Grafika Piekielnej Autostrady prezentuje się naprawdę świetnie. Gra korzysta z mocno podrasowanego silnika Unreal Engine 3, a co za tym idzie jej wymagania nie są wysokie i posiadacze nawet dwuletnich komputerów bez problemu będą mogli ją odpalić. Modele postaci wykonane są bardzo starannie, tak samo modele uzbrojenia. Jedyne, do czego można mieć zastrzeżenia, to jakość niektórych tekstur ale przez większość rozgrywki nie zauważa się tego błędu. Mimika twarzy postaci jest dobra, jednak nie powala na kolana. Rzućmy okiem na
Minimalne wymagania sprzętowe
- Procesor: Intel Pentium D 3.0Ghz /AMD Athlon64 X2 5000+
- Karta graficzna: ATI Radeon X1600 Series /NVIDIA GeForce 6800 Series
- Pamięć: 1024MB
- HDD: 8GB
- System operacyjny: Windows XP SP3 / Windows Vista SP1
Muzyka
Pierwszą rzeczą, która przykuła moją uwagę jest brak muzyki podczas misji. Takie posunięcie sprawia, że bardziej wczuwamy się w grę, w końcu, który z żołnierzy podczas wojny miał słuchawki z muzyką na uszach?;) Natomiast muzyka podczas cut scenek jest naprawdę wyborna, znakomicie spisują się tutaj orkiestrowe melodie. Dźwięk uzbrojenia także nie budzi zastrzeżeń, MP40 jest dostatecznie głośny, a po wystrzeleniu ostatniego naboju z M1 Garand, wylotowi łódki nabojowej towarzyszy charakterystyczny dźwięk. Budzą za to zastrzeżenie dialogi, a konkretniej ich głośność – rozkazy wydawane są odpowiednio głośno, natomiast podczas przerywników filmowych rozmowy prowadzone są bardzo cicho. Warto zauważyć, że w angielskojęzycznej wersji nie istniał ten problem.
Testy wydajności, efekty graficzne
BiA jest grą dobrze zoptymalizowaną, płynność animacji, nawet podczas większych „zawieruch” jest znakomita. Sprawdźmy jednak, jakie wyniki osiągnęły karty graficzne na wiekowym już dosyć, Unreal Engine 3. Zapraszam do przyjrzenia się wykresom.
Platforma testowa
- Intel Core2Duo E8400 @ 3000MHz, 6MB L2
- Asus P5Q-e, P45
- Geil Ultra DDR2 800MHz, 2x1GB
- Samsung 250GB, 7200.10, 16MB Cache
- Chieftec 620W
Sterowniki, system operacyjny i programy:
- Windows Vista Ultimate 32bit PL, SP1
- DirectX 10, 9.0C
- nVidia: 180.48
- ATI: Catalyst 8.10
- Fraps 2.9.4
Karty użyte do testu:
- ASUS EAH Radeon 4870X2 2GB
- PowerColor Radeon HD4870 PCS+ 512MB
- HIS Radeon HD4850 512MB
- HIS Radeon HD4670 512MB
- ASUS EN GTX260 TOP 896MB
- EVGA GeForce 9800GTX+ 512MB
- Zotac GeForce 9800GT 512MB
- XFX GeForce 9600GSO XXX Edition 384MB
- Gigabyte GeForce 9600GT 512MB
Przebieg testu:
- Gra w wersji PL
Testy zostały przeprowadzone z wykorzystaniem programu Fraps 2.9.4 podczas powtarzalnego przechodzenia misji pierwszej. W związku z brakiem możliwości zmiany stopnia filtrowania anizotropowego i wygładzania krawędzi, zostały one zmienione poprzez sterownik karty graficznej.