW po Garbusie i Golfie. Mimo upływu czasu na ulicach wciąż znacznie częściej widzimy jednak najnowsze samochody niemieckiej marki wyposażone w silnik spalinowy, niż elektryczne. Wersja ID3 GTX Performance raczej nie zmieni tego stanu rzeczy, szybki “elektryk” jest jednak z pewnością autem godnym uwagi.

Elektryczny VW ID3

Najnowsza odmiana elektrycznego kompaktu Volkswagena ma silnik o mocy 240 kW. Choć nie wygląda ona imponująco, pozwala na rozpędzenie się do pierwszej setki w mniej, niż 6 sekund. Prędkość maksymalna wynosi ponad 200 km/h.

Nie rezygnujemy przy tym z przyzwoitego zasięgu, który według normy WLTP wynosi 501 km. Bateria ma pojemność 79 kWh, co jest wynikiem o kilka % słabszym od podstawowej Tesli Model 3. Moc ładowania wynosi 185 kW, użytkownicy z pewnością docenią więc szybkie napełnianie ogniwa. Przy użyciu odpowiedniej ładowarki w 26 minut naładujemy od 10 do 80% pojemności baterii.

ID3 GTX Performance

Bogate wyposażenie i sportowe akcenty w nowej wersji VW ID3 GYX Performance

Topowa odmiana VW ID3 otrzymuje kilka sportowych dodatków. Mamy choćby niższy środek ciężkości, a także wzory powietrza z wzorem diamentów. W standardzie otrzymujemy tempomat (adaptacyjny wymaga dopłaty), asystenta pasa ruchu, wirtualne zegary, wyświetlanie znaków drogowych, a także automatycznie hamowanie awaryjne.

Wnętrze VW ID3 GTX Performance

VW ID3 GTX Performance ma na wyposażeniu asystenta głosowego GPT, a także kilka innych dodatków. Cena zaczyna się od 52295 euro ()cena w Niemczech) i nie wydaje się zbyt wygórowana. Spalinowy VW Golf VIII GTI kosztuje obecnie od około 177 tysięcy zł.

VW ID3 GTX w topowej wersji Performance

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    owatanka
    4
    Absurdalna sytuacja jest taka ze taniej jest leciec do chin kupic tam auto i przyjechac nim na kolach i nadal bedzie taniej co najmniej o 1/3
    • avatar
      K8v8M
      3
      To niestety pokazuje jak bardzo europejska motoryzacja odstaje od chińskiej.
      Volvo EX30 kosztując podobne pieniądze osiągami zmiata tego golfa z asfaltu.
      Przykro patrzeć.
      • avatar
        cochinek
        2
        225 tyś zł za golfa to cena niezbyt wygórowana?
        Fajnie że ma 185kW ładowanie. Szkoda tylko że w Polsce królują ładowarki 50kW..
        • avatar
          Caarn
          0
          elektryk kosztuje 2x tyle co spalinowy?
          a jaka cene ten sam model elektryka ma w Chinach? to dopiero jest niespodzianka :)
          • avatar
            Marek1981
            -1
            Masakra, jakie to głupie pokazywać ładowanie 185kW jak 99% ładowarek tego nie wyciągnie a jednocześnie fani tego typu napedu mówią cenie przejazdu licząc po cenie ze zwykłego gniazdka.
            • avatar
              piotr.potulski
              0
              Zerknąłem sobie na te "sportowe osiągi" 5.9s do 100 to jest dzisiaj "sportowe" jedynie w porównaniu ze spalinowym GTI. Dla porównania Tesla Model3, najsłabszy kanapowóz 6.1s, kanapowóz z większą baterią i AWD 4.4s, wersja Performance 3.1s Prędkość maksymalna ID.3 to 180km/h. Tesla 201km/h w wersjach "wolnych" i 262 km/h w Performance. No i cena... Tesla w najtańszej wersji 201k, w najdroższej 250k. ID.3, po dodaniu opcji, tak żeby pasowało do stanadrdowego wypożażenia Tesli... 255k.
              • avatar
                0
                Jeśli kosztuje dwukrotnie więcej, to w porównaniu z ubogą wersją spalinówki. Patrząc na podobne wersje (moc, wyposażenie, dodatki), różnica może wynosić kilkanaście procent.
                W Chinach oczywiście wszystko jest tańsze :) Nie wiem, czy warto porównywać ceny każdego produktu z tą na tamtejszym rynku.. Kupując tam nie mamy choćby pełnej gwarancji, wersje mogą się nieco różnić (np. dostępnością języków w systemie inforozrywki), no i oczywiście pozostaje kwestia podatków i cła. Uwzględniłeś ją?
                • avatar
                  studionti
                  0
                  Po co tankować samochód do 50% czy nawet 80%? Podawać czas do 100% i zasięg zimą,

                  Witaj!

                  Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
                  Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

                  Połącz konto już teraz.

                  Zaloguj przez 1Login