Zalety wpływające na popularność platformy Comarch SFA Online Distribution w analizach Big Data.
W raporcie Gartnera „Hype cycle for consumer goods” jednym z najważniejszych trendów najbliższych lat będzie usprawnienie łańcucha dostaw dzięki analizom Big Data. Zdaniem Noha Tohamy, eksperta firmy Gartner to właśnie analiza Big Data pozwala usprawnić procesy od podglądu stanów magazynowych do zarządzania aktywami i rynkiem. Niesłychanie przydatnym oprogramowaniem do firmy w tym kontekście jest platforma Comarch SFA Online Distribution.
Jakość danych jest najważniejsza
Jak pokazują badania, że w 2013 roku aż 73 proc. przedsiębiorstw pracowało nad zdefiniowaniem własnego obszaru dla inwestycji w technologie wykorzystujące Big Data w łańcuchu dostaw. Obecnie ważnym aspektem w analizie Big Data nie jest ilość lecz zakres agregowanych danych. By uzyskać satysfakcjonujące efekty, konieczny jest właściwy dobór informacji będących podstawą analiz. Innymi słowy, obecnie zmierzamy w kierunku analizy szczegółowo wyselekcjonowanych informacji.
Comarch SFA Online Distribution to nowoczesna platforma raportująco-komunikacyjna, wykorzystywana do współpracy producenta z dystrybutorami. Platforma ta automatycznie raportuje dane o sprzedaży i stanach magazynowych, co pozwala na optymalizację zapasów oraz produkcji. W Polsce do tego systemu podpiętych jest obecnie ponad 650 hurtowni spożywczych i chemicznych.
Tylko polski oddział firmy Carlsberg ma aż 350 lokalizacji, które podłączono w jedyne osiem miesięcy. Dzięki wiedzy i doświadczeniu Comarch, zdobytych na przestrzeni kilkunastu lat współpracy z licznymi dystrybutorami w zakresie dwustronnej komunikacji B2B, wszyscy użytkownicy mogą mieć pewność, że dane dostarczane w ramach platformy będą zawsze najwyższej jakości. Potwierdzają to zresztą opinie klientów.
Z firmą Comarch w zakresie elektronicznej wymiany dokumentów z siecią dystrybutorów współpracujemy już od blisko 10 lat. Kluczowym wyznacznikiem sukcesu projektu jest dla nas jakość i kompletność danych. System Comarch SFA Online Distribution spełnia powyższe wymagania między innymi dzięki stałemu monitoringowi przesyłanych przez dystrybutorów danych, działaniu w oparciu o dopracowane przez lata współpracy procedury i ścisłemu przestrzeganiu wymagającego poziomu SLA – mówi Paweł Opoń z Nivea.
Zebrane od dystrybutorów dane są przetwarzane, uzupełniane i ujednolicane, a następnie raportowane producentowi. Jednakże, by w pełni wykorzystać ich potencjał, potrzeba odpowiedniego narzędzie. Comarch zapewnia kompleksowe usługi, zatem wraz z platformą komunikacyjną do zbierania informacji dostarczana jest także platforma raportująca, która może prezentować dane w formie wykresów, tabel lub intuicyjnych dashboardów.
Do gruntownej analizy użytkownik może wykorzystać kostki OLAP, a w zasadzie bazujące na nich narzędzie Fast-Grid, które analitycy Gartnera uznali za element wyróżniający system Comarch na tle konkurencji w raporcie „Vendor Panorama for Retail Execution and Monitoring in Consumer Goods, 2013”.
