Xbox 720 "Durango" - nieoficjalna specyfikacja konsoli
Microsoft szykuje potwora? Plotki i przewidywania dotyczące specyfikacji nowej wersji konsoli do gier.
W ostatnim czasie w sieci pojawiało się pełno spekulacji i plotek dotyczących specyfikacji nadchodzącej generacji konsoli Microsoft Xbox 720 i Sony PlayStation 4 - Orbis. Niedawno pojawiły się kolejne informacje, a jak zapewnia VGLeaks, nie są to plotki, a prawdziwe informacje dotyczące wersji deweloperskiej testowanej kilka miesięcy temu.
W ciągu najbliższych kilku tygodni mamy poznać pełną specyfikację obu konsol, póki co musi nam wystarczyć niepełna specyfikacja konsoli Durango – kodowa nazwa nadchodzącego Xboxa. Główną informacją jest z pewnością ujawnienie schematu blokowego konsoli, z którego wyczytamy kilka interesujących rzeczy.
W konsoli miałby znaleźć się 8-rdzeniowy procesor AMD, zgodny z 64-bitową architekturą, którego wszystkie rdzenie pracują z pozoru niską częstotliwością 1,6 GHz. Z tego, co wiadomo, procesor wyróżnia się budową modułową, został wykonany w technologii „Jaguar”, zawiera łącznie 4MB pamięci podręcznej drugiego poziomu (Cache L2) i każdy jego wątek jest w stanie wydawać dwie instrukcje w ciągu jednego cyklu zegara.
Zawarty w konsoli układ graficzny AMD Radeon HD, którego modelu niestety nie znamy. Co warto podkreślić, to praca rdzenia graficznego z częstotliwością 800 MHz, zawarcie 12 jednostek shader zapewniających łącznie 768 wątków. Każdy wątek jest w stanie wykonać jedno skalarne mnożenie i działanie MADD w każdym cyklu zegara. Podczas pracy w trybie maksymalnej wydajności układ graficzny może skutecznie wykonać 1,2 miliarda operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę. Dodatkowo układ graficzny obsługuje interfejs programowania Direct3D w wersji 11+.
Wersja deweloperska konsoli durango zawierała 8 GB pamięci operacyjnej RAM typu DDR3. W konsoli znalazło się również 32 MB pamięci ESRAM, która oprócz układu graficznego, będzie również bezpośrednio skomunikowana z innymi elementami konsoli jak North Bridge, przez który będzie współpracować m.in. z pamięcią RAM, zapewniając łącznie przesył danych nawet na poziomie 170 GB/s.
Należy podkreślić, że specyfikacja zakłada umieszczenie kilku dedykowanych akceleratorów sprzętowych m.in dla dekodowania wideo, audio, czy silnika Data Move. W konsoli znalazł się także 500 GB dysk twardy oraz napęd Blu-ray x6 50GB. Dodatkowo nie zabrakło interfejsów Gigabit Ethernet oraz WiFi i WiFi Direct.
Deweloperska wersja konsoli Durango zawierała także silniki kryptograficzne do szyfrowania i deszyfrowania oraz złącza USB 3.0, HDMI 1.4a, S/PDIF. Niektóre z plotek głoszą, że konsola Xbox 720 będzie bardzo silnie zintegrowana z kontrolerem Kinect, jednak jak widać na przykładzie prezentowanej wersji deweloperskiej, Kinect w dalszym ciągu pozostaje odrębnym urządzeniem, działającym jako przystawka, podłączana zewnętrznym portem. Należy jednak mieć na uwadze, że w finalnej wersji konsoli rzeczywiście może on stać się integralną częścią składową.
Skoro jesteśmy przy temacie Kinect warto dodać, że pojawiły się także doniesienia o jego następcy. Kinect 2 miałby być właśnie w fazie zamkniętych testów. Sam Kinect według najnowszych plotek dzięki wbudowanemu dedykowanemu procesorowi, dwóm oddzielnym kamerom i mikrofonom, a także dzięki wzmocnieniu RGB pozwoli na uczestnictwo w zabawie czterem osobom. Dodatkowo sensory pozwolą na rejestrowanie ruchów osób zarówno stojących bezpośrednio przed konsolą, jak i siedzących wygodnie na kanapie, a także pozwoli na zarejestrowanie ruchów wykonywanych rekwizytami jak kije bejsbolowe.
