Czy Intel vPro to rozwiązanie jedynie dla korporacji? Tak może wydać się w pierwszym momencie – helpdesk i zdalne zarządzanie są rozwiązaniami, o których niejeden prowadzący rodzinną firmę Kowalski nawet nie marzył. Zastanówmy się więc, co idea vPro może wnieść “pod strzechy”?
Zdalne zarządzanie jest narzędziem, które zdecydowanie ułatwia wszelkie prace serwisowe, przynosząc przy tym korzyść finansową. Obecnie nasz hipotetyczny użytkownik Kowalski przy każdej drobnej usterce wzywa serwis, płacąc za dojazd i tracąc zarazem swój cenny czas na oczekiwaniu. Gdyby jednak zaopatrzył się w komputery z vPro, mógłby korzystać z usług zaufanego usługodawcy, w taki sposób jak ma to miejsce w korporacyjnych helpdeskach – zlecając naprawę na odległość.
Zysk z takiego rozwiązania może okazać się nieoceniony, nawet w domu. Wystarczy wyobrazić sobie rewolucję jaka mogłaby nastać w przyszłości: vPro w każdej maszynie wybawieniem dla niejednego początkującego użytkownika będącego w komputerowej opresji.
vPro w terenie i firmie
Notebooki: notebooki z technologią Intel Core vPro zapewniają to, co dla firm zatrudniających mobilnych pracowników jest bardzo ważne, czyli skuteczne i wydajne zarządzanie na odległość. Połączenie się z notebookiem znajdującym się kilkaset kilometrów od siedziby firmy jest możliwe, nawet jeśli nie udaje się na nim uruchomić systemu operacyjnego.
Komputery stacjonarne: vPro zapewnia firmie bezpieczeństwo. Budując firmową sieć z komputerów wyposażonych w vPro ma się pewność, że będzie ona mogła być w pełni zarządzana przez specjalistów spoza firmy. Osoba obsługująca sieć komputerową jest w stanie na bieżąco monitorować stan wszystkich maszyn i niezmienność konfiguracji, nawet bez konieczności uruchamiania komputerów. Oznacza to, że nawet jeśli nie udaje się uruchomić systemu operacyjnego, komputer może zostać zdiagnozowany zdalnie, bez konieczności oczekiwania na wizytę serwisanta.
Ta sama technologia zapewnia komputerom bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa. W razie zawirusowania maszyny jest w stanie odizolować ją całkowicie od sieci (nie pozbawiając jej jednocześnie połączenia z administratorem obsługującym ją zdalnie), a w przypadku wyłączenia przez użytkownika istotnej z punktu widzenia bezpieczeństwa maszyny aplikacji (jak program antywirusowy lub firewall), natychmiast wysyła informację do administratora.
Komentarze
9vPro daje o wiele więcej mechanizmów które ładnie integrują się z infrastrukturą domenową przedsiębiorstw.
No baa, a gdzie test... Wszystko wygląda jak ulotka z Intela. Żadnego testu z działania, żadnego video, żadnych informacji KIS....
Gdzie chociaż pokazany i opis programu, który to wszystko kontroluje....
Opuszczam (na jakiś długi czas)benchmark, wstydu oszczędźcie sobie takimi artykułami.
A tu proszę takie fajne rozwiązanie. Zdalnie możnaby np. odzyskać dane i nie trzeba się tłuc z komputerem do serwisu.
Tylko to jest dla firm i jak zwykle nie pomyślano o użytkownikach indywidualnych.
i tak ... Serwis IBM przyjeżdza osobiście
z własnego doświadczenia wiem że jak coś pada to net pierwszy
a bez neta i kabelka podpiętego
to oni se mogą administrować własnymi galotami
:)