Testujemy Dark Souls II na tanich kartach graficznych. Czy grafika w cenie poniżej 300 zł wystarczy do płynnej rozgrywki?
poprawiona względem „jedynki” oprawa graficzna; liczne udoskonalenia techniczne; genialne oświetlenie; jak zawsze subtelna, najwyższej klasy ścieżka dźwiękowa; całe mnóstwo delikatnych zmian nieburzących założeń serii, a wprowadzających powiew świeżości; lepiej nakreślona, acz wciąż ukryta fabuła; kopalnia sekretów!; ucząca pokory, uzależniająca rozgrywka
MinusyŚwiat gry nie daje takiego wrażenia spójności jak dawniej; hardkorowym fanom może nie spodobać się ożywiona kolorystyka jak i początkowe, nieco łagodniejsze podejście
Stworzenie wersji PC pierwszej części Dark Souls odbiło się szerokim echem w komputerowym światku. Nie oszukujmy się - port z konsol był marny, ale dzięki wysiłkom społeczności graczy oraz takim osobom jak Peter "Durante" Thoman (autor modyfikacji DSFix), Dark Souls: Prepare To Die Edition stał się produkcją którą mogli się cieszyć pecetowi gracze. Gra charakteryzuje się niesamowitą grywalnością i klimatem, chociaż niedzielni gracze mogą narzekać na wysoki poziom trudności.
Tak wygląda Dark Souls II w rozdzielczości 4K (3840 x 2160)
Przy okazji premiery Dark Souls 2 obyło się już bez petycji graczy - producent sam przygotował wersję PC. Na pierwszy rzut oka widać usprawnienia, które w pierwszej części wprowadzał dopiero nieoficjalny patch - mowa tu o obsłudze wysokich rozdzielczości, czy cieniowaniu SSAO. Obsługa myszki nie kuleje (jak to miało miejsce w pierwszej części Dark Souls na PC), chociaż opcje konfiguracji klawiszy są dalekie do doskonałości. Przyznam się, że miałem niejakie trudności z wyborem sterowania - pad, czy klawiatura + mysz. Z jednej strony gra powstała na konsole i sterowanie padem jest najbardziej intuicyjne. Walka przy pomocy klawiatury nie jest tak doskonała, za to możliwość płynnego rozglądania się za pomocą myszy ma swój urok. To jednak jest wciąż port z konsol poprzedniej generacji i nie należy oczekiwać tu graficznych fajerwerków. Przypomnijmy, że pierwsza część Dark Souls posiadała blokadę szybkości działania na poziomie 30 klatek na sekundę. Dark Souls 2 również posiada blokadę, ale na poziomie 60 klatek na sekundę, co zapewnia o wiele płynniejszą rozgrywkę. Nie omieszkajcie zajrzeć do naszej recenzji gry.
W testach wykorzystaliśmy kart graficzne z niższej półki - w szranki stanął GeForce GT 640 oraz Radeon R7 250 (w dwóch wersjach). Możliwości kart graficznych z tego segmentu są skromne - czy wystarczą one by bezproblemowo zagrać w drugą część Dark Souls?