To jednak wciąż niezweryfikowane doniesienia, które mogą okazać się zwykłymi oderwanymi od rzeczywistości plotkami. Na koniec należy również przypomnieć, iż pod koniec kwietnia Microsoft na paryskiej konferencji CHI zaprezentuje rozwiązanie Xbox IllumiRoom. Będzie to połączenie telewizora, Kinect i projektora, dzięki któremu przed telewizorem zostanie stworzona namiastka rzeczywistości rozszerzonej. Na otaczającej telewizor przestrzeni będziemy mogli zobaczyć przedłużenie scenerii z ekranu o dodatkowe elementy oraz efekty jak wybuchy, ogień, śnieg czy deszcz.
W tej chwili ciężko zweryfikować czy najnowsze doniesienia o konsoli Xbox 720 Durango są prawdziwe. Jednak jest wielce prawdopodobne, że może być w nich wiele prawdy, szczególnie jeśli porównamy je z poprzednimi doniesieniami, które w dużej części były zbieżne z tym o czym słyszymy dzisiaj. Pamiętajmy jednak, że nawet jeśli bieżące doniesienia są prawdziwe, to wciąż dotyczą one jedynie jednej z deweloperskich wersji wspomnianej konsoli.
Źródło: VGLeaks, Complex, Computerandvideogames, zombiegamer (foto)
Komentarze
163,,...również 32 GB pamięci ESRAM" powinno być 32 MB pamięci ESRAM.
Procesor ujdzie ale grafika. Jakiegoś 7950/660Ti się spodziewałem.
Poza tym to bieda straszna, jedynie mnie cieszy duża liczba wątków procesora i DX11.1 bo przynajmniej porty na PC będą lepsze.
Po co Sony i MS mają inwestować ciężki kesz, jeżeli teraz mają najbardziej płodny finansowo okres obecnej generacji, a twórcy gier też zadowoleni bo potencjalnych klientów na tytuł znacznie więcej niż gdyby wydać ten tytuł na coś świeżego.
Przecież w porównaniu z Desktopami to to jest MAX średnia półka wydajnościowa z 2012 roku
Zamiast jeść chleb zastanawiasz się czy to jest mak czy sezam.Jebane polskie pierwiotniaki.Jebać te stare konsole.
Malixiu niedojebany chłopcze chuj że masz komputerek za 15k a i tak najszybszy intelek będzie ograniczał twoje kochane 690 przez co może się zdarzyć że będzie wolniejszy niż 670 co oznacza że rzeczywiście konsolki ograniczają wszelakie gry.Telefoniki to już w ogóle poziom 3310.
Dla fana gówienka Kieresza:
Mój znajomy też się osrał jak na jednej konsoli graliśmy we 4 w jedną grę z 5 metrów na bezprzewodowych padach.
I jeszcze jedno polskie pajace.Dlaczego skoro konsolki są takie słabe a pcetki takie mocne to nie ma jeszcze emulka ps3?
http://x-surface.tumblr.com/post/41282771026/x-surface-dont-believe-everything-you-read
Konsole to tak jak Iphone niby gówniany 3GS z słabiutkim prockiem a gry czasem lepiej działają jak na 4 jajowym SG III ( nie nie mam jabola a fon z Androidem ) a czemu bo programista nie musi się męczyć dla kilku konfiguracji a ma tylko jedną i z niej wyciska ostatnie soki .
Dla wiadomości tych co żyją złudzeniami deweloperzy mają w du...ie posiadaczy PC bo na nich mało zarabiają przykład Diablo 3 ilość sprzedanych kopii około 7,5mln w ciągu roku a taki Uncharted 3 w dniu premiery prawie 4mln kopii sprzedanych a o grach multiplatformowych już nie wspomnę bo tu PC nie dorasta do pięt w sprzedaży konsolom ( nie nie mam konsoli mam tylko PC ale bez problemu uciągnie najnowsze gry w max lub high )
http://liveside.net/wp-content/images/2012/06/Xbox-Surface-Specs_thumb.jpg
Dla programisty zdecydowanie lepsze będzie 4core ale z dwa razy wyższym zegarem!
"1,2 miliarda operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę. "
tera to bilion nie miliard.
Jak dla mnie niech grafika będzie i w DX9 byle by te gry były grywalne na dluzej niż 2h.
Grałbym ;P