Silnik graficzny Stalkera: Zew Prypeci potrafi wykorzystać wszelkie nowinki technologiczne obecnie dostępnych akceleratorów graficznych. Gra jest bardzo zróżnicowana pod względem wymagań sprzętowych. Otwarte przestrzenie, czy też większa ilość przeciwników wpływają na wydajność. Natomiast zamknięte lub małe pomieszczenia zazwyczaj nie stwarzają większych problemów nawet na wolniejszych układach graficznych.
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16
MSI GTX 480 1,53GB (901/1152) | 94 84 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 89 75 |
MSI GTX 480 1,53GB (750/1000) | 84 75 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 78 68 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 70 65 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 65 58 |
STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16
MSI GTX 480 1,53GB (901/1152) | 81 71 |
Radeon 5970 2GB (725/1000) | 81 71 |
MSI GTX 480 1,53GB (750/1000) | 71 62 |
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) | 68 60 |
Radeon 5870 1GB (850/1200) | 58 53 |
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) | 54 47 |
W najnowszej odsłonie Stalkera już standardowy układ graficzny GeForce GTX 480 wyświetlał płynny obraz. Podkręcony przez MSI akcelerator zyskał trochę na wydajności, ale prawdziwego przyspieszenia można spodziewać się dopiero po jego maksymalnym wyżyłowaniu (jak na domowe warunki). Dzięki temu topowy układ MSI w 1680x1050 dogonił i wygrał z dwurdzeniowym Radeonem 5970, a w wymagającym trybie 1920x1200 osiągnął identyczny rezultat.