Do sprawdzenia wydajności platformy w zakresie generowania grafiki 3D wykorzystaliśmy benchmark 3D Mark 11. Firma Futuremark przygotowuje się do wprowadzenia kolejnej wersji 3D Marka, ale prawdopodobnie nie nastąpi to przed premierą Windows 8.
3D Mark 11: tryb Performance
3D Mark score (wynik ogólny)
ASRock 970 Extreme4 | 6225 |
MSI 990FXA-GD80 | 6223 |
Asus M5 A99X EVO | 6191 |
Gigabyte 990XA-UD3 | 6173 |
3D Mark 11: tryb Performance
Graphics score (test układu graficznego)
MSI 990FXA-GD80 | 6322 |
ASRock 970 Extreme4 | 6320 |
Asus M5 A99X EVO | 6318 |
Gigabyte 990XA-UD3 | 6227 |
Gigabyte 990XA-UD3 i Asus M5 A99X EVO
3D Mark 11: tryb Performance
Physics score (test procesora)
Gigabyte 990XA-UD3 | 6383 |
Asus M5 A99X EVO | 6354 |
ASRock 970 Extreme4 | 6314 |
MSI 990FXA-GD80 | 6283 |
3D Mark 11: tryb Performance
Combined score (test mieszany)
Gigabyte 990XA-UD3 | 5546 |
MSI 990FXA-GD80 | 5506 |
ASRock 970 Extreme4 | 5492 |
Asus M5 A99X EVO | 5426 |
3D Mark 11 nie wykazuje większych różnic w wydajności. Żadnej z płyt nie udało się wypracować widocznej przewagi.
Lost Planet 2 - 1920 x 1080, DirectX 11
[średnie kl./s] Maks, CSAA8XQ
Gigabyte 990XA-UD3 | 48 |
ASRock 970 Extreme4 | 48 |
Asus M5 A99X EVO | 47 |
MSI 990FXA-GD80 | 46 |
Lost Planet 2 - 1680 x 1050, DirectX 11
[średnie kl./s] Maks, AA x0
MSI 990FXA-GD80 | 54 |
Gigabyte 990XA-UD3 | 54 |
Asus M5 A99X EVO | 53 |
ASRock 970 Extreme4 | 52 |
Lost Planet 2 to idealny przykład tego jak NIE należy robić gier dla DirectX 11. Wersja DX11 potrafi skutecznie "zarżnąć" nawet najsilniejszy sprzęt, nie oferując znaczących ulepszeń w stosunku do wersji DirectX 9, która działa znacznie szybciej. W tym teście różnice pomiędzy płytami sięgają dwóch klatek na sekundę, jednak w zależności od rozdzielczości i ustawień, kolejność płyt na liście wyników się zmienia i nie można wskazać tu lidera.