XCOM 2 pomimo, że nie jest kolejną odsłoną Crysisa to jednak ma swoje wymagania!
XCOM 2 to turowa gra taktyczna, w której musimy oczywiście skopać tyłki obcym najeźdźcom. Gry tego rodzaju zwykle nie mają wyśrubowanych wymagań sprzętowych, więc postanowiliśmy sprawdzić ją przy użyciu zintegrowanych grafik AMD i Intela.
Jak zwykle przypominam, że porównanie wyników obu zintegrowanych grafik nie ma sensu z powodu różnic obu konstrukcji (zwłaszcza cenowych) - sprawdzamy tylko ich możliwości. Drogi procesor Intela (Core i7 6700K) to bardzo mocne rdzenie CPU i przeciętny układ graficzny, a tani APU AMD (A10-7870K) to przeciętne rdzenie CPU i bardzo mocny (jak na zintegrowane grafiki) układ graficzny.
Na pierwszy ogień idzie układ graficzny Intel HD 530 zintegrowany z procesorami Skylake.
Ustawienia minimalne i rozdzielczość 1366 x 768 i średnio możemy liczyć na 25 klatek na sekundę. Rozgrywka jest możliwa, ale zwiększenie rozdzielczości lub ustawień sprawia, że gra działa masakrycznie wolno.
Może więc mocniejsza zintegrowana grafika AMD da radę grze w rodzielczości Full HD i ustawieniach minimalnych?
Niestety, nawet najwydajniejsza wersja APU AMD wyposażona w błyskawiczne pamięci 2400 MHz nie daje rady komfortowo uciągnąć rozdzielczości 1920 x 1080. Ledwo udaje się dobić do 20 klatek na sekundę.
Nie wydaje się wam, że wymagania sprzętowe gry są nieco przesadzone? W kwestii optymalizacji można tu chyba jeszcze wiele zrobić.
Źródło: informacja własna
Komentarze
17Czyżby optymizacja była kiepska?
Jeszcze nie grałem :)
Ale słyszałem i widziałem testy pokazujące skopana optymalizację. Tylko pogratulować.
Już niedługo okaże się że nie ma co kupować gier po premierze.
Standardowo gra przypisała mi najwyższe możliwe ustawienia, ale już kilkanaście minut gry zweryfikowało tę decyzję...
Niestety, w moim przypadku nawet obniżenie wszystkiego do średnich ustawień niewiele pomaga. Rozwiązaniem byłoby chyba tylko zmniejszenie rozdzielczości, ale jednak nie tędy droga.
W grę da się w miarę wygodnie grać, spadki FPSów widać tylko w niektórych miejscach i to raczej takich, w których absolutnie nie powinno ich być. Przykład: nie mam spadków FPSów podczas normalnej misji, nawet przy 6 żołnierzach. Gdy na ekranie pojawiają się wybuchy - również nie odczuwam spadków. Ale już przy filmikach (wykonanych na silniku gry) podczas rozpoczęcia/zakończenia misji lub podczas wchodzenia na mapę świata - spadki są bardzo wyczuwalne. Podobnie podczas... Poruszania się po statku w podstawowym widoku gry. Czyli w tym ostatnim przypadku mowa defacto o spadkach podczas wyświetlania grafiki 2D...
I to jest chyba najlepszy dowód na to, że winna jest optymalizacja.
Co do samej grafiki - nic do niej nie mam, wg mnie jest naprawdę elegancka jak na grę tego typu. Ale podobnie, jak ktoś wyżej zauważył - nie ma przepaści względem poprzedniej części. A jednak wydajność kuleje...
Myślę, że pierwszy patch załatwi sprawę.
Osobna kwestia to wydawanie gry która jest niedopracowana, ale do tego się już chyba przyzwyczaiłem.
Jeśli nie liczyć kwestii optymalizacji, gra otrzymuje ode mnie 9/10 punktów. Ewidentnie jest to mój typ :-)