Procesor: AMD Phenom II X6 1100T 3,3-3,7 GHz (6C/6T) | |
Płyta główna: Asus Crosshair IV Formula (890FX) | |
Karta graficzna: Asus HD 6770 DirectCU Silent 1GB GDDR5 | |
Karta graficzna: Asus ENGTX 550 Ti 1GB GDDR5 | |
Pamięć RAM: Kingston HyperX LoVo 2 x 2 GB 1333 MHz | |
Twardy dysk: Seagate Momentus XT 500 GB | |
System operacyjny: Windows 7 Ultimate 64-bit SP1 |
Wykorzystane sterowniki:
- AMD Catalyst 11.9
- NVidia Forceware 285.62
3D Mark 06
Starsza wersja benchmarka do sprawdzania wydajności kart graficznych. Wykorzystaliśmy wersję 06 do porównania ogólnej wydajności dwóch jednostek Llano pracujących z różnymi rodzajami pamięci RAM, oraz po podkręceniu. Program uruchamialiśmy w domyślnych ustawieniach (po uruchomieniu programu nie zmienieliśmy żadnych ustawień) w rozdzielczości 1280 x 1024.
3D Mark Vantage
Jeden z najpopularniejszych benchmarków, który pozwala określić wydajność komputera w zastosowaniach rozrywkowych przy wykorzystaniu bibliotek DirectX 10. Aplikację uruchamiamy w trybie Performance. Odczytujemy wynik całościowy (3D Mark Score) oraz układu graficznego (GPU Score).
3D Mark 11
Najnowsza wersja niezwykle popularnego benchmarka firmy Futuremark. Wymaga do działania karty obsługującej DirectX 11 i garściami czerpie z nowoczesnych technologii zaimplementowanych w tych konstrukcjach, jak choćby teselacja. Przeprowadzamy testy w ustawieniach Performance (1280 x 720) i odczytujemy wyniki testów.
Lux Mark 1.0
Benchmark oparty na OpenCL wykorzystujący silnik renderujący Luxrender. Możliwe jest renderowanie obrazka za pomoca procesora (wykorzystanie natywne bądź przez OpenCL), układu graficznego (OpenCL) jak i równocześnie CPU i GPU (OpenCL). Wynik podawany jest w tysiącach próbek na sekundę - im więcej tym lepiej.
Unigine Heaven 2.5
Najnowsza wersja benchmarka opartego na silniku Unigine, który potrafi wykorzystać sprzętową teselację. Wydajnośc kart ATI i NVIDII przetestowaliśmy w DirectX 11, rozdzielczości 1680 x 1050, ustawieniach wysokich (shaders: high), oraz średnim poziomie teselacji (moderate). Filtrowanie anizotropowe zostało ustawione na poziomie x4, a wygładzanie krawędzi wyłączone.
Lost Planet 2
Druga część Lost Planet firmy Capcom wyposażona jest w benchmark (jest on także dostępny jako oddzielny program), za pomocą którego możemy sprawdzić działanie gry za pomocą dwóch testów, w ustawieniach DirectX 9 lub DirectX 11. Wykorzystaliśmy test B (jego przebieg jest w zasadzie identyczny, w odróżnieniu od testu A) w rozdzielczości 1680 x 1050 w wersji DirectX 11 (ustawienia wysokie). Test był przeprowadzany trzykrotnie, a wynik został uśredniony. Wynik wyrażany jest w średniej ilości klatek na sekundę - im więcej tym lepiej.