Pojawiające się jeszcze przed odtworzeniem filmu 30-sekundowe, nie dające się pominąć reklamy, odejdą w 2018 roku w zapomnienie.
Czas cię goni, a ty szukasz tego filmiku na YouTube i wreszcie go masz. Klikasz „odtwórz” i… wyświetla ci się komunikat, że do końca reklamy pozostało 30 sekund i nie ma możliwości jej pominięcia. Jeśli nie korzystacie z adblockerów, to pewnie znacie to aż za dobrze. Mamy dobrą wiadomość – Google zamierza wycofać się z tego pomysłu.
Nieprędko, bo dopiero od 2018 roku, ale jednak 30-sekundowe reklamy, których nie da się pominąć, mają zniknąć z serwisu. Taką informację od rzecznika Google otrzymał serwis The Drum. Szybko jednak dodał on, że jako taki niepomijalny format zostanie, tyle tylko że czas takiej reklamy wynosić będzie 6 lub maksymalnie 20 sekund.
Powód jest prosty – użytkownicy, którym wyświetlane były takie 30-sekundowe reklamy często po prostu rezygnowali z oglądania tak reklamy, jak i samego filmu. Dlatego od 2018 roku ich nie będzie, a w ich miejsce Google chce oferować więcej „kilkusekundówek” i „wyskakujących” reklam w formie sugestii pojawiających się bezpośrednio na odtwarzanym filmie. Odpowiedź na pytanie, czy to zmiana na dobre czy złe, zostawiamy już wam.
Źródło: The Drum
Komentarze
21Dla komputera: uBlock Origin
Dla Androida z rootem: AdAway
Dla Androida bez roota: AdGuard
Miłego dnia.
Telefon - reklama dłuższa/równa 10 sekund? zamykam film i odpalam od nowa...
eh... no da się pomijać.
Z oglądania pociętego zrezygnuję na 100%
Podobnie jak zrezygnowałam z oglądania filmów w tv.
Sorry za delikatna jestem na takie sadystyczne traktowanie widza ;P