Jaka karta graficzna do Dark Souls III?
Rozdzielczość 1920x1080 (Full HD)
W przypadku ustawień średnich praktycznie każda współczesna karta podoła wyzwaniu i to nawet te z niższej półki. Przy najwyższych możliwych ustawień sytuacja wygląda dość podobnie choć wskazany jest tutaj model ze średniej półki wydajnościowej. W zupełności wystarczy karta pokroju GeForce'a GTX 950 czy nawet już dość wiekowy Radeon 270X.
Rozdzielczość 2560x1440 (QHD)
Rozdzielczość 3840x2160 (UHD)
Magiczne 4K nadal pozostaje poza zasięgiem prawie wszystkich (pojedyńczych) kart graficznych obecnie dostępnych na rynku. Tylko dwa modele przekroczyły próg 30 kl/s - GTX 980 Ti oraz Fury X, przy czym ta pierwsza była wyraźnie szybsza. Warto odnotować, że mocno podkręcony GeForce zdołał osiągnąć nieco ponad 50 klatek na sekundę.
Dark Souls III na iGPU Intel HD 530 (Core i3 6100)
Słów kilka o procesorach w Dark Souls III
Wspominamy wyjątkowo o tym z uwagi na fakt, że Dark Souls III ma wiele miejsc kolokwialnie nazwanych "procesorowymi". Chodzi tutaj o fakt, że w przypadku słabszych układów wydajność wyraźnie spada w określonych lokacjach. Producent nie bez powodu podał i5 jako minimum. Dopiero bowiem taki procesor, i to mocno podkręcony (do 4500 MHz) nie ustępował wyraźnie standardowo taktowanemu i7.
Dark Souls III na APU Godavari (AMD A10-7860K)
W przypadku słabszych układów takich jak np. i3 czy praktycznie wszystkich modeli AMD niezależnie od karty graficznej (choć Radeony wypadły nieco gorzej od GeForce'ów) dało się zauważyć spadek ilości wyświetlanych klatek na sekundę względem naszej platformy testowej wyposażonej w i7. Wyraźnie widać, że Dark Souls III zostało zoptymalizowane pod procesory 4 rdzeniowe (Intela), ale potrafi również zrobić użytek z 8 wątków.
Wnioski końcowe
Dark Souls III z technicznego punktu widzenia z pewnością nikogo nie zachwyciło, nie licząc może oświetlenia, które zdecydowanie wyróźnia się tutaj na plus. Modele postaci i spora część tekstur wygląda rodem jak z produkcji mających już 5 czy nawet więcej lat. Z drugiej strony optymalizacja gry, naszym zdaniem jest adekwatna do jej oprawy.
Nie żeby to miało większe znaczenie, wszak seria Dark Souls nigdy nie słynęła z niesamowitej oprawy czy jakieś genialnej optymalizacji. I w tych kwestiach w zasadzie nic się nie zmieniło. Można to podsumować w skrócie - jest nieźle, i na tym zakończyć. Ale nim to uczynimy pozostaje jeszcze zadać jedno kluczowe pytanie fanom serii - ile razy dziś zginąłeś? :-)
Komentarze
461. Nie żyjesz, nie żyjesz, nie żyjesz i... nie żyjesz. Wygląda znajomo? :)
2. SLI działa bardzo dobrze w tej grze, choć to oczywiście ma jedynie sens w przypadku 4K. W momencie przeprowadzania testów nie było wsparcia dla CrossFire.
3. Niektóre elementy oprawy wizualnej doprawdy wyglądają jak wyjęte z rodem z Quake II lub gry wydanej w podobnym terminie.
4. Konsolowy interfejs użytkownika nadal trąci myszką.
Wg mnie niskie są lepsze bo mają cienie pod konarami/gałęziami po lewej a maksymalne nie mają, innych sensownych różnic nie widzę.
Patrząc na rynek laptopów gaming są one dość jednolite i da się miarodajnie określić jak np. poradzi sobie wszechobecny GTX960M (w sensie jak dużo traci gracz mobilny względem biurkowego).
Strona z porównaniem w FHD.