Wedle danych opublikowanych przez Newzoo i Wargaming, wydatki Polaków w tym segmencie popkultury sięgnęły 541 500 000 USD, a więc 2 057 700 000 PLN.
Jak wiele wydaliście w zeszłym roku na gry? Okazuje się, że Polacy są skłonni przeznaczać na tego typu rozrywkę coraz więcej. Newzoo, zajmujące się analizami rynku dla gier wideo, eSportu i gier mobilnych, w kooperacji z firmą Wargaming podzieliło bardzo ciekawymi danymi.
Według analityków, wydatki Polaków w tym segmencie popkultury sięgnęły 541 500 000 USD, a więc 2 057 700 000 PLN (kurs za Narodowym Bankiem Polskim). Jak wygląda to z rozbiciem na poszczególne segmenty?
- gry mobilne na smartfony – 157 800 000 USD
- gry PC pudełkowe/pobierane – 152 600 000 USD
- gry konsolowe – 151 700 000 USD
- gry mobilne na tablety – 58 400 000 USD
- gry PC przeglądarkowe – 21 100 000 USD
„Branża gier komputerowych jest jedną z najbardziej dynamicznych gałęzi światowego i polskiego przemysłu, także jej rozwojowa tendencja jest naturalną konsekwencją tego stanu rzeczy. Wzrosty wydatków Polaków w segmencie konsol i gier mobilnych pokazują, że przestajemy być głównie rynkiem gier PC, a otwieramy się na nowe sposoby konsumpcji treści.” - Konrad Rawiński, senior PR manager firmy Wargaming na Polskę i kraje Bałtyckie
Mowa o wyniku zauważalnie lepszym od tego z ubiegłego roku (503 600 000 USD). Co ważne, w stosunku do poprzednich lat prawie wszystkie segmenty pokazały wzrosty. Równie istotną informacją jest to, iż Polska ze swoim wynikiem na poziomie 541 500 000 USD jest obecnie drugim rynkiem w całej Europie Środkowo-wschodniej. Na pierwszym miejscu plasuje się Rosja z wydatkami na poziomie 1 657 000 000 USD, a trzecim rynkiem jest Kazachstan z wynikiem 207 000 000 USD. Jeśli bierzemy pod uwagę całą Europę, nasz kraj znajduje się na ósmej pozycji. Liderem są Niemcy (4 989 000 000 USD w 2018).
„Prognozuje się, że 2019 rok będzie jeszcze lepszy, a ma to związek z systematyczną popularyzacją gier w społeczeństwie oraz nowymi metodami dotarcia do odbiorców. Streamingi, abonamenty na tytuły poszczególnych wydawców, większe zaangażowanie właścicieli platform oraz kluczowych studiów deweloperskich i wydawców w Polsce czy wciąż rosnący eSport – to wszystko sprawia, że wirtualna rozrywka jest coraz powszechniejsza, zrozumiała i dostępna dla statystycznego Polaka.” - Konrad Rawiński, senior PR manager firmy Wargaming na Polskę i kraje Bałtyckie
Również Wargaming ma powody do zadowolenia. Do końca marca 2019 roku w Polsce utworzono ponad 7 141 641 milionów kont dla wszystkich tytułów tej firmy.
Źródło: Wargaming, foto- pixabay (NikSonFik)
Komentarze
6Chodzi o to ze polacy nie tyle co kupują duzo gier, co przepuszczają pieniądze na grach w których za dukaty mozna kupic conieco.
Dlatego pada tu nazwa Wargaming.
Widac to takze po grach przeglądarkowych.