Współpraca z firmą Comarch w zakresie systemu Online Distribution zapewniającego elektroniczną wymianę danych pomiędzy Dystrybutorami a Hortex pozwoliła nam na bardziej efektywne zarządzanie siecią sprzedaży dzięki stałemu dostępowi do aktualnych i szczegółowych danych odsprzedażowych. Po zwieńczonym sukcesem wdrożeniu rozwiązania obejmującego asortyment soków postanowiliśmy rozszerzyć zakres raportowanych danych o produkty mrożone. Dzięki doświadczeniu Comarch, poszerzenie zakresu raportowanych informacji o dane od kilkudziesięciu dystrybutorów nastąpiło w okresie krótszym niż początkowo zakładaliśmy. Obecnie rozwijamy projekt o nowoczesne narzędzie Fast-Grid 2 dostępne na platformie Online Sales Support pozwalające na przeprowadzanie jeszcze bardziej szczegółowych analiz w prosty, a zarazem przyjazny dla użytkownika sposób – informuje Halina Pilich, kierownik działu analiz w firmie Hortex Holding SA.
Wizualizacja danych, czyli wykresy, mapy i infografiki
Przy okazji analiz Big Data gromadzone są ogromne ilości informacji, kluczem jest jednak wydobycie z nich te posiadające faktyczną wartość. W tym przypadku niezwykle pomocne są wszelkie metody wizualizacji danych. Dzięki nim można w łatwy i szybki sposób zauważyć poszczególne zależności, ocenić powiązania i wyciągnąć wnioski do dalszego działania.
Przedstawianie danych z wykorzystaniem przejrzystych wykresów czy podglądów konkretnych wskaźników daje możliwość lepszego zrozumienia informacji oraz ułatwia podejmowanie decyzji. Nowoczesne aplikacje, które za zadanie mają wspieranie sprzedaży służą nie tylko do prezentacji raportów za pomocą wykresów, ale obsługują również dashboardy dające dostęp do przejrzystych metryk i skupiające wszystkie niezbędne informacje razem.
W przypadku aplikacji sprzedażowych, gdzie istotne jest przedstawienie danych zróżnicowanych geograficznie bardzo pomocne jest przedstawienie informacji na mapach. Geomarketing pozwala przestrzennie zobrazować trendy i zjawiska dziejące się w całej sieci sprzedażowej, a jednocześnie nie ograniczać się w tym do jednego wymiaru i objąć swym zakresem całą głębię zbiorów danych.
Graficzna prezentacja potrafi skuteczniej niż tekst przekazywać informacje. Widzą to klienci Comarch i z chęcią sięgają po nowoczesne narzędzia, które zapewniają te funkcjonalności. Projekt wykorzystujący wizualizację został wdrożony między innymi dla Mart Polska Sp. z o.o. W raportach dostępnych na platformie Comarch SFA Online Sales Support został odwzorowany własny podział Mars na regiony prezentujący sprzedaż na mapach cyfrowych.
Kompleksowe działania
W kompleksowych działaniach należy wziąć pod uwagę możliwość wykorzystania raportów od dystrybutorów z danymi z systemów mobilnych czy narzędzi służących do zarządzania promocjami. Dzięki łączeniu informacji z różnych źródeł można otrzymać pełny obraz tego, co dzieje się aktualnie w sieci sprzedaży, a tym samym dostarczyć jasne wytyczne dotyczące dalszych działań terenowych sił sprzedaży czy działów marketingu.
Podsumowując, dostęp za pośrednictwem platformy Online Distribution do wysokiej jakości, szczegółowych danych, poza możliwością zacieśnienia współpracy między partnerami biznesowymi, bardziej efektywnego rozliczania własnych przedstawicieli handlowych, analizy skuteczności centralnych oraz lokalnych akcji marketingowych czy też prezentacji udziału sprzedaży dowolnie konfigurowalnych kategorii produktów na tle konkurencji, daje możliwość łatwego wyciągania wniosków i przeprowadzania intuicyjnych analiz.
Dzięki powyższym możliwościom, realnym staje się natychmiastowe reagowanie na zmiany zachodzące na rynku, a tym samym zdobycie przewagi konkurencyjnej. Wymienione aspekty powodują, że podczas wyboru przez kluczowych producentów rozwiązania służącego raportowaniu z tradycyjnego kanału sprzedaży, decyzja spada na Comarch.
Źródło: Comarch
Komentarze
3