be quiet! PURE POWER L8 600W
Przejdźmy do realnych testów w popularnych grach. Wykorzystaliśmy pięć różnych produkcji i sprawdziliśmy pobór energii podczas rozgrywki z włączoną synchronizacją pionową (60 klatek na sekundę), oraz bez.
Hitman: Absolution – pobór energii platformy
[W] ustawienia Ultra
Synchronizacja wyłączona | 277 |
Synchronizacja włączona | 241 |
Z wyłączoną synchronizacją gra działała ze średnią prędkością 80 klatek na sekundę.
Bioshock Infinite – pobór energii platformy
[W] ustawienia maksymalne
Synchronizacja wyłączona | 283 |
Synchronizacja włączona | 225 |
Z wyłączoną synchronizacją pionową gra działała ze średnią prędkością 100 klatek na sekundę.
Borderlands 2 – pobór energii platformy
[W] ustawienia maksymalne
Synchronizacja wyłączona | 264 |
Synchronizacja włączona | 212 |
Z wyłączoną synchronizacją pionową gra działała ze średnią prędkością 120 klatek na sekundę.
DiRT: Showdown – pobór energii platformy
[W] ustawienia Ultra + 2f4x EQAA
Synchronizacja wyłączona | 268 |
Synchronizacja włączona | 232 |
Z wyłączoną synchronizacją pionową gra działała ze średnią prędkością 120 klatek na sekundę.
Resident Evil 6 – pobór energii platformy
[W] ustawienia maksymalne
Synchronizacja wyłączona | 286 |
Synchronizacja włączona | 232 |
Z wyłączoną synchronizacją pionową gra działała ze średnią prędkością 110 klatek na sekundę.
W przypadku wykorzystania tak wydajnej karty graficznej jak Radeon HD 7970, dzięki synchronizacji pionowej nasz komputer może pobierać średnio od 30 do 50 W mniej.
be quiet! PURE POWER L8 600W
Jak widać posiadacze mocniejszych kart graficznych, które pozwalają na generowanie dużej ilości klatek na sekundę nawet w wymagających grach, mogą na synchronizacji pionowej wiele skorzystać.
Synchronizację pionową można równiez wymusić w sterownikach karty graficznej
Oczywiście pewien odsetek graczy uzna, że 60 klatek na sekundę to za mało – większa szybkość generowania obrazu przez kartę graficzną wiąże się jednak ze zwiększonym zużyciem energii. Większość użytkowników używa jednak monitorów 60Hz i 60 klatek na sekundę zapewni im odpowiedni komfort rozgrywki. Nie ma potrzeby szybszego generowania grafiki, jeśli znacząco nie podniesie to komfortu rozgrywki. Wycinając przeciwników i podbijając obce krainy czy planety nie zapominajmy o naszej własnej. Choć opisane tu oszczędności wydają się niewielkie to po uwzględnieniu liczby komputerowych graczy na całym świecie uzbiera się tego całkiem sporo.
Komentarze
126Nie ja jestem dla pieniędzy, to pieniądze są dla mnie!
Nie ja jestem dla komputera to maszyna jest dla mnie kurwa i spierdalać mi z hipokryzją!
Wysoka sprawność to byłby Seasonic G.
Najlepiej robic to w większej grupie. Podłączasz kompa (lub konsole) do TV, odpalasz grę, odwracasz głowę a kolega nastawia czasowy wylacznik TV. Grasz sobie spokojnie nie majac pojecia kiedy TV sie wyłaczy. Najlepsza frajda jest po wylączniu TV, szczególnie w grach FPS - czy przetrwasz zanim kolega wlączy TV ?? Oszczędnosc prądu może niewielka ale za to jaki ubaw w grze ;)
Ile Be quiet! wykupił u Was reklam? Pytam, bo jestem ciekaw czy warto w ogóle klikać... Jak na razie, to są to REKLAMY udające, artykuły, testy, recenzje itd.
Większym zmartwienie są zniekształcenia przebiegu sinosu.... Wystarczy oscyloskop aby się o tym przekonać :-)
Co ty wiesz o "kalifikacji"!?
Przydał by się test dla monitorów 120MHz i bardziej wymagających gier gdzie oscylacja między maksymalną a minimalną ilością klatek jest niewielka.
Np. crysis, planetside 2.
Inną sprawą jest kupowanie zasilacza dla energooszczędności - bo będzie zużywał 2W mniej niż inny, więc oszczędność rzędu kilku PLN rocznie to też super interes.
Większość "energooszczędnych" rozwiązań jest droższa niż stopa zwrotu z takiej inwestycji?
Jakbyście ustawili roździelczość 640:480 i detale na absolutne minimum, ustawienie sterowników na maxymalna wydajność/minimalną jakość, to różnice w poborze prądu były by jeszcze większe.
Bez V-sync gry chodziłyby na 500 FPSów, grafa i proc obciążone byłyby na 100%.
Z V-sync byłoby 60 FPSów, grafa i proc pracowały by na mniej niż 10%.
Mam nadzieję, że nikt z czytających ten test, ani nikt z redakcji nie był zaskoczony różnicą w poborze prądu z i bez v-sync. W przeciwnym wypadku współczuję...
Na kartach AMD tez cos takiego jest, zewnetrzny soft: Radeon Pro
3.....2.....1..... minusy..
Jednak prawda jest taka, że gpu nVidia czerpie mniej energii niż AMD... Nie wspominając o CPU