
o zrobić, by uzyskać więcej FPS? Proste - należy ciąć detale. Poniżej przedstawione są opisy wybranych opcji graficznych i różnice FPS, tudzież różnice w grafice.
Jakość tekstur:
Na pierwszy rzut oka różnice są prawie niewidoczne - przyjrzyj się jednak uważnie deskom tworzącym płot. Na ustawieniach wysokich tekstury są w wysokiej rozdzielczości, bardzo ostre i mają intensywny kolor, na ustawieniach niższych wytraca się ten efekt. Widać tutaj także stosowany już wszędzie efekt Bump-Mapping (efekt tekstury 3D).
przełącznie z HIGH na MEDIUM - zysk do 3 FPS
WYSOKIE ŚREDNIE
NISKIE
Jakość cieni
Z pewnością zauważysz różnicę, zwłaszcza między ustawieniami średnimi, a niskimi. Na ustawieniach niskich cieni w ogóle nie dojrzymy, na średnich cień pokryje zdecydowaną większość terenu, na wysokich ustawieniach cień rzucają wszystkie obiekty w grze.
przełącznie z HIGH na MEDIUM - zysk do 24 FPS
WYSOKIE ŚREDNIE
NISKIE
Jakość efektów cząsteczkowych:
Różnica jest widoczna głównie między średnimi a niskimi ustawieniami. Na pierwszym screenie para jest rzadka i nachodzi na obiekty, co wygląda bardzo nieestetycznie, średnie ustawienia rekompensują ten efekt.
przełącznie z HIGH na MEDIUM - zysk ~1 FPS
WYSOKIE ŚREDNIE
NISKIE
Jakość efektów końcowych:
Największą różnicę zauważycie patrząc na drzewo, oraz na krew. Krew jest bardziej ostrzejsza, ma realniejszy kolor na ustawieniach wyższych, na drzewie widać poświatę od Słońca, cały obraz dostał ciekawego efektu "mgiełki", powodując, że świat w grze nie jest plastikowy i kolorowy jak w kreskówkach;)
przełącznie z HIGH na MEDIUM - zysk ~1 FPS
WYSOKIE ŚREDNIE
NISKIE
Jakość wody:
Ustawienia niskie prezentują, co tu dużo ukrywać, brzydką wodę, jest ona martwa i pozbawiona życia. Wyższe detale ożywiają wodę - ustawiając detale wody na wysokie, ujrzymy fale obmywające brzeg, czy efekt obmycia ekranu podczas wychodzenia z wody.
przełącznie z HIGH na MEDIUM - zysk ~5 FPS
WYSOKIE ŚREDNIE
NISKIE
Jakość obiektów:
Korzeń - widoczny jest tylko na ustawieniach średnich i wyższych, tak jest też z innymi obiektami w grze. Co ciekawe, ustawienie jakości obiektów na niskie skutkuje także niskimi ustawieniami tekstur.
przełącznie z HIGH na MEDIUM - zysk 3~10 FPS
WYSOKIE ŚREDNIE
NISKI