Sprawa dotyczy części osób, które do płatności wykorzystywały kartę kredytową. Złośliwy kod wykryty został na serwerze odpowiadającym za przetwarzanie danych związanych z płatnościami.
Pisaliśmy nie tak dawno, iż osoby dokonujące zakupów w sklepie OnePlus informują o kradzieżach. Producent zapewniał, że dołoży wszelkich starań w celu wyjaśnienia sprawy. Udało się, że efekty przeprowadzonej kontroli okazują się bardzo niepokojące.
Sprawa dotyczy części osób, które do płatności wykorzystywały kartę kredytową. U niektórych zaczęły pojawiać się tajemnicze transakcje. Szybko okazało się, że przeprowadzają je przestępcy, którym udało się wykraść dane. Z oficjalnego komunikatu dowiadujemy się, że narażonych było na to aż 40 000 klientów.
Złośliwy kod wykryty został na serwerze odpowiadającym za przetwarzanie danych związanych z płatnościami. Na korzyść producenta nie przemawia fakt, iż złośliwy kod wykradał dane od połowy listopada. Z osobami narażonymi na kradzieże producent skontaktował się już za pośrednictwem wiadomości e-mail.
„Nie jesteśmy w stanie wystarczająco przeprosić za to, że pozwoliliśmy na coś takiego. Jesteśmy niezwykle wdzięczni za posiadanie tak czujnej i świadomej wspólnoty, ale boli nas, że byliśmy w stanie ją zawieść. Jesteśmy w kontakcie z potencjalnie zagrożonymi klientami. [...] Współpracujemy również z naszymi dostawcami usług płatniczych w celu wdrożenia bezpieczniejszej metody płatności kartą kredytową, a także przeprowadzenia dogłębnego audytu bezpieczeństwa.”
Cały czas pisać można na adres e-mail: security@oneplus.net, ale mamy nadzieję, że nikt z Was nie musi tego robić.
Źródło: OnePlus
Komentarze
2