Sprawdziliśmy już, jak prezentuje się optymalizacja pod kątem kart graficznych w GTA 5. Najwyższa pora przetestować procesory.
ulepszona oprawa graficzna; wsparcie dla rozdzielczości 4K; ogromny, zróżnicowany świat; trche wyrazistych bohaterów, każdy z własnym życiem; świetnie zaprojektowane misje fabularne; ciekawe zadania poboczne; niesamowita ilość dodatkowych aktywności; rewelacyjny dubbing; całkowita nowość - tryb FPP
Minusysystem oceniania zadań
Muszę przyznać, że optymalizacja GTA V w ogólnym rozrachunku mnie nie zawiodła. Jak potwierdziły nasze testy kart graficznych w GTA V, tytuł ten jest niezwykle elastyczny pod tym względem i praktycznie nawet posiadając konfiguracje o parametrach zbliżonych do podanych przez producenta jako minimalną, bez problemu możemy osiągnąć zadowalającą płynność rozgrywki.
Z drugiej strony jeśli ktoś posiada topowego peceta to bez problemu jest wstanie osiągnąć 60 kl/s w ustawieniach bardzo wysokich, w rozdzielczości 1080p lub nawet 1440p. Dopiero 4K okazało się poza zasięgiem testowanych kart graficznych. Choć w gwoli ścisłości należy dodać, że wynikało to głównie z braku wystarczającej ilości VRAM.
Dziś sprawdzamy jak sprawuje się optymalizacja GTA V względem procesorów. I podobnie jak to miało miejsce w przypadku kart graficznych już teraz mogę Wam powiedzieć, że studio Rockstar ponownie nie zawiodło oczekiwań. Zabawa jest możliwa nawet na układach dwurdzeniowym.
W oficjalnych wymaganiach sprzętowych producent jako minimum w przypadku procesorów podaje Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz lub AMD Phenom 9850 2,5 GHz, a więc już dość wiekowe jednostki. Od razu nasuwa się jednak oczywisty wniosek, że GTA V całościowo zostało zoptymalizowane pod układy czterordzeniowe. I jak możecie zobaczyć na kolejnych stronach naszych testów tak dokładnie jest. Zysk z posiadania procesora 8-wątkowego typu i7-4790K jest stosunkowo niewielki. Nie dziwi więc, że Rockstar w zalecanej konfiguracji umieścił czterordzeniowego i5.
W naszych testach wykorzystaliśmy wysokie ustawienia detali graficznych oraz rozdzielczości FullHD. Nie było większego sensu robienia pomiarów w maksymalnych detalach czy wyższej rozdzielczości z uwagi na fakt, że w takim przypadku wyniki końcowe były mocno ograniczone przez karty graficzne.
Ustawienia testowe:
Wysokie | |
Jakość cząstek | Wysoka |
Zróżnicowanie przechodniów | 100% |
Skalowanie dystansu | 100% |
Jakość tekstur | Wysoka |
Jakość cieniowania powierzchni | Wysoka |
Jakość cieni | Wysoka |
Jakość odbić | Wysoka |
Jakość wody | Wysoka |
Jakość trawy | Wysoka |
Zagęszczenie ludności | 100% |
Post FX | Wysokie |
Refleksy MSAA | OFF |
Na kolejnych stronach przedstawiamy platformy testowe, wyniki testów oraz ich analizę.