Iga Świątek nie tylko rozstała się ze smartfonem Xiaomi. Przede wszystkim wycofała się ze współpracy z chińskim producentem i nie chce być z nim kojarzona. To istotna volta, ponieważ tenisistka jest ambasadorem Xiaomi od 2021 roku i ma dobry powód, żeby pożegnać się z tą funkcją.
Iga Świątek to najwyżej klasyfikowana tenisistka na świecie. Jej wysoka pozycja w rankingu WTA okazała się niekorzystna dla Xiaomi. Dzięki sukcesom na korcie jej rezygnacja ze współpracy z chińskim producentem stała się tematem globalnym i bez znaczenia jest, że twarzą Xiaomi Świątek była tylko w Polsce.
Dlaczego Iga Świątek wycofała się ze współpracy z Xiaomi?
Tenisistka od roku bardzo wyraźnie akcentuje swój sprzeciw dla obecności wojsk rosyjskich w Ukrainie. Jednocześnie od 2021 pozostaje twarzą marki Xiaomi. Producentowi chińskich telefonów to nie przeszkadza, ale Xiaomi nie jest tego samego zdania w kwestii poczynań Rosji w Europie. W momencie, kiedy w proteście przeciwko wojnie Apple i Samsung wycofały się z rosyjskiego rynku, Xiaomi zrobiło pół kroku. Niby ograniczyło eksport do Rosji, ale ostatecznie przejęło porzuconych klientów.
Obecnie rosyjscy odbiorcy smartfonów są dla Xiaomi istotnym źródłem zysków. Zwiększyły się one o 100% względem 2021 roku. Nie bez znaczenia jest także pochodzenie producenta. Chińscy przedsiębiorcy, niezależnie od branży oraz skali są zależni od Pekinu. Państwo Środka nie wykazuje chęci do wykluczenia Rosji z obrotu handlowego, a media spekulują, że w grę wchodzi także chińskie wparcie militarne.
Kiedy współpraca z Xiaomi zostanie zakończona?
Moment, w którym Iga Świątek zdecydowała się na rezygnację ze współpracy z Xiaomi jest jednak mniej sensacyjny. Tenisistka w minionych miesiącach stała się rozpoznawalną postacią w skali globalnej, co dodaje jej decyzji medialnego impetu. Oprócz tego w dniu 31. marca wygasa jej dwuletni kontrakt z Xiaomi. Nie zamierza go ona przedłużać i skorzystała z okazji, żeby podać tego powody. Nie zdecydowała się jednak na zerwanie kontraktu w trakcie jego trwania.
Xiaomi nie komentuje zaistniałej sytuacji. Nie ogłosiło też kto zastąpi Świątek w roli ambasadora marki. Znalezienie zastępstwa w Polsce może być problematyczne, ale ostatecznie współpraca reklamowa z rozpoznawalną osobą jest tylko opcją. Czas pokaże czy Xiaomi uda się kogoś przekonać.
Gazeta Wyborcza, Twitter
Komentarze
20O czym jest ten tekst? "Państw Śorodka nie wykazuje chęci do wykluczenia Rosji z obrotu handlowego, a media spekulują, że w grę wchodzi taże chińskie wparcie militarne.." Nie rozumieć ja ni cholerę.
Niczego pani Idze nie ujmując. Jest marką , ma prawo się cenić.
Oto pytanie nurtujące całą Polskę? Czy znajdziemy na to odpowiedź?
...
Pudelek pełną krasą na benchmark.pl. Czy to na pewno właściwa droga? Dla właściciela pewnie tak, bo to oznacza więcej odsłon, tzw. masy. No ale dla szukających merytorycznej treści to chyba koniec :/
Ostatnio nawet zniknęły bardzo cenione przez czytelników artykuły Karola Żebronia. Smutne to, no ale cóż. Kapitalizm.