Do sieci trafił kolejny gameplay pochodzący z gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Zaprezentowany filmik wideo prezentuje możliwości silnika graficznego, nowy styl walki, lokację oraz mini gry.
Nadchodząca część Wiedźmina jest z całą pewnością jednym z najbardziej wyczekiwanych RPG na świecie, po dużym sukcesie pierwszej części cały świat gier komputerowych wpatruje się w powstające dzieło polskiego studia CDProjekt RED. Sequel Wiedźmina dzięki "wybiciu" się części pierwszej ma szansę odnieść wielki rynkowy sukces nie widzi więc fakt, powolnego podgrzewania atmosfery przez twórców na niespełna miesiąc przed jego premierą. Jak do tej pory mogliśmy się już dowiedzieć, gra będzie zawierała szereg zmian do których będzie należał m.in zupełnie nowy i autorski silnik graficzny Red Engine - stworzony przez CDProjekt RED na potrzeby gry. Według twórców Wiedźmin 2 ma szansę stać się najładniejszym "rpegiem" 2011 roku.
Warto przeczytać: | |
W grze uświadczymy również zupełnie nowego systemu walki, który będzie teraz bardziej realistyczny i opierał się głównie na zdobytych umiejętnościach niż jak w poprzedniej części - refleksie. Co jeszcze ma zaskakiwać? Otóż według twórców w grze będziemy mogli przemierzać otwarty świat i nie uświadczymy w nim tak zwanego doczytywania terenu, a ku uciesze posiadaczy nie najnowszych już komputerów gra nie będzie posiadała wielkich wymagań sprzętowych. Brzmi niemalże idealnie? Jednak jak będzie naprawdę?
Wracając jednak do tematu zaprezentowanego gameplaya, na którym to możemy zobaczyć jak piękną oprawę graficzną zaprezentowali nam twórcy, możemy podziwiać pierwsze według programistów w pełni realistyczne miasto krasnoludów, zalesione tereny, wygląd skał, wody, ognia, nieba za dnia i w trakcie nocy. Sam muszę przyznać, iż wspomniane elementy zrobiły na mnie duże wrażenie. W dalszej części możemy podziwiać system walki, który został zupełnie przebudowany - od teraz walki będą znacznie bardziej atrakcyjniejsze, częściej również będziemy używali elementów magicznych w tym wypadku wiedźmińskich "znaków". Materiał wideo prezentuje również nowe oblicze tzw. mini gier które cieszyły się dużą renomą w pierwszej odsłonie gry, a mianowicie gra w kości (kościany poker) i walka na pięści, dodatkowo twórcy przygotowali "siłowanie się na rękę".
Oprócz tych elementów w filmie zobaczymy nowy system medytacji. Warto również dodać, iż według producenta w porównaniu do pierwszej odsłony cyklu w grze uświadczmy więcej różnych rodzai broni czy też opancerzenia. Nie przeciągając dłużej zapraszamy do obejrzenia dziesięciominutowego materiału wideo z beta wersji gry.
Źródło: YT, Własne
Komentarze
50Jeszcze jedna rzecz mi nie podpasowała, a mianowicie gra w kości, zamiast 1, 2, 3, 4, 5, 6... gdzie łatwo określało się wartość kości, dali obrazki :P Teraz trzeba będzie rozkminiać co ważniejsze. Choć generalnie fajnie zrobili. Szkoda, że dodatkową mini grą jest tylko siłowanie się na rękę... można jeszcze rzuty sztyletem zrobić, czy coś... karty.
Zabrakło tu mimiki twarzy. To trzeba obowiązkowo jeszcze dodać bo bez grymasów ciosy zadawane wrogom, siłowanie się na pięści etc. jest strasznie nierealistyczne.
Nie wiem czy gdy Wiedźmin wpadł do wody to czy był mokry, za duża kompresja by określić. Mam nadzieję że poprawią te efekty (choćby tak jak w "Just Cause 2") oraz i samą wodę bo wygląda jak "przedOblivionowa"
Wie ktoś czy ta gra ma korzystać z teselacji w DX11? Skały, brama, zabudowania wyglądają świetnie, jak w Unique Heaven 2. Zastanawia mnie czy twórcy osiągnęli tą przestrzenność shaderami czy teselacją. Jak teselacją to chyba będę musiał zacząć kręcić kartę do tej gry ;)
Powiem szczerze, gra zapowiada się świetnie, byleby wszystko zapięli na ostatni guzik i nie zmarnowali okazji do wypromowania się na świecie.
Gracie dla grafiki czy też dla prawdziwej rozrywki ?
Taplanie w wodzie wyglądało słabo i brak mimiki twarzy też trochę psuło efekt.
Podsumowując - dla mnie rewelacja!
Mam nadzieję, że świat będzie bardziej interaktywny niż w jedynce :)
Ostrzejsza muzyka nieźle przypasiła do sceny walki ;p A jak będzie w finalnej wersji to się okaże :)
1) dlaczego po uzyciu ognia nawet nie ma przypalonych/pobrudzonych pieknych lic i kaftanow przecinikow?
2) brak mimiki twarzy i plecy jak z kijem zamiast kregoslupa
3) walka wyglada chaotycznie przy duzej ilosci przecinikow.
Jezeli "gold master" wymaga poprawek - to raczej nikt sie tym chwialic nie chce.
Czasem jest jeszcze "pre-release" ale w praktyce jest to to samo co "beta"
Pzdr
+ walka i znaki
+ minigry (kości, siłowanie na rękę)
- pusto w tym mieście nawet na targu
- walka na pięści strasznie sztywna
- prawdziwa walka tez będzie przerywana "cut scenami" z tzw. fatality?
W dzisiejszych grach jak dla mnie brakuje wyniesienia animacji postaci na nowy poziom. Mam wrażenie, że od lat nic się nie dzieje w tej kwestii. Do tego dodatkowe efekty, priorytetowe w budowaniu relizmu, typu kurz wzbijajacy się po upuszczeniu czegoś na ziemię, przy podmuchach wiatru itp. Będę już teraz ciągiem leciał...owady latające, realistyczne zachowanie wody przy wchodzeniu do niej i wychodzeniu, fizyka na poziomie crysis, roślinność zdolna do bezproblemowego wycinania mieczem (Gerald też z pewnością ma czasem doła) itp.
Do tego system walki w tego typu grach. On leży. Nikt nie zrobił jeszcze niczego lepszego i ambitniejszego niż to co było w Severance: Blade of darkness.
Acha, czy mi się zdaje czy AI przeciwników jest drętwe? ;)
Ehmmm, to tyle w kwestii pracy domowej.