Z technicznego punktu widzenia GTA V na PC należy uznać za solidnie przygotowaną produkcję, a do tego niezwykle elastyczną. W zasadzie prawie dowolna karta graficzna z ostatnich 2 generacji zapewni nam płynną animację po odpowiednim dostosowaniu poziomu detali. Mowa tutaj oczywiście o rozdzielczości 1920x1080. Sprawy nieco się komplikują jeśli ktoś ma ochotę na rozgrywkę w 1440p lub 4K. W przypadku tej pierwszej należy posiadać co najmniej Radeona 290X lub GeForce’a GTX 970, a jeśli ktoś myśli o w pełni komfortowej rozgrywce to GTX 980 lub dwa takowe działające w trybie SLI są mocno zalecane.
O graniu w rozdzielczości 3840 x 2160 mogą myśleć jedynie posiadacze najwydajniejszych kart graficznych z ilością pamięci przekraczającą 4 GB. W tym przypadku SLI się kompletnie nie sprawdza. Choć oczywiście mowa tutaj o praktycznie maksymalnych ustawieniach graficznych. Po stosownej redukcji zabawa jest możliwa przy całkiem rozsądnej ilości kl/s. Reasumując GTA V na PC nie zawiodło jeśli chodzi o optymalizację. Zapowiedzi producenta okazały się jak najbardziej prawdziwe. Pozostaje jeszcze kwestia wpływu procesorów na ogólną wydajność, ale tym zajmiemy się już w kolejnym artykule.
Turniej GTA V
Jak zapewne już wiecie twórcy gry przygotowali 5 rozbudowanych, emocjonujących napadów do rozegrania w kooperacji. Wiedząc jaką popularnością cieszą się te misje na konsolach niniejszym chcielibyśmy zaproponować Wam niecodzienną zabawę – turniej na najlepszy film z napadu w GTA Online w wydaniu PC.
Komentarze
162Licze na testy 4/8 wątków od intela i amd.
Brakuje mi w zestawieniu gtx 660 2gb tak jak podawano w rekomendowanych
Wszystko max w FHD i gra przez 90% czasu póki co trzyma płynności 60 i więcej FPS
Czy spełniło? Jeszcze nie skończyłem gry, dopiero zaczynam, zatem nie mogę tego określić. Czas przeszły w tym pytaniu jest totalnie od czapy.
Benchmark i ich żałosne testy...Ja mam 970 i i5 3570K i jakoś mam więcej klatek niż 40-47 fps. w ustawieniach bardzo wysokich jak oni pokazali przy rozdzielczości 1080p a nawet z włączonym Vsync. Musi tu procesor dawac kopa bo mój i5 jest ustawiony na 5.0 ghz i 8 GB ram 2400 mhz
Skomentuj
Chłodzisz go azotem ??? :O
Core i7 950 @ 4 GHz + GTX 680 (02G-P4-2687-KR) 2GB + 12 GB RAM , ustawienia wszystkie wysokie, niektóre bardzo wysokie, TXAA wyłączone (jak włącze rośnie żużycie pamięci o około 250 MB i spada ilość klatek do około 45-50), MSAA x4, pokazuje zużycie pamięci graficznej większe o koło 150 MB ale nie ma żadnych przycinek. Gra nie schodzi ani razu poniżej 60 kl/s. Rozdzielczość 1680x1050 (natywna rozdzielczość monitora). Ubisoft powinno czyścić kapcie Rockstar.
Liczę że zagram w 1080p na wysokich/ultra z FPSem w okolicy 30-40 klatek. Pytanie tylko jak to będzie działać na karcie z marnym 1,5GB vRAMem...?
AC Unity alokować potrafiło ponad 3GB vRAMu a mimo wszystko na mojej karcie nie rwało specjalnie gry (pomijam masakrycznie niski FPS ;)
Może GTA V na wysokich taż się w 1.5GB jakoś pomieści ;)
1. Gra w wersji pudełkowej podpina się pod steam?
2. "Świetny dubbing", czyli że gra jest w pełni spolonizowana?
