Crysis: grafika, wymagania i optymalne karty graficzne
Gry

Crysis: grafika, wymagania i optymalne karty graficzne

przeczytasz w 2 min.

Tak pięknych efektów graficznych nie było jeszcze w żadnej grze, niewiele tytułów może pochwalić się tak wyrafinowaną fizyką.

Rok 2019, Wyspy Lingshan. Niezidentyfikowany obiekt uderza w wyspę budząc ciekawość zarówno u Koreańczyków, jak i u Amerykanów - obie nacje nie czują do siebie zbyt dużej przyjaźni. Po przejęciu dowodzenia przez Koreańczyków, Amerykanie wkraczają do akcji wszczynając konflikt. Z początku są to tylko nikłe starcia, z czasem jednak sytuacja pogarsza się, lecz, gdy zaczyna robić się naprawdę gorąco, obie strony przekonują się, że wcale nie są sami na wyspie.

Piękna grafika z  pewnością jest czynnikiem przewodnim Crysis.

Gra w sprzedaży dostępna jest w dwóch wersjach: kolekcjonerskiej i standardowej. Kupując edycję standardową będziemy zmuszeni zadowolić się płytką z grą i instrukcją (w której z resztą nie brakuje kilku literówek - przypominam, że lokalizacją zajmuje się Electronic Arts). Kolekcjonerzy zaś dostaną zawartość edycji podstawowej plus płytkę ze ścieżką dźwiękową i z dodatkowymi materiałami z gry (między innymi dodatkowy pojazd - amfibia - do gry), a to wszystko zapakowane w srebrne, metalowe pudełko.

Do eksterminacji przeciwników autorzy gry oddali nam przyzwoity zestaw uzbrojenia. Nie brakuje pistoletów, karabinów szturmowych, wyrzutni rakiet, granatów, oraz broni Obcych, a zatwardziali fani Unreal'a dobrze będą się bawić korzystając z karabinu Gaussa. Tak, nawet tego sprzętu nie pożałował nam Crytek ;) Zdecydowanie jest to broń stworzona do zabijania kosmitów, szkoda marnować jej amunicję na Koreańczyków.

do takiej przestrzeni i grafiki potrzebna jest mocna grafika

Nie ograniczają się oni tylko do piechoty - my z resztą także. W walce wspomogą nas czołgi, śmigłowce, pojazdy opancerzone oraz motorówki. Dane nam będzie sterować każdym z nich, a nawet (w jednej z misji) samolotem. Podczas jazdy/lotu dostępne są dwa tryby kamery: TPP (za pojazdem) i FPP (kamera zza kierownicy) - zdecydowanie łatwiej kieruje się i prowadzi ostrzał przy widoku zza pojazdu. Tak, mamy możliwość korzystania z uzbrojenia pokładowego prowadzonej maszyny.

Możliwość modyfikacji jest ogromna - od tłumików, poprzez celowniki laserowe, po granatniki i  amunicję
a do tego świetny efekt rozmycia tła towarzyszący modyfikacji broni

Crytek umożliwił nam bardzo szeroką gamę modyfikacji uzbrojenia: poczynając od takich standardów, jak tłumik, kończąc na różnych rodzajach amunicji - między innymi zapalającej. Amunicja ta została zakazana przez Konwencję Genewską, jednak jak się okazuje nie w grach ;) W pewnym momencie dotrzecie do momentu granicznego, gdzie zwykła amunicja naprawdę przestanie być tak dobra, jak na początku i nastąpi potrzeba jej zmiany. Jest ona o tyle skuteczna, że nawet jednym celnym strzałem z dalekiej odległości jesteśmy w stanie uziemić oponenta, przy czym podczas korzystania ze zwykłej amunicji, kosztowałoby to nas przede wszystkim trochę czasu.

Nie tylko bronią nas obdarzono - nie zapominajmy o jakże pomocnym nanoskafandrze, w którym dostępne mamy 3 tryby: maksymalna szybkość, maksymalna siła (przyjemna rzecz ;)), oraz maksymalna tarcza.

tryby pancerza:
mocniejszy pancerz, większą szybkość, extra siła, maskowanie ala 'Predator',

Z początku zmiana trybów podczas akcji może wydawać się trudna, jednak opanowanie zaledwie jednego kliknięcia i ruchu myszką nie zajmuje dużo czasu. Każdy z nich pozwala (wraz z odpowiednim doborem uzbrojenia) dostosować rodzaj rozgrywki do swojego ulubionego - jeśli zamierzamy szturmować, karabin szturmowy, lub pistolet maszynowy + tryb maksymalnego pancerza. Jeśli jednak chcemy wczuć się w snajpera, wybierzmy karabin snajperski + tryb maksymalnej siły (uśmiercenie przeciwnika gwarantowane), równie dobrze jednak grę możemy przejść bez użycia skafandra (czasami wymaga od nas tego fabuła).

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login