By odpowiednio wesprzeć i rozreklamować swój biznes w internecie, trzeba wybrać dla niego odpowiedni hosting, dzięki któremu będzie mógł się rozwijać.
Internet to miejsce dla biznesu, w którym można go rozwijać, promować, zdobywać nowych klientów i tym samym pomnażać zyski. Z raportu Mikro i małe firmy w internecie 2015 przygotowanego przez nazwa.pl wynika, że wielu polskich przedsiębiorców nie wykorzystuje szans, które płyną z obecności w sieci i tym samym nie dociera ze swoimi produktami i usługami do nowych klientów. Mali przedsiębiorcy jako podstawowe przyczyny braku strony WWW wskazują brak czasu, wysokie koszty obsługi, a także brak wystarczającej wiedzy, jak zacząć.
Wiele z tych obaw jest obecnie nieaktualnych. Nowe rozwiązania oferowane przez firmy hostingowe pozwalają w prosty i szybki sposób na wejście w globalny świat WWW i są dostępne cenowo dla większości przedsiębiorców. Wystarczy posiadać podstawową wiedzę z zakresu obsługi komputera i wybrać odpowiednią usługę hostingową.
Czym jest hosting?
Hosting to podstawowe narzędzie niezbędne do rozpoczęcia działalności firmy w internecie, pozwala na założenie własnej strony WWW, utworzenie kont e-mail pod adresem własnej domeny oraz stworzenie baz danych niezbędnych dla obsługi serwisów WWW. Hosting umożliwia też sprawne przekazywanie informacji i dokumentów oraz utrzymywanie aplikacji internetowych. To na wirtualnym serwerze trzymane są pliki (grafiki, multimedia, pliki do pobrania) strony internetowej czy wiadomości email od klientów.
Najpopularniejszym typem hostingu, na którym znajduje się większość firmowych stron, jest hosting współdzielony (ang. shared hosting). Ten typ usługi pozwala bez fachowej wiedzy zarządzać swoimi usługami, a klienci dzielą się zasobami serwera z innym użytkownikami. W związku z tym, w przypadku zbyt dużego ruchu, mogą występować spowolnienia w działaniu usług lub nawet ich całkowita niedostępność.
Serwery VPS (ang. Virtual Private Server) łączą cechy zwykłego hostingu z serwerami dedykowanymi. Dzięki technologii wirtualizacji, zasoby całego serwera są dzielone na wiele mniejszych maszyn wirtualnych. Użytkownik otrzymuje zatem własne zasoby, którymi może dowolnie zarządzać i elastycznie je modyfikować. VPS-y obsługują np. większe serwisy internetowe, agencje interaktywne, środowiska programistyczne.
W przypadku serwerów dedykowanych (ang. dedicated servers) użytkownik ma wyłączność na używanie zasobów na fizycznej maszynie. Oznacza to pełną dowolność w jego konfiguracji oraz to, że jego parametry będą tożsame ze specyfikacją maszyny. Z serwerów dedykowanych korzystają głównie duże serwisy internetowe, aplikacje biznesowe, e-commerce, SaaS i inne podmioty ceniące sobie niezależność i wymagające pełnej kontroli nad maszyną fizyczną.
Cloud is the limit
Rozwój nowoczesnych technologii, pozwala na zastosowanie coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań, także na serwerach wirtualnych. Przykładem takiej usługi-hybrydy jest Cloud Hosting dostępny w nazwa.pl, który łączy zalety tradycyjnego hostingu z możliwościami chmury obliczeniowej w modelu Paas (Platform as a Service).
W przeciwieństwie do tradycyjnego hostingu współdzielonego, Cloud Hosting zapewnia niezależność od innych użytkowników i gwarantuje płynność działania usług, także w przypadku pojawienia się zwiększonego ruchu u innych klientów. Duże firmy hostingowe korzystają z zaawansowanych systemów ochrony serwerów przed takimi zagrożeniami, jak włamania ze strony hakerów, wirusy czy fałszywe maile. Istotne jest także automatyczne tworzenie backupów, czyli kopii bezpieczeństwa danych w wielu lokalizacjach.
Twoje strony internetowe i poczta działają całą dobę, w taki sam sposób powinno pracować wsparcie techniczne – świadczone 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu przez doświadczonych konsultantów, którzy posiadają szeroką wiedzę w zakresie działania serwerów.
Hosting to Twoja Strona WWW
W przeprowadzonym przez nazwa.pl badaniu, właściciele firm wskazują, że własna strona internetowa jest obecnie standardem funkcjonowania na rynku. Około dwóch trzecich (63%) ankietowanych stwierdziło że posiadanie strony WWW zwiększa wiarygodność firmy oraz pozwala na łatwiejszy kontakt z klientami.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców poszukujących szybkiego i prostego narzędzia do stworzenia własnej strony WWW, bez potrzeby posiadania wiedzy technicznej, nazwa.pl oferuje firmową Wizytówkę Internetową, która jest wliczona w cenę usługi hostingowej.
