Testy wykonywano w programach Mouse Rate oraz VmouseBench. Zestaw gier był analogiczny do tego, w którym testowaliśmy klawiaturę MB24.
Mysz przeszła standardowe testy syntetyczne, mające na celu określić rzeczywistą częstotliwość raportowania, występowanie interpolacji oraz akceleracji wstecznej. Oceniliśmy także poprawność działania sensora na kilku różnych powierzchniach.
Częstotliwość raportowania nie została określona w specyfikacji przez producenta. Testy wykazały 125 Hz, co jest wartością standardową.
Interpolacja w urządzeniach wskazujących działa na zasadzie „najbliższego sąsiada” i polega na kopiowaniu jednego lub kilku najbliższych pikseli uwzględniając statystykę i odzwierciedlając w ten sposób przewidywany ruch po danej linii. Brak zjawiska interpolacji świadczy o wysokiej jakości urządzenia.
Testy wykonywaliśmy przy trzech dostępnych ustawieniach rozdzielczości – 800 dpi, 1600 dpi oraz 2000 dpi. Jak widać na poniższych screenach – zjawisko interpolacji występuje w stopniu znacznym. Mysz sprawdzi się w codziennym użytkowaniu i podczas rozgrywek dla zabawy. Zdecydowanie nie zachwyci natomiast grafików, projektantów oraz graczy, wymagających od sprzętu wysokiej precyzji działania.
800 dpi
1600 dpi
2000 dpi
Zjawisko akceleracji wstecznej zostało zaobserwowane i jest zauważalne nie tylko w testach syntetycznych, ale również podczas gry. Słabszą jakość sensora odczuwamy zwłaszcza w grach typu FPS, gdzie trafienie wroga podczas wartkiej akcji nie jest takie łatwe, jak w przypadku myszy laserowych z sensorem bardzo dobrej jakości. Spowodowane jest to zarówno zjawiskiem interpolacji jak i akceleracją wsteczną.
Czy w przypadku tego urządzenia rodzaj podłoża, na którym używana jest mysz ma znaczenie? Zdecydowanie tak. Sensor najlepiej pracował na matowych, gładkich i twardych podkładkach. Na powierzchniach błyszczących były silne zakłócenia, momentami całkowicie gubiące kursor.
Na podkreślenie zasługują jeszcze dwie opcje znajdujące się w myszce. Przycisk zmiany rozdzielczości „w locie” działa bardzo dobrze. Szybka zmiana rozdzielczości np. podczas zmiany broni lub trybu przemieszczania się w grze nie stanowi problemu. Podobnie z przyciskami bocznymi – dzięki nim możemy np. szybko zmienić broń.