APU AMD A8-7650K przetestowaliśmy w dwóch ustawieniach:
- ustawienia standardowe, RAM 1866 MHz
- OC 4,3 GHz, RAM 2133 MHz
Dodatkowo porównaliśmy również działanie najmocniejszego modelu Kaveri, czyli 7850K, przy wykorzystaniu najnowszych (Omega) i poprzednich sterowników graficznych.
DiRT: Showdown – 1680 x 1050
[kl./s] medium, AA x0
AMD A10-7850K (Omega) | 57 44 |
AMD A8-7650K 4,3 GHz / 2133 MHz | 55 43 |
AMD A10-7850K | 52 42 |
AMD A8-7650K (Omega) | 52 41 |
AMD A10-6700 | 45 37 |
średnie klatki na sekundę średnie klatki na sekundę |
DiRT: Showdown – 1920 x 1080
[kl./s] medium, AA x0
AMD A10-7850K (Omega) | 52 43 |
AMD A8-7650K 4,3 GHz / 2133 MHz | 50 41 |
AMD A8-7650K (Omega) | 48 40 |
AMD A10-7850K | 46 38 |
AMD A10-6700 | 41 32 |
średnie klatki na sekundę średnie klatki na sekundę |
Uruchamianie na APU nowych i tak wymagających gier jak np. Far Cry 4 mija się z celem, jednak niedrogi zestaw AMD z całą pewnością bardzo dobrze sprawdzi się przy nieco starszych i mniej wymagających grach (przy średnich i niskich ustawieniach graficznych).
Sleeping Dogs – 1680 x 1080
[kl./s] niskie, AA x0
AMD A8-7650K 4,3 GHz / 2133 MHz | 39 25 |
AMD A10-7850K (Omega) | 38 26 |
AMD A10-7850K | 36 25 |
AMD A8-7650K (Omega) | 36 24 |
AMD A10-6700 | 33 25 |
średnie klatki na sekundę średnie klatki na sekundę |
Sleeping Dogs – 1920 x 1080
[kl./s] niskie, AA x0
AMD A10-7850K (Omega) | 34 24 |
AMD A8-7650K 4,3 GHz / 2133 MHz | 34 21 |
AMD A10-7850K | 32 24 |
AMD A8-7650K (Omega) | 32 21 |
AMD A10-6700 | 29 20 |
średnie klatki na sekundę średnie klatki na sekundę |
Sleeping Dogs jest bardziej wymagające dla zestawu, ale obniżając rozdzielczość do 1680 x 1050 możemy osiągnąć około 40 klatek na sekundę.
Postawmy jednak przed A8-7650K większe wyzwanie - oto nowy Dragon Age: Inkwizycja. W tym przypadku APU może użyć swojej "tajnej" broni, czyli trybu Mantle. Wyzwanie jest zdecydowanie większe, więc w testach wykorzystaliśmy wyłącznie podkręconą wersję (4,3 GHz / 2133 MHz).
Dragon Age: Inkwizycja – 1920 x 1080
[kl./s] niskie (AMD A8-7650K, OC 4,3 GHz, RAM 2133 MHz)
Mantle | 24 21 |
DX 11 | 22 19 |
W testach wykorzystaliśmy wbudowany w grę benchmark, który wykorzystuje wymagające lokacje - wyniki na wykresie to średnia trzech testów przeprowadzonych w każdej konfiguracji. Podczas realnej rozgrywki w trybie DirectX 11 framerate wahał się do 25 do 30 fps, a więc w trybie Mantle powinniśmy uzyskać 2-4 klatki na sekundę więcej. Rozgrywka w Full HD jest więc jest jak najbardziej możliwa, jednak przy bardziej gorącej akcji możemy spodziewać się spadków prędkości działania.