GOODRAM będzie dostępny również w Japonii - odważna decyzja polskiego producenta
Wilk Elektronik, polski producent pamięci komputerowych i właściciel marek GOODRAM oraz IRDM, podjął decyzję o wejściu na japoński rynek.
Firma Wilk Elektronik nie zamierza spoczywać na laurach i planuje podbój Japonii - trzeciego największego rynku technologii informacyjnych (ICT) na świecie. Czy Japonia przyjmie polskiego producenta z otwartymi ramionami?
Firma podjęła właśnie strategiczną decyzję o rozpoczęciu sprzedaży swoich produktów do Kraju Kwitnącej Wiśni. W tym celu nawiązała już nawet współpracę z jednym z największych japońskich dystrybutorów w branży ICT i jednocześnie największym partnerem firm Microsoft i Intel w tym regionie.
Rozpoczęcie współpracy zostało zainaugurowane pod koniec stycznia konferencją prasową w Tokio, w której uczestniczyli przedstawiciele polskiej firmy.
Wiesław Wilk - prezes firmy Wilk Elektronik
Mimo ogromnej konkurencji ze strony azjatyckich producentów oraz lokalnych marek, wierzymy w sukces polskich produktów na japońskim rynku. Tamtejsi konsumenci doceniają wysoką jakość, a pamięci, które produkujemy i testujemy w 100% w Polsce, spełniają te założenia. – mówi Wiesław Wilk, Prezes Wilk Elektronik. Niedawny audyt japońskiego partnera przeprowadzony w naszej siedzibie wypadł bardzo pozytywnie i potwierdził nasze przekonanie – dodaje.
Historia zna wiele przypadków nieudanych prób wejścia na japoński rynek przez międzynarodowe korporacje i marki. Amerykańscy giganci sprzedaży eBay w 2002 roku, brytyjska sieć Tesco czy fińska Nokia w 2011, a nawet Ford w 2016 roku to tylko wybrane przykłady firm, które musiały obejść się smakiem i zrezygnować z podboju tego lukratywnego, ale i bardzo trudnego rynku.
Co więc mogą zaproponować Polacy, czego nie mogły firmy z miliardowymi budżetami? Kluczem do sukcesu ma być silna integracja wartości marki z naszą kulturą, ale i oczekiwaniami japońskich konsumentów. Stawką są udziały w uznawanym za trzeci co do wielkości na świecie, stabilnie rosnącym rynku ICT wartym 323 miliardy dolarów (OECD, 2014).
Ze względu na duże różnice - zarówno w schematach podejmowania decyzji przez konsumentów, jak i estetykę i sposób przekazu marketingowego na japońskim rynku elektroniki użytkowej - razem z lokalnymi partnerami będziemy budowali odrębną strategię sprzedaży i promocji. Mamy nadzieję, że to pozwoli nam sprofilować przekaz pod japońskich konsumentów. Nawiązaliśmy w tym celu współpracę z lokalnym zespołem konsultantów z wieloletnim doświadczeniem w branży, którzy będą na bieżąco monitorować sytuację na rynku – tłumaczy Wiesław Wilk.
Jednocześnie chcemy, aby każdy z odbiorców wiedział, że ma do czynienia z produktami wyprodukowanymi w Polsce, przez lokalną firmę. Japońscy konsumenci są otwarci na nowości, ale jednocześnie bardzo doceniają firmy z historią. W 27-letniej historii naszego przedsiębiorstwa trochę się tych historii uzbierało - dodaje prezes Wilk Elektronik.
O tym, jak polska marka zostanie przyjęta przez japońskich konsumentów, przekonamy się podczas targów Japan IT Week, których kolejna edycja odbędzie się już w maju w Tokio. Są to największe targi branży ICT w Japonii, skupiające niemal 2000 wystawców i przyciągające ponad 90 000 odwiedzających. Wilk Elektronik planuje zaprezentować najnowszą ofertę swoich marek GOODRAM oraz IRDM, zorientowaną na jakość i innowacje.
Czy apetyt polskiego Wilka nie zostanie zbyt szybko poskromiony? Mamy nadzieję przekonać się o tym już niebawem. Przy okazji zerknijcie na naszą relację z wizyty w fabryce Wilk Elektronik - opisaliśmy w niej nowoczesny proces produkcji komponentów, który niewątpliwie będzie sporym atutem polskiej marki.
Źródło: Wilk Elektronik
Komentarze
31A co do samej jakości pamięci wystarczy spróbować znaleźć pamięci GoodRam oparte o kości Samsung B-Die...
PS. Oczywiście, to nie jedyny taki "producent", takich firm jest mnóstwo i dlatego należy wyśmiewać stosowanie buńczucznych nazw dla skromnych działań. Właściwym określeniem jest rebrand, a nie producent.
Gruppenfuhrer Wolf