Co byście powiedzieli na to, by na stronie wyników wyszukiwania Google pojawiały się komentarze innych użytkowników? Nie jest wykluczone, że tak właśnie się stanie.
Komentarze w Internecie są niezwykle istotne. To dzięki nim użytkownicy mogą wyrażać swoje opinie, jak i pomagać innym. Nie dziwi więc, że firma Google rozważa dodanie ich do wyników wyszukiwania.
Portal Google+ zostanie zamknięty, ale gigant z Mountain View jest świadomy tego, że opcje społecznościowe są tym, co pozwala przyciągnąć uwagę użytkowników i ich zaangażować. Publiczne komentarze to zaś najprostsze z narzędzi tego typu.
Serwis 9to5Google odkrył, że testowana jest funkcja komentowania wyników wyszukiwania. Początkowo sekcja tego typu miałaby być dostępna wyłącznie przy wydarzeniach sportowych na żywo. (Możliwy do zrealizowania w przyszłości) scenariusz, w którym wystawiane są też opinie na temat stron kryjących się za linkami, wcale nie wydaje się jednak aż tak nierealny.
Oczywiście może to też rodzić wiele problemów, takich jak spam czy celowe obniżanie wartości „rywali”, więc potrzebna byłaby odpowiednia moderacja. Z drugiej strony – komentowane w Google są już na przykład lokale gastronomiczne i działa to całkiem dobrze.
Google od dawna nie jest już tylko prostą wyszukiwarką – aby uzyskać nawet te konkretniejsze informacje często nie trzeba jej nawet opuszczać. Komentarze mają być tego „ciągiem dalszym”. Na razie jednak jest to tylko test i szansa na to, że w (bardziej lub mniej odległej) przyszłości pojawi się taka opcja jest równie duża jak na to, że się nie pojawi. A chcielibyście w ogóle czegoś takiego?
Źródło: 9to5Google, Engadget. Foto/ilustracje: Pixabay (CC0) - PhotoMIX-Company (1), janjf93 (2)
Komentarze
6Każdy mechanizm jaki wprowadza Google w mniejszym lub większym stopniu wiąże się z inwigilacją - jak zwykle - oficjalnie "dla dobra użytkownika".
Komentarze pod stronami to "baner reklamowy" na sprzedaż, kolejna przestrzeń do wykupienia przez najbogatsze korporacje aby manipulować treścią sieci jaka dociera do mas (i ich portfeli).