Tutaj sprawa jest już bardziej skomplikowana, ale nie powinno Ci to sprawić problemów po przeczytaniu poniższych porad.
Przygotowania:
a) Zainstaluj grę (musi to być czysta instalacja).
b) Pobierz plik Batman PhysX.rar (4,49 MB)
c) Pobierz instalator sterownika PhysX
d) Wypakuj zawartość paczki Batman PhysX na dysk.
e) Zawartość folderu 1 skopiuj do katalogu X:\...\Batman Arkham Asylum\Binaries\, gdzie X to litera partycji dysku, a \...\ to ścieżka dostępu do gry; nadpisz pliki.
f) Zawartość folderu 2 skopiuj do katalogu X:\...\Batman Arkham Asylum\, - pamiętaj, aby nadpisać pliki.
g) Zainstaluj sterowniki PhysX, które pobrałeś wcześniej.
Modyfikacja plików:
W tym momencie pamiętaj, by przed edycją plików zrobić sobie ich kopię zapasową. Redakcja benchmark.pl nie ponosi odpowiedzialności za złe działanie gry po wprowadzeniu modyfikacji.
Plik UserEngine.ini:
a) Przejdź do katalogu X:\Users\Nazwa_użytkownika\Documents\Eidos\Batman Arkham Asylum\BmGame\Config i edytuj plik UserEngine.ini.
b) Znajdź linijkę PhysXLevel=0 i zmień na PhysXLevel=1.
c) Linijkę bAllowMultiThreadedShaderCompile=FALSE zmień na bAllowMultiThreadedShaderCompile=True.
d) Zapisz plik.
e) Przejdź do katalogu X:\...\Batman Arkham Asylum\BmGame\Config, odhacz parameter “tylko do odczytu” dla pliku UserEngine.ini i edytuj go.
f) Zauważysz coś takiego:
[Engine.Engine]
bOnScreenKismetWarnings=FALSE
bSubtitlesEnabled=FALSE
zmień na:
[Engine.Engine]
PhysXLevel=1
bOnScreenKismetWarnings=FALSE
bSubtitlesEnabled=FALSE
bAllowMultiThreadedShaderCompile=True
g) Zapisz plik.
Plik BaseGame.ini:
a) Przejdź do katalogu X:\...\Batman Arkham Asylum\Engine\Config, odhacz parameter “tylko do odczytu” dla pliku BaseGame.ini i edytuj go.
b) Znajdź taki wpis:
[Engine.WorldInfo]
DefaultGravityZ=-750.0
RBPhysicsGravityScaling=1.0
MaxPhysicsSubsteps=5
SquintModeKernelSize=128.0
EmitterPoolClassPath=Engine.EmitterPool
DecalManagerClassPath=Engine.DecalManager
FractureManagerClassPath=Engine.FractureManager
FracturedMeshWeaponDamage=1.0
ChanceOfPhysicsChunkOverride=1.0
bEnableChanceOfPhysicsChunkOverride=False
FractureExplosionVelScale=1.0
i zamień na:
[Engine.WorldInfo]
DefaultGravityZ=-750.0
RBPhysicsGravityScaling=1.0
MaxPhysicsSubsteps=5
SquintModeKernelSize=128.0
EmitterPoolClassPath=Engine.EmitterPool
DecalManagerClassPath=Engine.DecalManager
FractureManagerClassPath=Engine.FractureManager
FracturedMeshWeaponDamage=1.0
ChanceOfPhysicsChunkOverride=1.0
bEnableChanceOfPhysicsChunkOverride=True
FractureExplosionVelScale=1.0
c) Zapisz plik.
Uruchamianie gry
Przejdź do katalogu X:\...\Batman Arkham Asylum\Binaries i włącz BmLauncher.exe. Zauważysz, że dostępne są ustawienia efektów PhysX. Wybierz interesującą Cię wartość (Wyłączone, Zwykłe, Wysokie) i nie zwracając uwagi na informację o tym, że Twoja karta jest nieobsługiwana akceptuj zmiany, po czym uruchom grę. Gratulacje, możesz cieszyć się efektami PhysX na karcie Radeon!
A tak przedstawia się wydajność po włączeniu efektów fizycznych:
Jak widać, wydajność przedstawia się nieco gorzej niż na kartach NVIDII, jednak w tym momencie pałeczkę przejmuje CPU i to on oblicza fizykę, a nie o wiele szybsze GPU.
