Xiaoyi jest obecne na naszym rynku od kilku miesięcy. Chce w niego inwestować coraz bardziej.
Na początku tego roku Xiaoyi zaliczyło oficjalny debiut w Polsce. Marka wchodząca w skład tej samej grupy kapitałowej co Xiaomi chce coraz poważniej inwestować w nasz rynek, o czym ostatnie działania dobitnie świadczą.
Poinformowano właśnie o zakupie na rynku wtórnym domeny yi.pl. Nie ujawniono niestety ceny transakcji, chociaż tego typu przedsięwzięcia wiążą się zazwyczaj z poważnymi wydatkami. Rynek pierwotny jest już praktycznie pozbawiony dwuliterowych czy nawet minimalnie dłuższych domen. Jedynym rozwiązaniem pozostaje więc zakup domeny na rynku wtórnym. W takim wypadku, przykładowo za fund.com trzeba zapłacić 9 999 950 dolarów.
Oczywiście trudno przypuszczać, aby Xiaoyi musiało wydać chociażby zbliżone pieniądze. Warto jednak pamiętać, że sieć Play odkupiła swojego czas adres Play.pl za około milion euro - przynajmniej wedle nieoficjalnych informacji. I u nas kwoty mogą być zatem znaczące.
„Xiaoyi tym posunięciem chce ułatwić polskim klientom dostęp do informacji o produktach oraz dalej promować markę w Polsce. Nie bez znaczenia jest w tym przypadku fakt, iż oznaczenie YI występuje przy produktach firmy.” - Jakub Tomasiczek, dyrektor generalny firmy JBTS - oficjalnego dystrybutora produktów Xiaoyi
Warto pamiętać, że Xiaoyi jest również właścicielem domeny Xiaoyi.pl.
Źródło: Xiaoyi
Komentarze
6