Na moim APU A10-5800 8GB 2133Mhz i 2GB na Video ładnie śmiga na 1440x900 ustawienia mieszane miedzy wysokimi a średnimi. Jestem pozytywnie zaskoczony
Problem natomiast zauważyłem z opcją MSAA w tej grze, po jej załączeniu trawa wygląda jakoś dziwnie. Widocznie MSAA aktywuje jakiś filtr na bitmapy podobny do transparentAA w panelu Nv, tyle tylko, że z fatalnym skutkiem.
http://postimg.org/image/3zwa7vb25/full/
http://postimg.org/image/oditpisal/full/
Dobrze, że nawet przy downsamplingu x2 framerate wciąż jest świetny, sprawia to, że problemy z MSAA można dzięki temu wybaczyć, a też sama jakość obrazu jaką się dzięki temu zyskuje jest fenomenalna. W super jakości obrazu gta5 nabiera zupełnie nowego odbioru (właśnie dlatego lubię grać na kompie, na konsoli ten aspekt trochę jednak zawodzi).
A na koniec parę screenshotów
http://s11.postimg.org/69qf5ul4h/GTA5_2015_04_16_23_03_04_93.jpg
http://s11.postimg.org/awwh7m8hd/GTA5_2015_04_18_00_25_59_08.jpg
http://s11.postimg.org/t4tb8ibn6/GTA5_2015_04_18_00_30_50_22.jpg
http://s11.postimg.org/nj6w4gay9/GTA5_2015_04_18_00_43_38_87.jpg
http://s11.postimg.org/z374iqult/GTA5_2015_04_18_00_59_16_86.jpg
http://s11.postimg.org/tt25rgacx/GTA5_2015_04_17_22_30_16_85.jpg
Bo pisząc w plusach gry "świetny dubbing" autor miał na myśli polski dubbing?
GTX480
i7 2600
8GB RAM
Z moich doświadczeń wynika, że niejednokrotnie przy tym samym procku GTX480 był wydajniejszy niż R280x :) Sprzedałem Radka po roku i kupiłem drugiego GTX480 :) Myślę, że w konfiguracji SLI GTX480 da radę w ULTRA 1440p :)
GTX 770 4GB, i7 4790, 16GB RAM 1866MHz?
Z tego co zauwazylem nie ma juz opcji wlaczenia/wylaczenia mfaa a moze miec to znaczny wplyw na wydajnosc w zestawieniu z kartami czerwonych.
Czasami przytnie ale grać się da jest lepiej niż przypuszczałem !
Polecam GTA V :)
Obawiałem się trochę tego zużycia vramu, ale przyznam szczerze, że jestem pozytywnie zaskoczony, optymalizacja na szóstkę. Ustawiłem nawet tekstury na max i zero stutteringu i przestojów (być może SDD i szybka pamięć ram mi tu pomogła). Ogólnie grałem 2 godziny, i nawet nie zauważyłem, aby płynność spadała poniżej zalockowanego 60fps.
Zastosowałem się jedynie do rad z różnych for, bo faktycznie gdy włączyłem np. te cienie najwyższej jakości (w zaawansowanych opcjach) lub MSAAx4 to pojawiły się już czkawki/stuttering. Również trawę z ultra na very high warto przestawić :O
i7-2700K, 16GB RAM, SSD
Krótko mówiąc chodzi lepiej i szybciej niż gta IV
Mam problem z uruchomieniem gry - mianowicie gra się normalnie zainstalowała, patche normalnie się pobrały (pierwszy ok 50 mb, drugi 5 gb). Ale w momencie próby uruchomienia gry wyskakuje komunikat "Program Grand Theft Auto V przestał działać". Po zamknięciu komunikatu wyskakuje okienko Rockstar Social Club gdzie mam do wyboru "TRYB AWARYJNY" lub "PONÓW". Przy wyborze obojętnie której opcji sytuacja się powtarza.
Wersja gry pudełkowa, komputer stacjonarny z konfiguracją:
1. Proc PHENOM II X4 955 BE
2. Grafika R9 270x + sterowniki 15.4
3. 6 GB RAM DDR3
4. SO Windows 7 64bit
Czytałem o podobnych problemach i rozwiązaniem było przełączanie na grafe zintegrowaną i z powrotem na normalną - ale było to w przypadku lapków, co w moim przypadku jest niemożliwe.
Pozdrawiam.