Kilka słów na zakończenie
Należy pamiętać, że jest to rozwiązanie nieoficjalne, które może (choć nie powinno) powodować crashe gry. Gdy gra się wysypie, wyłącz efekty PhysX, przejdź bez nich do momentu autozapisu, a następnie włącz je ponownie. Ważne jest także, by zachować kolejność we wszystkich opisanych w tym artykule działaniach.
Spodziewamy się także patcha pozwalającego uruchomić AA i PhysX bez zbędnych kombinacji. AMD natomiast poleciłbym mniej pewności siebie, bo jak widać nie zawsze wychodzi to na dobre.
Komentarze
66Po drugie mam nadzieje ze fanboye co wyzywali nV teraz pojda po rozum do glowy.
pozdo 4 all
ps . karta naprawde warta polecenia :-)
Jakim nerdem i geekiem trzeba być, aby to dostrzec ? :)
moj config core2duo 8400@4.1 asus na P35 i ddr2 800@900 mhz
..karta osiągnela niespelna 12000 .. czy bardziej jest to wina pamieci czy chipsetu ?(w/w artykule testy zostaly przeprowadzone na x48)
pozdro
Co prawda jestem po tej lepszej stronie (nVidia - wspiera to nieszczęsne AA), ale nawet u mnie nie było dostępnej opcji PhysX - trik z artykułu zadziałał. Co prawda raczej to wyłączę, ale dobrze mieć ;p
Miłego grania!
dobrze, że gra obsługuję 32bitową paletę kolorów bez pomocy producentów GPU :)
Przecież to jest śmieszne.
Artykuł sugeruję, jakoby użytkownicy radeonów mieli pretensję do Nvidia, że otrzymali pół wartościowy produkt. Chyba pretensję powinni kierować do producenta gry, w końcu ich gra zapiszę się na kartach historii, jako jedyna która nie obsługuję AA na radeonach (choć jak widać jest to możliwe) :)
Ale to raczej dziwne że w 2009 r. jakieś studio wypuszcza grę bez obsługi AA skro większość tę opcję raczej używa... I lepiej mieć wybór czy włączyć AA czy nie bez jakichś dodatkowych kombinacji.
a już w ogóle fajne było by zobaczyć porównanie: karta ATI z prockiem dwu-rdzeniowym i cztero-rdzeniowym I wydajność Phys X
Po pierwsze, samo 'rozwiązanie' już od dawna jest w sieci, na polskich portalach/forach też, co podważa sens tego tekstu. Dodatkowo, ów kopiowany na lewo i prawo tekst dotyczył wersji D2D i sugerował wartość '1' dla MaxPhysicsSubsteps.
Po drugie, absolutnie nie rozumiem 'odblokowywania AA'. Opcja wymuszenia wybranego trybu AA istnieje w sterownikach chyba od zawsze i jest ogólnie znana. Rewelacji więc nie ma. Takie rozwiązanie działa chyba w przypadku każdej gry i domyślam się, że każdy posiadacz karty ATI potrafiący używać panelu sterowania własnej karty ma tego świadomość.
Po trzecie, nadpisywanie plików jest równoznaczne ze złamaniem EULA gry i jest działaniem nielegalnym. Część zachodnich serwisów wykasowała/zabroniła podawać w postach linki do wspomnianego cracka.
Po czwarte, mam zastrzeżenia co do niektórych zdań:
"Efekty PhysX również stają się coraz popularniejsze i są już niemal standardem - w końcu co to za gra bez fizyki" - fizyka nie równa się PhysX, PhysX to nie efekt(y) tylko silnik fizyki.
NVIDIA ma całkowity MONOPOL na Batmana za sprawą programu „The Way it’s Meant to be Played” - tego autentycznie nie rozumiem.
"NVIDIA proponowała zespołowi AMD współpracę, chciała im umożliwić wprowadzenie swoich rozwiązań, by było możliwe włączenie efektów AA na ich kartach." - gramatycznie wątpliwe. Co więcej współpracę to proponował Eidos, czyli wydawca gry. Jeśli przytacza się czyjś artykuł, warto go najpierw przeczytać.
Pisząc Eidos proponowała współprace, macie na myśli chcieli pieniądze a gra która wychodzi musi być kompatybilna pod wszystkich producentów, dla uczciwej konkurencji.
Nie ma sensu się kłócić o sprawy typu co jest standardem a co nie. Bo standardem dla każdej innej osoby jest inna rzecz. Dla mnie norma to co najmniej 4GB ramu i 3GHZ procek, czy to 2 czy 3,4,5,6 rdzeniowy. I też mi będziecie to negować?
Inną rzeczą jest że ów AA nie wszystkich obchodzi, powyżej AAx2
gołym okiem nie widać prawie różnicy.