Uruchomienie pierwszej strony WWW jest możliwe już w 60 sekund, gdyż nie ma konieczności projektowania oraz żmudnego wprowadzania treści. Dzięki nowoczesnym szablonom RWD (Responsive Web Design), Wizytówka jest dostosowana do urządzeń mobilnych i wygląda atrakcyjnie niezależnie od rozdzielczości ekranu, na którym jest oglądana.
Inne przydatne narzędzie to Kreator Stron WWW, który zapewnia funkcje umożliwiające szybkie i łatwe tworzenie, publikowanie oraz utrzymywanie strony internetowej. Kreator to przejrzysty w obsłudze panel, który służy łatwemu zarządzaniu witryną, tak żeby w ciągu jednego dnia - bez znajomości kodowania czy konfiguracji baz danych - użytkownik mógł samodzielnie wstawić teksty i multimedia, a następnie je edytować.
Warto zwrócić uwagę, czy w pakiecie hostingowym znajduje się także funkcja autoinstalatora, który ułatwia postawienie strony np. na WordPressie, Joomli czy Drupalu. Taki instalator to bardzo dobre rozwiązanie dla początkujących użytkowników. Parę kliknięć myszką i standardowa instalacja Wordpressa jest gotowa, bez ręcznego wgrywania plików na serwer.
Odpowiednio przygotowana i zareklamowana strona WWW - według ponad połowy uczestników badania - zapewnia więcej klientów, co w konsekwencji przekłada się na większe zyski firmy. Aby szybko i skutecznie rozreklamować swoją działalność w sieci, skorzystaj z kuponu na pierwszą kampanię w Google AdWords, dostarczanego w nazwa.pl wraz z hostingiem, a zdjęcia na stronę możesz pobrać dzięki darmowym kredytom z serwisu Fotolia.
Hosting to Twoja firmowa poczta
Darmowa poczta szybko zapełnia się spamem i zbędnymi reklamami, co przeszkadza w pracy i zagraża bezpieczeństwu danych. Wiadomości z darmowych serwerów częste traktowane są przez inne skrzynki (np. Gmail) jako spam i w konsekwencji nie są odczytywane przez partnerów. Oferowane przez nazwa.pl profesjonalne skrzynki pocztowe korzystają z nowoczesnego systemu antywirusowego i antyspamowego, a dzięki protokołowi SMTP są także zabezpieczone przed podszywaniem się ze strony innych użytkowników.
Dzięki hostingowi w nazwa.pl (Active Biznes) masz możliwość założenia nielimitowanej liczby skrzynek pocztowych. Dzięki temu taką skrzynkę możesz założyć nie tylko wszystkim pracownikom, ale także na potrzeby poszczególnych działów, np. biuro@twojafirma.pl, sklep@twojafirma.pl czy akcji marketingowych. Według przedsiębiorców adres skrzynki pocztowej we własnej domenie zwiększa wiarygodność firmy (blisko 70%) i usprawnia komunikację (65%). Profesjonalna korespondencja z partnerami jest obecnie standardem funkcjonowania na rynku i pozwala realizować działania marketingowe.
Który pakiet hostingowy wybrać?
Wybór pakietu hostingowego zależy od wielu czynników. Dla początkujących główna zasada brzmi: „Zacznij od najniższego pakietu, który spełnia Twoje potrzeby”. Obecnie już podstawowe pakiety hostingowe są wystarczające dla prostych stron internetowych i liczby odwiedzin od kilku do kilkunastu tysięcy użytkowników miesięcznie.
W przypadku, gdy ruch na stronach wzrośnie i będzie je odwiedzać coraz więcej użytkowników, zawsze istnieje możliwość przejścia na wyższy pakiet, który dysponuje większym przydziałem zasobów (np. czas użycia procesora, liczba jednoczesnych procesów, pamięć RAM), co poprawia wydajność usług.
Mając na względzie wyżej wymienione atuty, nie warto decydować się na hosting od nieznanego dostawcy, który nie będzie w stanie dotrzymać odpowiedniego standardu świadczenia usług. Wybór sprawdzonego dostawcy gwarantuje szybkie i niezawodne działanie usług, także wtedy, gdy Twoją witrynę odwiedza wielu użytkowników.
Źródło: Nazwa.pl
Komentarze
3Nota bene jak kiedys mieszkalem w PL to uzywalem Nazwa przez krotki czas. Poza tym ze ich hosting byl jednym z drozszych to przy okazji byl jednym z najgorszych z jakimi mialem do czynienia (nie dosc ze wolny to przede wszystkim wszystkie limit php i mysql tak wysokie ze nie nadawalo sie to na nic innego niz tylko prosta strona wizytowka (tyle ze wtedy 20x hosting tez mogl dobrze sie sprawdzic)).
Jedna z gorszych firm z jakimi przyszlo mi kiedykolwiek wspolpracowac, do dzisiaj uwazam ich jedna z najgorszych firm kolo OVH...