STALKER: Zew Prypeci
Silnik graficzny Stalkera: Zew Prypeci potrafi wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie, czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1024x768, Maks. Detale
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | 130 119 |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | 123 102 |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | 109 95 |
ASUS Radeon 6670 1GB (810/1000) | 87 75 |
AMD Radeon 6670 1GB (800/1000) | 87 75 |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | 80 72 |
Sapphire Radeon 6570 512MB (650/1000) | 73 62 |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | 71 60 |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | 56 50 |
AMD Raden 6450 512MB (750/900) | 32 28 |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* | 94 82 |
MSI GT 240 512MB (550/900)* | 70 60 |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* | 52 45 |
MSI GT 210 512MB (589/499)* | 18 14 |
*DX10 | |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1280x1024, Maks. Detale
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | 92 85 |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | 85 77 |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | 75 69 |
ASUS Radeon 6670 1GB (810/1000) | 57 45 |
AMD Radeon 6670 1GB (800/1000) | 57 45 |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | 56 50 |
Sapphire Radeon 6570 512MB (650/1000) | 49 37 |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | 47 42 |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | 41 37 |
AMD Raden 6450 512MB (750/900) | 23 20 |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* | 69 61 |
MSI GT 240 512MB (550/900)* | 60 55 |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* | 35 30 |
MSI GT 210 512MB (589/499)* | 11 9 |
*DX10 | |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1680x1050, Maks. Detale
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | 73 66 |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | 64 57 |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | 57 48 |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | 44 40 |
ASUS Radeon 6670 1GB (810/1000) | 42 34 |
AMD Radeon 6670 1GB (800/1000) | 42 34 |
Sapphire Radeon 6570 512MB (650/1000) | 39 31 |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | 34 30 |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | 32 27 |
AMD Raden 6450 512MB (750/900) | 18 15 |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* | 51 45 |
MSI GT 240 512MB (550/900)* | 37 31 |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* | 26 23 |
MSI GT 210 512MB (589/499)* | 7 4 |
*DX10 | |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
W przypadku ostatniej części Stalkera niskie tryby wielkości obrazu i bez wygładzania krawędzi nie stanowiły dużego problemu dla Radeona 6570 i Radeona 6670. Gorzej jeśli zapragniemy grać na najsłabszym HD 6450 – pozostaje jedynie rozdzielczość 1024x768 lub obniżenie detali graficznych.
Metro 2033
Gra znalazła się w naszych testach nie bez powodu. Oferuje bardzo szczegółową grafikę, a przy tym potrafi skorzystać z funkcji zawartych w DX11. Metro 2033 to kolejny „killer” akceleratorów graficznych – wyciąga z nich wszystkie soki!
Metro 2033 - DX9
1024x768, Średnie Detale, PhysX wyłączony, AF x4
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | 111 80 |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | 97 69 |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | 93 66 |
ASUS Radeon 6670 1GB (810/1000) | 84 59 |
AMD Radeon 6670 1GB (800/1000) | 84 59 |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | 78 55 |
Sapphire Radeon 6570 512MB (650/1000) | 73 50 |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) | 60 41 |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | 52 37 |
MSI GT 240 512MB (550/900) | 51 36 |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | 44 32 |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) | 39 28 |
AMD Raden 6450 512MB (750/900) | 32 21 |
MSI GT 210 512MB (589/499) | 16 11 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX9
1280x1024, Średnie Detale, PhysX wyłączony, AF x4
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | 81 60 |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | 72 53 |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | 68 50 |
ASUS Radeon 6670 1GB (810/1000) | 58 43 |
AMD Radeon 6670 1GB (800/1000) | 58 43 |
Sapphire Radeon 6570 512MB (650/1000) | 53 38 |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | 53 41 |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) | 45 32 |
MSI GT 240 512MB (550/900) | 38 25 |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | 36 26 |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | 31 23 |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) | 29 20 |
AMD Raden 6450 512MB (750/900) | 22 16 |
MSI GT 210 512MB (589/499) | 11 7 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 - DX9
1680x1050, Średnie Detale, PhysX wyłączony, AF x4
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) | 66 48 |
HIS HD 5750 512MB (700/1150) | 59 43 |
MSI GTS 450 512MB (850/902) | 55 41 |
ASUS Radeon 6670 1GB (810/1000) | 46 34 |
AMD Radeon 6670 1GB (800/1000) | 46 34 |
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) | 45 32 |
Sapphire Radeon 6570 512MB (650/1000) | 43 31 |
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) | 38 27 |
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) | 29 20 |
MSI GT 240 512MB (550/900) | 29 18 |
MSI GT 430 1GB (785/1000) | 25 18 |
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) | 23 16 |
AMD Raden 6450 512MB (750/900) | 18 12 |
MSI GT 210 512MB (589/499) | 7 2 |
średnia liczba kl./s minimalna liczba kl./s |
Metro 2033 w DirectX 9 i średnich detalach nie stanowi dużego wyzwania dla tańszych kart graficznych. Premierowe Radeony również potrafiły zapewnić płynne wyświetlanie grafiki. Oczywiście z wyjątkiem modelu HD 6450, którego mocno ogranicza 64-bitowa magistrala pamięci.