Nowy XCOM przede wszystkim dla zwolenników klawiatury i myszki.
Od kilku dni wiemy, że XCOM 2 faktycznie powstanie – mało tego: pojawi się na rynku jeszcze przed końcem tego roku. Studio Firaxis Games, wraz z firmą 2K Games, podzieliło się z graczami wieloma informacjami, dzięki czemu wiemy już, czego mniej więcej należy się spodziewać po kontynuacji wydanego w 2011 roku Enemy Unknown. Jedną z największych niespodzianek była zapowiedź, że gra XCOM 2 tworzona jest z myślą tylko o pecetach.
„Tak, wiemy, że dla wielu osób mogło to być zaskoczeniem” – powiedział główny producent gry, Garth DeAngelis. Zarówno XCOM: Enemy Unknown, jak i rozszerzenie Enemy Within ukazały się bowiem także na konsole. Dlaczego więc studio Firaxis Games zdecydowało się na wyłączność dla pecetów? Ponieważ chce zrobić to jak należy.
„Kiedy zaczęliśmy się zastanawiać nad tym, czego oczekujemy od kontynuacji, doszliśmy do wniosku, że mamy wiele bardzo ambitnych celów” – powiedział dyrektor kreatywny, Jake Solomon. Na jego liście znalazły się postacie i lokacje wysokiej jakości, lepiej wyglądające destrukcje, zaawansowane środowisko fizyczne i mapy generowane proceduralnie. – „Aby to osiągnąć musieliśmy wykorzystać całe nasze doświadczenie. A nasze doświadczenie związane jest z pecetami. To nasz dom i to tutaj czujemy się naprawdę komfortowo”.
Studio Firaxis Games kojarzone jest zresztą bardziej z grami komputerowymi. Amerykański producent ma na swoim koncie przede wszystkim serię Civilization i inne tytuły sygnowane nazwiskiem Sida Meiera.
Całkowite skupienie się na tej jednej platformie jest też logiczne dla samego DeAngelis. – „To ma sens, biorąc pod uwagę wielkość gry, którą tworzymy, historię serii XCOM oraz stosunkowo niewielkie rozmiary naszego zespołu”. Problemem mógłby też być silnik – XCOM 2 wykorzystuje mocno zmodyfikowaną wersję Unreal Engine 3.5 – „w pewnych miejscach został przekodowany do tego stopnia, że jest nie do poznania”, a zrobienie tego na trzech platformach mogłoby być dość kłopotliwe.
Ekipa Firaxis Games przyznała także, że pracuje nad porządną optymalizacją sterowania za pomocą myszki i klawiatury. Interfejs zostanie przeprojektowany w taki sposób, by układ był logiczny. Co więcej, przynajmniej na razie, pady w ogóle nie są przez grę XCOM 2 obsługiwane.
Co warto podkreślić, wcale nie jest jednak powiedziane, że XCOM 2 nigdy nie trafi na PlayStation 4 czy Xbox One. Twórcy nie wykluczają konsolowej wersji swojego dzieła, ale najpewniej prace nad nią nie ruszą wcześniej niż po ukończeniu prac nad tą pecetową. – „Zupełnie nie odrzucamy takiej wersji, ale to wciąż temat, który musimy przedyskutować”.
Źródło: IGN
Komentarze
27Pierwszego Xcoma na PC na najwyższym poziomie trudności podobno nie dało sie przejść...