Procesor | 1GHz, Samsung Hummingbird S5PC110 |
Pamięć | RAM: 512 MB Dyskowa: 16 GB Slot microSD (max 32 GB) |
Ekran | 4,0”, 480x800 px, 233ppi, Super AMOLED, pojemnościowy |
Multimedia | Aparat fotograficzny 5 Mpx (tył) Aparat fotograficzny 0,3 Mpx (przód) Radio FM |
Bateria | Li-Ion Maksymalny czas pracy: 750 h Maksymalny czas rozmów: 768 min |
Interfejsy bezprzewodowe | GSM 3G Bluetooth WiFi |
Złącza | Micro USB 2.0 Słuchawkowe |
Dodatkowe funkcje | Akcelerometr, kompas, GPS, czujnik zbliżeniowy |
System operacyjny | Google Android 2.1 |
Wymiary | Wysokość 122,4 mm Szerokość 64,2 mm Grubość 9,9 mm |
Waga | 118 g |
Cena | 1600 zł |
Top-10 smartphony: » Apple iPhone 4 |
Galaxy S jest bardzo zaawansowanym telefonem, szczególnie pod względem funkcjonalności i jakości obsługi multimediów, który podobnie jak wiele innych urządzeń na rynku ma stanowić pierwszą linię ataku na iPhone'a 4, w celu odebrania mu części udziału rynkowego.
Czy to się Samsungowi udaje? Urządzenie ma z pewnością kilka cech, których nie musi się wstydzić, a należy do nich przede wszystkim duży wyświetlacz, który góruje nad podobnymi konstrukcjami wykonanymi w technologii LCD, gdyż oferuje zdecydowanie większy kontrast, bardziej nasycone kolory i sporo lepsze kąty widzenia. Jego powierzchnia robocza da użytkownikowi dużo miejsca do zamieszczania ulubionych „widget'ów”, a szybkość działania interfejsu i komfort korzystania z niego można śmiało porównać z produktami firmy Apple.
Nawet przyglądając się wyglądowi tego telefonu i interfejsowi użytkownika na pierwszy rzut oka można go pomylić z iPhone'm poprzedniej generacji. Oczywistą rzeczą jest, że koreańska firma potrzebuje tych kolejnych „kilku” procent udziału w rynku, ale nie jesteśmy pewni, czy tworzenie kopii iPhone'a 3GS jest właściwym posunięciem. Na szczęście przy bliższym kontakcie z tym smartfonem zauważyć można, że ma on wystarczająco dużo własnego charakteru, żeby dawać odmienne wrażenia w czasie jego codziennego wykorzystywania. Jest to w większości zasługą znakomitego, otwartego systemu operacyjnego, jaki został za
Podobnie jak kilka innych telefonów z Androidem na rynku, tak i ten wykorzystuje technologię wprowadzania tekstu zwaną Swype. Słowa wpisywać można nie tylko „klikając” na każdą literkę osobno, ale także przesuwając palec po ekranie od znaku, do znaku bez jego odrywania (odrywamy tylko pomiędzy słowami). Swype potrafi również korygować tak zwane „literówki'. Różnorodność dostępnych w Android Markecie zasobów powinna zaspokoić potrzeby większości osób. Na przykład jedną z ciekawych opcji jest możliwość przemienienia telefonu w pilota do telewizora.
Wbudowana w telefon przeglądarka Layar, w połączeniu z rozwiązaniami geolokalizacyjnymi daje możliwość wyświetlania w czasie rzeczywistym informacji o aktualnie „filmowanym” otoczeniu (np. muzea, połączenia autobusowe, restauracje, zabytki). Transfer danych odbywa się drogą internetową (np. UMTS).
Maniakom „mobilnych” gier spodoba się niezły procesor graficzny „PowerVR SGX 540”, obsługujący OpenGL ES 1.1/2.0 i dajacy możliwość cieszenia się zaawansowanymi grami w podróży.
Telefon nie oferuje wysuwanej klawiatury i jest bardzo lekki, ale jest to zarówno jego wadą, jak i zaletą. Zaleta jest oczywista - zmniejszone obciążenie kieszeni, ale niestety odbyło się to trochę kosztem jakości materiałów. Obudowa co prawda sprawia dobre wrażenie jakościowe, ale do ideału jej daleko. Zarówno stylistycznie, jak i jakościowo odstaje jednak trochę od niektórych konkurentów, a nawet od swojego krewniaka, czyli Samsunga Wave. Na szczęście Galaxy S nie jest horendalnie drogą konstrukcją, co z pewnością stanowi jego duży plus.